فیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینو
اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
salam.manie tarahi age to iran khob tarif beshe kheyli az moshkelate sanati va rozmareie mardom hal khahad shod. manzor az in sohbatam ijade ye sisteme bedone gharaz baraye yaftane estedadhaye javone ke betonana bors shan vase keshvaraye sanati va bade kasbe tjrobe bargardan iran vase roshde keshvare azizemon iran.chera hamchin sistemi nist? aya vaghtesh nashode? aya vaghtesh nist joloye kasanio ke estedad nadaran va faghat pol darano begirim?ya na nagirim be javona forsat bedim vase pishrafte baraye sakhtan sanat va honaremon dar rastaye pishrafte danesh sanati va honari?
علی شیخ پور قاسمی نیا:
21:56   |   1389/12/15  
یک مطلب در مورد ریشه یابی مشکلات دانشگاه ها نوشتم. نظر شما در مورد اون مطلب مفید خواهد بود:
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=740&rnd=2368
آقای حکیمی هم اخیرا مطلبی در مورد آسیب شناسی طراحی صنعتی در ایران نوشتند که هنوز تو صفحه اول سایت هست.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
21:57   |   1389/12/15  
سیستم بورسیه کردن دانشجویان برای جذب در آینده به عنوان استاد سال های زیادی هست که برقراره. ولی تا جایی که من خبر دارم این اساتید عزیز وقتی به ایران بر می گردند به دلیل مشکلات بروکراسی و قوانین سخت گیرانه استخدام و... دچار مشکلات جدی میشند و بعضا ترجیح میدن با تسویه حساب بورسیه، قید ایران یا تدریس در دانشگاه رو بزنند...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام من رشته ی ریاضیم می خوام طراحی صنعتی شرکت کنم.
به نظرتون لیسانسو برم مکانیک بعد بیام یا از لیسانس طراحی صنعتی شرکت کنم؟؟؟
راستی کدوم دانشگاه برای ط ص بهتره؟؟؟
:>
علی شیخ پور قاسمی نیا:
09:29   |   1389/12/12  
از نظر سطح دانشگاه ها به نظر من کلا رشته مکانیک قوی تر از طراحی صنعتی ارائه میشه. اما حواستون باشه اون چیزی که انتظار آدم از طراحی صنعتی هست، درس هایی هست که در دوره لیسانس طراحی صنعتی تدریس میشه. اگر احتمالا قصد کردید لیسانس مکانیک و فوق لیسانس طراحی صنعتی بخونین، این مطلب رو مطالعه کنید:
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=280&rnd=1997
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستاى گلم. دلم براتون یه ذره شده بود.
[بی نام] :
02:47   |   1389/12/10  
آقا یه خبر، یه سؤال:
خبر اینکه دانشگاه آزاد قشم طراحى صنعتى آورده.
و سؤال اینکه اگه دور از جون کسى ملى نیاورد (آخه خودم که میارم، واسه اطلاعات بقیه میپرسم;-))،آیا خدایى مى ارزه؟ اولین سالشم هست.:-S:-D
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
02:54   |   1389/12/10  
راستى یه چیز دیگه:
على آقا قبلا یه لینک رو معرفى کردید در مورد دانشگاه هایى که طراحى صنعتى رو دارن که شهراى تهران و تبریز و اصفهان و مشهد بود.اما الآن بیشتره. میخواستم ببینم شما اطلاعات دقیق ترى ندارید؟
:-)
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستان. من غیرانتفاعی طراحی صنعتی قبول شدم.چه کنم ؟؟؟؟.... برم یا نه...

الهه صفی صمغ آبادی:
07:35   |   1389/11/15  
سلام اگه برای سال آینده ثبت نام کردی نرو اما اگه مثل من ثبت نام نکردی حتما برو وگرنه...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
محـمد حسـین شـوکـت پور:
14:36   |   1389/11/16  
na!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
نیلو فر:
01:42   |   1389/11/16  
اگه برای سال دیگه داری میخونی و خودتو اماده میکنی...نرو
اما اگه تازه میخوای بخونی فکر کنم واسه این رشته تو یه دانشگاه خوب درس خوندن، یکم دیر شده
البته بستگی به ادمش داره....
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
حمید سجادی:
04:58   |   1389/11/17  
ممنونم....
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
نتیجه هااومدن.قبول شدم.ط ص الزهرا تهران.درحال حاضربرق مخابرات آزادمی خونم.تازه 1ترم گذروندم.موندم چیکارکنم.این بهتره یا برق.کمک کنید.راستی یه چیز دیگه سطح دانشگاه الزهرا درمقایسه باهنراصفهان (ازلحاظ علمی بیشتر)چطوره؟

علی شیخ پور قاسمی نیا:
22:33   |   1389/11/10  
اینجا دوستان تجربیات و نظراتشون رو در مورد دانشگاه های مختلف طراحی صنعتی نوشتند
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=163&rnd=538
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
samane :
19:39   |   1389/11/12  
سلام. میشه بگید رتبتون چند شده ؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
نتیجه هااومدن.قبول شدم.ط ص الزهرا تهران.درحال حاضربرق مخابرات آزادمی خونم.تازه 1ترم گذروندم.موندم چیکارکنم.این بهتره یا برق.کمک کنید.راستی یه چیز دیگه سطح دانشگاه الزهرا درمقایسه باهنراصفهان (ازلحاظ علمی بیشتر)چطوره؟
[بی نام] :
12:55   |   1389/11/8  
یادم رفت بگم.ط ص روزانه قبول شدم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
میخوام بدونم برای درس طراحی فنی دو که باید مکانیسم ها تدریس بشه چه منبع مطالعاتی و کتابی وجود داره؟
تشکر فراوان

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
با سلام
من به رشته طراحی صنعتی علاقه داشتم و با وجودی که لیسانسم رشته دیگه ای بود طراحی صنعتی رو تو ثبت نام کنکور ارشد انتخاب کردم اما دارم بشیمون میشم
یه کم که تو این رشته مطالعه کردم فهمیدم که طراحی صنعتی با وجود برستیژ و افه بالایی که داره مثل رشته های دیگه برای بیدا کردن شغل سخته خیلی باید آدم مخ باشه و خلاق باشه که بتونه حتی تو کشورهای صنعتی موفق بشه رقابت تنگاتنگه خلاقیت با تلاش به دست نمی آد باید خودش بیاد ذاتیه
دولت آنست که بی خون دل آید به کنار
ور نه با سعی و عمل باغ جنان این همه نیست
هر روز هزاران هزار محصول خلاقانه به وسیله طراحان سراسر دنیا به دنیا معرفی و عرضه می شه اما سهم ما ایرانی ها چیه؟
ما ایرانی ها بیشتر کبی بردارهای خوبی هستیم خودرو برقی با تقلید از ماشین های برقی ژابنی می سازیم ادعا می کنیم که خودرو برقی اختراع کردیم
البته طراحان با استعداد و خلاق و گمنام هم داریم که یا شانس ندارن یا سرمایه کافی برای ارائه محصولشون
داستان اختراع تلویزیون رو بخونید اونوقت مثل من منفی باف می شید
تصمیم گرفتم برم بلال فروش بشم به جای طراح بیشتر می تونم خلاقیتم رو به کار بگیرم
[بی نام] :
01:29   |   1389/9/15  
ای وای شکلک یادم رفت
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مرتضی نوین:
19:32   |   1389/10/1  
دوست عزیز یکم همت به خرج بده. ادم که تقی به توقی خورد نا امید نمیشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
21:01   |   1389/10/1  
سلام
من هم مثل شما در لیسانس رشتم چیز دیگری بوده. الان دارم ارشد امیرکبیر می خونم و پیشنیازها رو دانشگاه تهران.
2 مساله به ذهنم رسید که بهتون بگم، اولا خلاقیت در همه هست، مخصوصا در کسانی که از ذهن خودشون طراحی رو شروع می کنن، راه هایی همچون TRIZ و... هم وجود داره که می تونه به فرآیند خلاقیت شما کمک کنه.
رشته طراحی صنعتی هم درست معرفی نشده، مخصوصا در مرحله ی ارشد اگر شما روند و روش تفکر طراحی رو بتونین یاد بگیرین در خیلی از کارهای دیگه هم می تونین موفق باشین.
تعداد کمی از دانشجویان ایرانی وارد شاخه ی طراحی خدمات شدن. می تونین Service Design رو Search کنید تا به نتایج بهتری در مورد گستردگی و کاربرد رشته طراحی صنعتی برسید.
در صورتی که اساتید User centered design رو و بالاتر از اون رویکرد Service Design رو بتونن به بچه های کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش بدن و همه Product Designer بار نیان خیلی این رشته جای کار داره و امکان نداره در طی 100 سال آینده هم بازارش اشباع بشه.
امیدوارم بعد امتحانات وقت کنم و یک Article در مورد طراحی خدمات برای مدیر سایت بفرستم. البته خوبه که بازار حال حاضر طراحی صنعتی رو واقعی دیدین و قبل تصمیمتون تامل کردین.
امیدوارم هم شما هم دوستان طراح صنعت با دیدی وسیع تر دامنه ی طراحی صنعتی رو ببینید.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستان
والا من تازه این سایتا پیدا کردم و عضو شدم
سوالی که واسم پیش امده اینه که چرا ما نمی تونیم با در زمینه طراحی صنعتی ایده هایی ارائه کنیم که قابل پذیرش برای دوستان طراحمون باشه و با گیرایه نا به جا یه طرح جالب و جدید تبدیل به یه خاطره جالب تر بشه؟

Farnaz solemani:
08:52   |   1389/9/20  
با سلام به دوستان
من نمیدونم نظرم مال کدوم بند میشه آما.....
خدا نکنه اسم و چشم انداز یه چیزی دهان پر کن باشه یا بشه. اولش عشق و علاقه و ترمز بریده میریند جلو (خارجی ها و کافر هارو میگم ها) بعدش وقتی گشنگی که میکشن عاشقی یادشون میره میشن.....
همش تقصیر این شعارس که از اول به خوردمون دادن برای همچین روزی "طراحی صنعتی مانندیک اقیانوس با یک وجب عمق"
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
09:09   |   1389/9/20  
بند (ط)
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
آلاله مقدم:
18:04   |   1389/9/24  
من ضمن این که کاملا با تحلیل های جامع آقای حکیمی موافقم فکر می کنم یکی از دلایل نبود این ارتباط بین صنعت و دانشگاه ما اولا صنعتی هست که پشتش دانش نبوده و هنوز خیلی جاها داره به صورت سنتی تو ایران کار میشه. چیزی که من شخصا تو بازار ایران دیدم این بود که بیشتر سرمایه داران و تولید کننندگان - البته نه همه- اگرچه تخصص تولید محصول دارند ولی تحصیلات و دانش لازم برای توسعه کار خودشونو ندارن که اصلا بخوان طراح بیارن! بلکه بیشترشون سراغ راحت ترین راه ها می رن و بعضا خیلی وقت ها با نوسان های کوچیک بازار از دور خارج می شن یا میزان سودشون کاهش شدید پیدا می کنه ولی باز هم به دلیل اون دانش کمشون برای توسعه کار به فکر خلاقیت نمی رن! یه همچین مساله ای هم قطعا نمی تونه به راحتی و یک شبه در بین بازار و تولید کننده ها حل بشه بلکه نیاز به یک حرکت تدریجی داره که الان داره روز به روز جلو می ره و بهتر هم می شه و دلیل بهتر شدنش همین حضور جدی تر طراح ها تو جامعه و رسانه ها هست و افزایش نسبی دانش تولید کننده ها از صنعت جهانی. دوم اینه که متاسفانه خیلی از خود ما طراح ها انتظار داریم تا دانشگاه قبول شدیم یا مدرک گرفتیم جلومون فرش قرمز پهن کنن و یک دفتر دیزاین و حقوق عالی به اضافه درصد فروش طرح های میلیاردی مون!!! بهمون تقدیم کنن که این اصلا با بازار جور در نمیاد. باید کار کرد و تجربه کرد و از همه بیش تر، صبر داشت تا کم کم در بازار شناخته بشیم، اون موقع است که بهتر می تونیم جایگاه خودمونو تعیین کنیم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
19:12   |   1389/9/26  
با تشکر از خانم مقدم، منم با تمام تفاصیلی که گفتم، با نظر ایشون موافقم که طراح هم باید جایگاه و حد و حدود خودش رو بدونه، و توجه داشته باشه که اصولا سود اصلی را باید سرمایه گذار ببره، چون اونه که ریسک می کنه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام به همه دوستان
من هم تازه و البته به صورت کاملا اتفاقی با این سایت آشنا شدم. داشتم دنبال دانشگاه هایی که ارشد ط ص دارن می گشتم که این سایت رو پیدا کردم.
این که من رشته تحصیلیم معماریه و چرا الان می خوام ارشد ط ص برم قضیش طولانیه و بر می گرده به نظام آموزشی بسیار بسیار ضعیف ایران که الان جای توضیح دادن اون نیست!
حالا از دوستان می خوام که منو راجع به این رشته از پیش نیازهایی که برای ارشد لازم داره و نحوه و موارد و دروس امتحانی راهنمایی کنید.
هم اینکه می خوام راجع به بازار کار و آینده این رشته بدونم.
علی شیخ پور قاسمی نیا:
20:33   |   1389/9/19  
سلام؛ این لینک رو مطالعه کنید
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=280&rnd=1997
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مهرداد رحیمی:
21:35   |   1389/9/19  
سلام و ممنون بابت راهنماییتون.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13