دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
چینی ها سنگ قبر ساختند که با شارژ خورشیدی قرآن میخونه. یک سری تحلیل های دینی و اجتماعی همراه خبر نوشته شده. بد نیست اینجا هم از دید "طراحی صنعتی" در موردش نقد و بررسی داشته باشیم
http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15...
[بی نام] :
16:11   |   1392/7/5  
خوبه رموز پیشرفت اقتصادی هر کشوری رو بررسی کنیم اونچه که خوبه ازش استفاده کنیم و اونچه که بده و با اخلاقیات و فرهنگ مون جور در نمیاد بریزیم دور
................
مقام‌های دیپلماتیک چینی ‌ها برای مطالعه بازار کشورهای مقصد، به همه اطلاعات موجود در این کشورها حمله می‌کنند.
چینی‌ها در هر کشوری یک شهر چینی درست کرده‌اند. در ایران هم این شهر را در منطقه اروند تأسیس کرده‌اند. خودشان می‌خواستند این کار را در بندر انزلی انجام دهند ولی دولت ایران اجازه نداد و به سراغ اروند رفتند.
با ایجاد چنین شهرهایی، نیازهای بازار کشورها را شناسایی می‌کنند و بلافاصله به فروشندگان خودشان خبر می‌دهند.
فروشندگان کالاهای صنعتی در چین هم که عضو اتاق صنعت این کشور هستند، هر روز به این اطلاعات توجه می‌کنند تا فرصت‌های جدید صادراتی را کشف کنند
به نقل از خبر آنلاین
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
16:24   |   1392/7/5  
ایرانی ها در چین
برای این که می‌رویم از آن‌ها خرید می‌کنیم. ما را دوست دارند چون با جیب‌های پر از پول به چین می‌رویم. ایرانی‌ها، با ویزای توریستی یا تجاری به چین می‌روند. ایران در اکثر نمایشگاه‌های چین، صاحب مقام می‌شود؛ ‌برای این که تاجران ایرانی، قراردادهای خرید بیش‌تری امضا می‌کنند. ایرانی‌ها در چین برای کارگری نمی‌روند.
در حالی که در برخی کشورهای اروپایی، ‌جوانان ایرانی که هوس اروپا دارند،‌گاهی به کارهای پست مشغول می‌شوند تا پس‌انداز کنند یا خرج تحصیل خود را تأمین کنند.
ایرانی‌ها در اروپا به کارهایی مانند کارگری و پیش‌خدمتی در رستوران، ‌جارو کردن خیابان و امثال آن اشتغال پیدا کنند
در حالی که در چین، ایرانی‌ها به این کارها نمی‌پردازند؛ یا برای گردش می‌روند یا خرید. ایرانی‌ها در چین، راحت پول خرج می‌کنند.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
سعید قادری:
00:22   |   1392/7/6  
میگم اگه این طرحشون جواب بده از فردا رباتی میسازن که برا آمرزش مرده ها نماز بخونه روزه بگیره من معتقدم فیلم تهران 1500 نسخه 2 و 3 هم باید ساخته بشه...
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
asghar nasiri:
07:44   |   1392/7/6  
از این نظر که چینیا تو فرهنگ،آداب و رسوم ی جامعه تا این حد تحقیق میکنن قابل تحسینه((البته اگه کار خودشون باشه))و این طرح هم طرح خلاقانه ایه...
اما من خوشم نیومد...
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
گاف های جالب معماری دنیا
http://www.mihanfal.com/%da%af%d8%a7%d9%81%e2%80%8c%...
پوریا حیدری بهادری:
11:59   |   1392/6/16  
یه سوال.
اگه برج پیزا هیچ وقت اینجوری نمیشد طرحش اینقدر ارزش داشت که اینقدر گردشگر برن ببیننش؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
16:33   |   1392/6/16  
سوال من هم دقیقا همینه
شاید گردشگرانی که میرن واسه دیدن یه ساختمان کج کج سلیقه اند.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
پوریا حیدری بهادری:
17:05   |   1392/6/16  
بحث سلیقه به نظر من میره تو علم روان شناسی.
اگه بخوایم از نظر روان شناسی در طراحی (که همین الان ابداعشکردم)میشه گفت کسایی که میرن برج پیزا رو ببینن احتمالا تو زندگیشون درست مثل طراح و مهندس پیزا اشتباه بزرگ و غیر قابل جبرانی کردن که با رفتن و عیادت کردن گندی استثنائی که هم نوعشان زده ابراز همدردی کنن.اگه از برج پیزا تعریف بشه ممکنه یه سریا جوگیر بشن و بعدش همه ساختموناشونو کج بسازن.اون وقت کسی امنیت جانی نداره.(این یکی به زور وایساده)
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
23:40   |   1392/6/16  
یاده شعر حکیم ابوالقاسم فردوسی افتادم
بناهای آباد گردد خراب ز باران و از تابش آفتاب
پی افکندم از نظم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
به نظرتون این سمند شاسی بلند از پشت یکم شبیه به خودرو رانا نیست؟؟؟
http://www.pars98.com/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%8...
منصور :
12:46   |   1392/6/3  
دوست عزیز
این خودرو جدید دقیقآ ترکیب سمند ورانا بوده و ایران خودرو باتوجه به عدم تامین کافی قطعات دیگر خودرو ها اصلآ همچین طرحی را در دست ندارد
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
به نظرتون این سمند شاسی بلند از پشت یکم شبیه به خودرو رانا نیست؟؟؟
http://www.pars98.com/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%8...
[بی نام] :
01:38   |   1392/6/2  

سلام
به نظرم منظورش suv پایینیه
سفیده که در واقع رانا پیایینی سمنده از نمای عقبش
هم مشخصه دو تاشون متفاوتن
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
کیارش رهایی:
18:53   |   1392/6/2  
بالایی که خود رانا هاچ بک شده.
پایینه MVM X 33 که جلوپنجره ش برای خنده فتوشاپ شده.

http://news.shirazefarda.com/admin/ckfinder/userfile...
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
فرزاد اجرایی:
22:39   |   1392/6/2  
با دوستان موافقم. در کل یه چیزی گفته دور هم باشیم این دوتا چه ربطی به هم داره
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
  Parian:
22:44   |   1392/6/2  
ایران خودرو قصد داره خودرو های اس یو وی سمند و رانا رو جداگانه تولید کنه، ولی در حد صحبته و عکسی هم که منتشر شده همونطور که کیارش عزیز گفت با نرم افزارهای گرافیکی ساختن.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 1
نمی پسندم 0
وحید چیتگر:
12:15   |   1392/5/15  
ممنون، خیلی می تونه مفید باشه
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
Phoenix :
01:46   |   1392/5/16  
ایول داره این کار پس ایول
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
12:54   |   1392/5/16  
مرسی، باید از استاد گلم خانم آزاد ممنون باشم که این رو واسم میل کردن.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 3
نمی پسندم 0
خودروی دست ساز شهید ستاری
خیلی باهاش حال کردم
خوراک سزیبله که بزنه تو وبلاگش
http://www.8pic.ir/images/99747569192640632897.jpg
PARADOXXX :
01:01   |   1392/5/16  
ولی خدایی اگه آلمانا یا روسا بخوان از ابتکارای شهیدای جنگاشون نام ببرن اوووههههههههه آی ابتکارو اختراع دارن هووووووووو کارای شهیدای ما،با تمام احترامی که واسشون قائلیم در مقابلشون قاقم نیست منتها ما با دست خالی تونستیم 8 سال جنگ کنیم، فقط یه سوال چرا از اون ور هی شاه رو میکوبن که یا جشن میگرفت واسه عزتمون یا پول بابت تسلیحات نظامی یا این آخری هم هسته ای میداد بعد موقع جنگ ما هیچی نداشتیم؟ یا تسلیحات شاه حرام ونجس بودن ؟؟؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
01:33   |   1392/5/16  
اخطار:
هرگونه مقاله یا خبر یا بحث و کامنت در مورد تسلیحات نظامی ممنوعه. تا اینجا چون به طراحی خودرو نیمه مرتبط بود اخطار ندادم. ضمن اینکه بحث هایی که تبلیغ سیاسی یا عقیدتی باشه هم ممنوعه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
02:31   |   1392/5/16  
با اینکه با اینجور جبهه گیری ها و خط قرمز کشیدن ها مخالفم ولی به گفته تون احترام میذاریم.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
07:53   |   1392/5/16  
آقای مدیر ببخشید می خواستم بدونم یعنی صحبت کردن در مورد یک ماشین آبی خاکی اینکه چطور و چگونه ساخته شده و می تونه ساخته بشه هم قوانین سایت رو نقض می کنه ؟
و اینکه اگر عنوان شهید از نام افراد بالا برداشته بشه و به عنوان یک فرد ایرانی مرتبط با طراحی ماشین مطرح بشه مشکل نقض قوانین سایت حل میشه؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
طراحی صنعتی و سلامت انسانها

تاریخچه برند کوکاکولا
فرمول ساخت کوکاکولا برای نخستین بار در سال 1886 به صورت یک نوشیدنی، توسط جان پمبرتون داروساز آمریکایی و در شرکت مواد شیمیایی او ابداع شد. کتابدار او فرانک رابینسون انتخاب نام کوکاکولا را به او پیشنهاد داد و لوگوی دست نویس و سلیس آن را خطاطی کرد که تا به امروز به عنوان لوگوی این شرکت و این نوشیدنی پابرجاست. پمبرتون نوشیدنی ابداع شده توسط خود را یک داروی مقوی برای بسیاری بیماریها می‌دانست. این شربت محتوی کوکائین (که از برگ کوکا گرفته می‌شد) و همچنین عصاره کافئین دانه کولا بود. (بعدها کوکائین این نوشابه در سال 1905 از فرمول آن حذف شد.) پمبرتون نوشابه خود را به دکه‌های محلی فروش لیموناد و سودا فروخت و به تبلیغ برای آن پرداخت. به این ترتیب، کوکاکولا به عنوان پدیده‌ای جدید به موفقیت بسیاری دست یافت.[2] جان پمبرتون هر لیوان از نوشیدنی جدید‌‌اش را به قیمت 5 سنت به مشتریانش می‌فروخت. اگرچه نهایتا" آن اندازه خوشبخت نبود که در دوران زندگی خود بتواند نصیبی هر چند اندک از شهرت این ترکیب ابتکاری ببرد و اندکی قبل از مرگ روش تهیه کوکاکولا را در برابر 2300 دلار به آسا کندلر، تاجر آمریکایی و شهردار شهر آتلانتا فروخت.
[بی نام] :
00:50   |   1392/5/3  
منو بگو که می خواستم بهتون سفارش کار بدم ولی منصرف شدم
فکر کنم قالب ساز و اپراتور سه بعدی ساز تجربی زیاده تازه رتبه اخلاقشون هم بالاتره اینقدر هم ادعا ندارند
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
10:13   |   1392/5/3  
تو رو خدا بیا بمون سفارش بده ما مدتیه سفارش بهمون نخورده کرایه خونمون عقب افتاده...
چی فکر کردی تو؟....
بابا بچه های طراحی صنعتی جزو اقشار آسیب ناپذیر و مرفه بی درد و بچه پولدلر و ساندیس ماندالیسمن...
یه چی بگم یادت نداره اینکه بچه های طراحی صنعتی دوست دارند هر کاری که می کنند بعد هه به عنوان شاهکار صنعتی و هنری توی کتاب تاریخ طراحی صنعتی توماس هاف چاپ صد هزارمش چاپ بشه...
جدای از شوخی اون مسئله شما حلالش مربوط به صنایع غاییه نه طراحی صنعتی...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
11:30   |   1392/5/3  
به خصوص اون شخصیت.... کچل حتما تو کتاب توماس هاف ابدی خواهد شد
پس چون جامعه طراحی صنعتی به قول شما مرفهین بی درد هستند این همه از گرونی و مشکلات اقتصادی گله مندند( نکته جالب دقیقا همنجاست)
طراحی یک محصول جدید چه خوراکی چه پوشاک چه غیره می تونه تو حیطه طراحی صنعتی باشه
مثل همون ماکارونی شکل دار تو تاریخ طراحی صنعتی که جز سوالات امتحان ارشد سال های قبل بود
البته من بیشتر منظورم از مطرح کردن این مطلب این بود که بگم سرمایه پشتوانه برند های معروف دنیا از چه راهی به دست میاد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
11:52   |   1392/5/3  
چو ایران نباشد تن من مباد
گلایه دوستان از روی حس انسان دوستی و هم میهن دوستیه، چو عضوی به درد آورد روزگار....
حالا بحث ماکارانی:
همه مردم با کلمه طراحی آشنا هستند چون ممکنه یا کلاس طراحی رفته باشند و یا دیده باشند اطرافیانشون رو که به کلاسهای طراحی رفتند، همون کلاسایی که اولش کوزه و سایه روشن و میوه و تناسبات و... هست
حالا هر نوع این طراحی که طرح تولید یک محصول باشه به عنوان طراحی صنعتی مطرح میشه...
همون کوزه رو اگه از روش بسازن و به بازار بدن میشه طراحی صنعتی...
خیلی سادست در عین حال پیچیده: طراحی صنعتی
پس قضیه طراحی ماکارانی حل شد...
بابا این طراحی صنعتیم سر و تهش معلوم نیست بخدا
حد و مرز نداره...نمیشه که آقا
اینا گرایشای طراحی صنعتیه:
طراحی محصول: لوازم خانگی/ مبلمان اداری و خانگی / وسایل صوتی و تصویری/ ماشین‌های اداری/ نوشت‌افزار/ اسباب بازی و غیره.
طراحی دکوراسیون:‌ شامل دکوراسیون خانگی، اداری، تجاری و غیره.
طراحی محیطی: فضا، مبلمان و چیدمان شهری و کلیه فضاهای زیر مجموعه آن نظیر پارکها، نمایشگاهها، مراکز خرید، ایستگاههای اتوبوس و تاکسی و کلیه محیطهای عمومی، تأسیسات ترافیکی و نظایر آن.
طراحی خودرو: طراحی بدنه و نمای داخلی خودرو.
طراحی بسته‌بندی: بسته بندی کالا و محصولات مختلف.
طراحی اصلاحی: اصلاح خصوصیات عملکردی یا فرمی یک محصول به منظور بهبود کارایی آن.
فکر کنم مسئله شما مربوطه به بسته بندی
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
مطلب و ویدئوی زیر رو ببینین و بخونین
خیلی باهاش حال کردم
http://www.zoomit.ir/articles/etc/6182-hallasko-97-y...
اینم وب سایتش
http://hallasko.com/

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
اشتباهات بزرگان علم
بخشی از نامه انیشتن نابغه عصر به رئیس جمهور وقت امریکا
1939
در طی چهر ماه اخیر در نتیجه آزمایشات ژولیو در فرانسه و تحقیقات فرمی وزیلارد در امریکا برانگیختن واکنش زنجیره ای هسته ای در توده بزرگی از اورانیوم امکان پذیر شده است واکنشی که در اثر آن ممکن است مقدار عظیمی انرژی و عناصر جدیدی نظیر رادیوم تولید شود.
وانگهی این پدیده ممکن است به ساختن بمب اتم بینجامد.
ایالات متحده امریکا فقط مقدار کمی کانیهای خیلی فقیر از اورانیوم دارد چند معدن نسبتا خوب در کانادا و چکسلواکی سابق وجود دارد اما منبع عمده اورانیوم کنگوی بلژیک است.
به سبب این وضعیت ممکن است مطلوب نظرتان باشد که میان دولت و گروه فیزیکدانهایی که درباره واکنشهای زنجیره ای تحقیق می کنند تماس دائمی برقرار شود.........
ارادتمند شما انیشتن
تماس برقرار شد
بمب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1945 هیروشیما ناکازاکی توکیو
هزاران هزار انسان کباب شده


   می پسندم 1
نمی پسندم 0
فرازی برتاریخ شفاهی طراحی صنعتیِ دانشگاهی در ایران
http://www.idreporter.com/article-archive/item/1310-...
[بی نام] :
02:45   |   1392/4/15  
به نظر شما این خیلی عالیه که هنوز حتی یک تاریخ مستند و مدون و حتی یک کتاب در مورد تاریخ طراحی صنعتی در ایران وجود نداره و سهم بسیار ناچیزی حتی در منابع کنکور ارشد هم نداره

تازه این تاریخ ذکر شده به قول آقای فلاح تنها یک تاریخ شفاهی هست و چندان مستند نیست و خود ایشون هم ذکر کردند که ممکنه جایی اشتباه شده باشه
اما حتی اگر این مقاله کاملا صحیح باشه شکوفایی این رشته مانند سایر رشته های هنری بعد از انقلاب کاملا مشهوده
باشه من تحقیق در مورد تاریخ طراحی صنعتی در ایران رو انجام می دم گرچه وظیفه جامعه طراحی صنعتی هست و گرچه دستم به خیلی از منابع و مطالب حتی کتابخانه دانشگاه نمی رسه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
02:59   |   1392/4/15  

تاریخچه گروه طراحی صنعتی
رشته طراحی صنعتی در دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1372 ده سال پس از تأسیس این رشته در ایران در دانشکده معماری و شهر سازی به عنوان یک گروه آموزشی مستقل تأسیس و با پذیرش 43 دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود.
از تاریخ تأسیس و آغاز به کار این رشته تا سال 1384 در مجموع 450 نفر دانشجو (پسر- دختر) پذیرفته شده اند که از این تعداد 234 نفر فارغ التحصیل شده و حدود 171 نفر نیز مشغول به تحصیل می باشند.
http://www.iust.ac.ir/find.php?item=27.7651.9727.fa
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12