دوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1393/2/14
تعداد بازديد : 1721

ورک شاپ دانشگاه اصفهانبه همت گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان، کارگاه آموزشی "پروژه در دقیقه 90" در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 3 و 4 اردیبهشت ماه 1393، در دانشکده معماری و شهرسازی (توحیدخانه) برگزار گردید.

برنامه روز اول
در اولین روز برگزاری، شرکت کنندگان قبل از ساعت 9 در آتلیه شماره 6 طراحی صنعتی حضور یافتند و برنامه با صحبت های مقدماتی جناب آقای سعید علیاری، مدیرگروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان درخصوص فلسفه طراحی صنعتی و ارتباط آن با دیگر حوزه ها و همچنین نقش و تأثیر هدفمند برگزاری کارگاه های آموزشی آغاز گردید.

وی در صحبت های خود، به روند رو به رشد طراحی صنعتی در یک قرن اخیر در دنیا اشاره کرده و عدم به کارگیری اصول طراحی در محصولات را در دنیای امروز، نوعی بی احترامی به حقوق مصرف کننده دانست. در ادامه نیز با بیان اینکه جسارت همراه با خلاقیت می تواند به رویاهای بشری جامه عمل بپوشاند سخنان خود را ادامه داده و در انتها با معرفی کوتاهی از جناب آقای آروند (مدرس کارگاه)، جهت انجام ادامه روند برگزاری، از ایشان دعوت نمودند.

مصطفی آروند، کارشناس ارشد رشته طراحی صنعتی و برگزیده چندین مسابقه بین المللی طراحی صنعتی، به شرح اولیه روند و برنامه پیش بینی شده کارگاه پرداخت و با بیان پروسه شکل گیری ایده تا محصول و نمایش فیلم از چگونگی اجرای این پروسه در چند استودیوی طراحی در دنیا، شرکت کنندگان را با موضوع کارگاه بیشتر آشنا کردند.

ایشان ضمن تأکید بر کارگروهی در کارگاه، به تشریح نقش متقابل کارفرما و استودیوی طراحی پرداخت و با معرفی موضوع پروژه عملی کارگاه آموزشی، با در نظر گرفتن الزامات مورد نیاز از جمله داشتن قابلیت تولید انبوه محصول، تناسب محصول با گروه هدف، خواستنی بودن از طرف مشتری، سودآور بودن برای صاحب صنعت، انتقال حس مطلوب از استفاده محصول و به صرفه بودن برای مشتری، به بخش اول سخنان خود پایان داد.


در این رویداد، مدرسین و اعضای محترم هیات علمی گروه طراحی صنعتی جناب آقایان رضوان، پرچمی، سیدهاشمی، دائم اینالو و فریدی زاد نیز حضور داشتند که شرکت کنندگان در فواصل زمانی مختلف از راهنمایی های ایشان بهره مند گردیدند.

پس از معرفی موضوع و پروژه، گروه های 3 و 4 نفره با کمک مدرسین تشکیل شده و گروه ها به ایده پردازی و برداشت های خود از موضوع کارگاه آموزشی پرداختند. در ادامه و پس از تجمیع و طبقه بندی ایده ها، با استفاده از روشهای حل مسئله به تفکیک ایده ها پرداختند.

بر طبق زمان بندی انجام شده، گروه ها پس از استراحت کوتاهی، رأس ساعت 14:00 به تشریح ایده های اولیه خود پرداختند. در این مرحله یک یا چند نفر از اعضای هر گروه، گزارشی پنج دقیقه ای از فرآیند و نتایج کسب شده گروه خود را ارائه داده و اعضای گروه، نظرات سایرین را درخصوص ایده های ارائه شده را شنیدند و تا ساعت 17:00 به تکمیل و ارائه ایده های اولیه به صورت اتودهای دستی و دیجیتالی پرداختند.

در پایان روز اول، کلیپ دیگری از یکی از فضاهای آکادمیک طراحی مرتبط با صنعت نیز به نمایش درآمد و برنامه پایان یافت. اما بر اساس برنامه، قرار بر این بود که گروه ها به ادامه پروژه در خارج از محیط دانشگاه بپردازند.

برنامه روز دوم:
در روز دوم، برنامه با هیجان بیشتری پیش رفت و اعضای گروه با راهنمایی های مدرس کارگاه، سعی در ارائه بهتر ایده های نهایی خود داشتند که حاصل این امر در ساعات پایانی به نمایش درآمد و نماینده هریک از گروه ها به تشریح پروژه های خود پرداختند. یکی از نکات قابل توجه در این کارگاه ارائه چند طرح توسط برخی از گروه ها و همچنین کیفیت مطلوب آثار بود.

علی رغم اینکه ماهیت کارگاه رقابتی نبود، به پیشنهاد گروه و مدرس کارگاه، جهت تشویق بیشتر دانشجویان قرار برآن شد که سه طرح از میان طرح های ارائه شده برگزیده و با اهدای جایزه از آنها قدردانی گردد. پس از اتمام ارائه آثار توسط گروه ها، هیات داوران متشکل از جناب آقایان رضوان، علیاری، سیدهاشمی، فریدی زاد، دائم اینانلو و آروند آثار برتر را معرفی نمودند. در انتهای برنامه، با اهدای جوایز گروه های برتر و ارائه گواهینامه ها، برنامه در روز دوم نیز به پایان رسید.

رتبه اول:
 

رتبه دوم:
 

رتبه سوم:
 


تصاویر کارگاه آموزشی پروژه دقیقه 90 - دانشگاه هنر اصفهان
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1166&rnd=5728

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما