بسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1386/7/12
تعداد بازديد : 48108

این مطلب به طور اختصاصی برای گفتگو در مورد کنکور نیمه متمرکز عملی طراحی صنعتی ارسال شده است. علاقه مندان می توانند در پایان همین مطلب در بخش نظرات بازدیدکنندگان، سوالات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هر از چندگاه سوال ها و پاسخ های مفید (+ ویرایش ادبی) در ادامه همین مطلب بازنویسی خواهد شد تا سایر علاقه مندان نیز از طریق بخش جستجوی سایت و سایر موتورهای جستجو، از تجربیات شما استفاده کنند.

علی شیخ پور:
چیزی که من خودم مستقیما از طراح سوال های سال 85 پرسیدم این بود که مصححان به هیچ وجه به دنبال راندو و اسکچ های قوی نیستند و اصولا نوع سوال ها هم به صورتی هست که نیاز به راندو ندارند. چیزی که چه در سوال های تئوری و چه در سوال های عملی مورد نظر اونها هست کشف خلاقیت و ابتکار در ارائه ایده های جدید هست که البته توانایی در اسکچ هم به بیان ایده های شما کمک خواهد کرد.

سمیرا:
آیا با رتبه 712 می توان در آزمون عملی موفق شد؟ در سال های قبل موضوع طراحی چی بوده؟

بی نام:
در مواردی که نیاز هست ایده ای خلاقه مطرح شود از ایده های عجیب و غریبی که به ذهنتان خطور می کند نترسید و فکر نکنید که مطرح کردن آن موجب تمسخر می شود. به یاد داشته باشید یک ایده خوب ایده ای عجیب و متفاوت است. طراح موفق از زاویه ای نو به مسائل می نگرد.

صبا:
ممنون از راه اندازی بخش گفتگو، اگر میشه لطف کنید و برای ما که تازه واردیم یه تعریف کوتاه از اسکچ و راندو بدین. راستی ما می تونیم اتدوار کارکنیم یا باید حداقل یه اجرا با یکی از تکنیک ها داشته باشیم؟ با توجه به وقتی که در اختیارمونه شما استفاده از چه تکنیکی رو پیشنهاد می کنید؟ اصلا چندتا سوآل میدن؟

علی شیخ پور:
به طور خیلی خلاصه اسکچ در طراحی صنعتی احتمالا همون اتودوار هست که شما گفتین و منظور فقط کشیدن فرم و خطوط اصلی شیء برای نشون دادن شکل و عملکرد اون هست. وقتی که میخوایم تعداد زیادی ایده برای یک محصول بدیم، اسکچ زدن برای نشون دادن ایده ها کافیه. منظور از راندو هم یک سری تکنیک هایی برای واقعی جلوه دادن و تبدیل اسکچ به یک قیافه نزدیک به واقعیت هست که شامل تکنیک های رنگ کردن، سایه زدن، نورپردازی و برق انداختن و نشون دادن بافت و سطح و... است و معمولا برای طرح برتر و ایده نهایی و زیباتر جلوه دادن اون کاربرد داره.

فروغ:
میشه بگین تو بخش سوال های تئوری مثلا چه سوال هایی میاد؟

مهدیه:
تشکر بابت این اطلاعات... بیچاره شدیم از بس اطلاعات عجیب و غریب این و اون دادن!.... و البته بیچاره تر از بس همه گفتن اطلاعی ندارن!....
پس بیشتر به خلاقیت اهمیت داده میشه تا حرفه ای بودن تو طراحی و اینا درسته؟...
خب سوالشون چی بوده؟... خلاقیت تو چی؟...
من یه جا دیدم یه نفر راهنمایی کرده بود که محیطی که برای طرح زدن انتخاب می کنین اولا محیط کاری باشه بعدشم جزئیات رو حتما رعایت کنین تو کشیدنش... من نفهمیدم منظورشون چی بود... یعنی باید یه محیط کاری... نمایشگاهی اداره ای چیزی رو طرح بزنیم؟! چه شود آزمون طراحی صنعتی!
راستی تو اطلاعیه سازمان سنجش در مورد ابزار مورد نیاز طراحی صنعتی هم توضیحی ندادند...
آقای شیخ پور و همکارانشون به کل و بنیادی، بی زحمت ما بنده خداهایی که برا دور عملی باید بریم رو روشن کنن!
سوال تئوری هم مگه داره امتحان عملی؟

علی شیخ پور:
آزمون عملی فقط به کشیدن و طرح زدن محدود نمیشه. در اصل به خاطر اینکه کنکور هنر برای تشخیص استعداد تحصیل در طراحی صنعتی کافی نیست، یک سری سوالاتی مطرح میشه که بدونند اطلاعات عمومی در مورد طراحی صنعتی چقدر دارید و تعداد خیلی کمی هم از این سوالات به نحوی هست که شما باید ایده های خودتون رو با ترسیم کردن بیان کنید.
مثلا از سوالات تئوری که شنیدم این بود که چه نوع صندلی برای رستوران های fast food مناسب هست و چرا؟
نمونه سوالی هم که نیاز به ایده پردازی و ترسیم داشت طراحی صندلی به کمک تعداد محدودی مکعب بود. یکی دیگه هم طراحی چینش قطعات دریل برای رسیدن به طرح مناسب بود....
این سوال ها بر خلاف سوال های کنکوری، جواب مشخص ندارند و هر فردی با خلاقیتی که خودش داره و توضیحاتی که میده، نشون میده چقدر میتونه برای یک سوال راه حل های خلاقانه و به دردبخور ارائه بده و حتی ایده هایی بده که برای طراحان سوال ها هم جذاب و جدید باشه.
تا جایی که من می دونم طراحی محیط برای رشته معماری هست که به اصطلاح به اون نوع طراحی ها اسکیس معماری میگن.
ان شاالله تلاش می کنم سوالات سال های پیش رو به طور کامل پیدا کنم. فقط دوستان دیگه هم کمک کنند و ضمنا زمان کنکور رو هم یک نفر بگه.

مهدیه:
یازده آبان...ساعت چهارده و سی دقیقه... محلش رو نگفتن.
پس سوالات تئوری هم داره...

صبا:
می تونید سوالارو از دانشجوهای ورودی سال های قبل بپرسید. اگر این کارو کردید لطفا ازشون بخواید جواب های تئوری و عملی خودشونو به اون سوالا (حدودا) به ما بدن.

unkonown:
من دو سال قبل شرکت کردم یعنی اولین سال امتحان عملی که بجز یک مداد مشکی نباید وسیله ای می بردیم سوالات تؤری هم بیشتر فنی بود مثلا: هنگام ضربه زدن با چکش کدام قسمت دسته باید در دست قرار داشته باشد؟ یا دسته کابینت در کجا قرار می گیرد؟ آرم "دوو سیلو" و اینجور سوالات...‍‍‍‍‍

ladan:
منم دو سال قبل تو این آزمون شرکت کردم. کاش همون موقع سوال ها رو یادداشت می کردیم تا الان به درد دوستان بخوره! یکی از موضوعاتی رو که به یاد دارم این بود یه بطریه آب معدنی رو در نظر می گرفتیم و با یه سری برش های خلاقانه یه طرح برای جا مدادی رو میزی می دادیم/
و در جواب اون دوستی که میشه با700 قبول شد.... بله عزیزم از هم کلاسی های خود من هست کسی که با این رتبه قبول شده...و البته توان طراحی بالایی داشت..

مهدیه:
بعضی از این سوالات که به خلاقیت ربط ندارن (!) اینا رو پیشنهادی دارین که بتونیم تو این مدت کم یه کم کار کنیم؟...از این چند هفته چه طور حداکثر استفاده رو می تونیم بکنیم؟....
سوال بعد ! یعنی فقط یه مداد باید داخل برد؟... پس در حد همون یه مداد هم انتظار میره...(بشینیم با مداد اتمام حجت کنیم که اگه ضایعمون کرد تا تهشو یه جا تراش میدیم!)
یه سوال دیگه هم ببخشیدا البته... این که فرمودید یه بطری آب معدنی در نظر می گرفتین و... فقط یه طرح می زدین یا امکانش بود که هر چند تا طرح به ذهنتون میرسه تو وقت داده شده ارائه بدین؟...

علی شیخ پور:
هرچند که اساتید طراح سوال در سال های قبل تأکید داشتند که اصلا به دنبال اسکچ و راندوی قوی نیستند و نمره ای برای این موضوع در نظر ندارند، اما برای دوستانی که علاقه دارند هرطور شده توانایی ترسیمی خودشون رو نشون بدن، استفاده از مداد و ماژیک (به خصوص ماژیک های طیف خاکسنری) رو که بسیار سریع و کار راه انداز هست توصیه می کنم.(البته به شرطی که تجربه استفاده از ماژیک رو داشته باشید).
ولی باز هم از قول یکی از طراحان سوال ها یادآوری می کنم که اصلا به دنبال کشف توانایی طراحی شما نیستند و اون چیزی که قراره تو این امتحان سنجیده بشه، قدرت ایده پردازی و همچنین کشف میزان توجه طراحانه ی شما به اشیاء روزمره زندگیه...

نگار:
به امید اینکه همه شما دوستای خوبم تو رشته ی مورد علاقتون قبول بشید. من هم این رو تایید می کنم که خلاقیت خیلی مهمه. اما این رو هم باید در نظر گرفت که وقتی یه نفر به یه استاد دو میلیون پول میده حتما طراحی قشنگی انجام میده. اونقدر که استاد ها تحت تأثیر قرار میگیرن. حالا یه نفر این وسط پول نداره باید چه کار کنه. زحمت یه سال درس خوندنش رو با خودش به گور ببره و تو ی یه رشته ای که دوست نداره درس بخونه. امیدوارم این رو اونهایی که باید بخونن بخونن.

hamed830:
دوست عزیز هیچ استادی با هیچ هزینه ای نمی تونه برای کسی معجزه کنه طراحی امری است اکتسابی که با تمرین مکرر میتونید به مهارت کافی دست پیدا کنید.

hamed830:
از امور اکتسابی که صحبت شد بد نیست که به این مطلب هم اشاره کنم که خلاقیت هم اکتسابی است و هیچ یک از علافه مندان به این رشته گمان نکنند که خلاق نیستند فقط کافیست فکر تون رو سانسور نکنید. هر آنچه که می اندیشید را تصویر کنید و شاهد پیشرفت روند ایده دهی باشید.

صبا:
1) مدت آزمون چند ساعته؟
2) مقوایی که در اختیارمون قرار می گیره از چه جنس و در چه سایزیه؟
3) اگر بخوایم برای اجرا از تکنیک ماژیک استفاده کنیم برای پر کردن سطوح کار باید از هاشور استفاده کنیم؟

حمید:
خیلی خوشحال شدم که بالاخره یه جایی رو پیدا کردم که درباره امتحان عملی طراحی صنعتی صحبت می کنن!
1- آیا چیزهای مثل مقام در مسابقات نقاشی، نمونه کارهای گرافیکی، جشنواره خوارزمی و از این قبیل مسائل برای امتحان عملی امتیاز داره؟ (چون بعضی رشته ها مثل انیمیشن امتیاز داره)
2- این رشته مصاحبه نداره؟ (شنیدم نقاشی مصاحبه هنری داشته سابقا)

سعید:
با سلام خدمت دوستان و همکاران
خیلی ممنون از دوستانی که مقالات خودشون رو به این زیبایی در اختیار دیگر دوستانشون قرار میدن.

علی شیخ پور:
اگر روال سال های گذشته تغییری نکرده باشه، کارهای عملی گذشته امتیاز نداره و مصاحبه هم نیست. مصاحبه برای فوق لیسانس تا دو سال پیش برقرار بود که الآن دیگه اون هم نیست.

سامان:
من یک سوال داشتم و اون اینکه آیا با رتبه 52 منطقه 3 شانسه قبولی دارم؟ اینو بگم که من برام رشته خیلی مهمه و هر شهری رو میرم.
و اینکه گفته میشه در این آزمون دست قوی و خلاقیت مهمه، نه یک طراحی بدون نقص، آیا درسته؟

الناز:
من سال گذشته در کنکور عملی شرکت کردم والان در تبریز طراحی صنعتی می خوانم زیر گروهم 182 منطقه ی 2 بود. در مورد کنکور عملی:
یک دفتر چه در قطع a4 و از جنس کاغذ معمولی می دهند که با هر تکنیکی که بخواهید می توانید روی آن کار کنید و لازم است حتی اتودها و تمرین خط های خود را نیز روی کاغذ بیاورید. البته همانطور که می دانید قضیه ی طراحی گرافیکی با طراحی صنعتی تفاوت دارد. در کنکور پارسال یکی از گزینه های طراحی طراحی فیگور یک دوچرخه سوار در حالت های مختلف دوچرخه سواری بود.
لازم به ذکر است که کنکور عملی شامل 2 بخش:
بخش اول:20 سوال تستی در حیطه صنعتی که بعضی از سوال ها هم در زمینه ی فیزیک هستند و در کل اگر کمی از فیزیک دورهی دبیرستان یادتان باشد می توانید به انها پاسخ دهید.
بخش دوم شامل 2 موضوع برای طراحی بود:
موضوع اول طراحی وسیله ی بازی برای کودکان با استفاده از حجم های هندسی، با این شرط که اگر از حجمی برشی برداشتیم آن برش باید در قسمت دیگر استفاده شود.
موضوع دوم:همان طراحی فیگور بود.
و کشیدن 2 موضوع الزامی
با آرزوی موفقیت شما
امیدوارم توانسته باشم راهنمایی درستی کرده باشم.

ladan:
تا جایی که من اطلاع دارم در تکنیک ماژیک هاشور چندان کاربرد ندارد! ماژیک های kurecolor که در راندو کاربرد زیادی دارند دارای نوک های بسیار پهنی هستند که هاشور زدن با آنها جلوه ی چندان خوشایندی به کارتون نخواهد داد، مگر اینکه از یه سری ماژیکها با نوک باریک استفاده کنید! ولی تکنیک که زیاد امتیاز نداره! قدرت دست هم همین طور!! مهم خلاقیت وخلاقیت وبازم خلاقیته...
آقای...که سر جلسه این طور می گفت!
توکل به خدام که از همشون مهم تره.... 

abolfazl:
یه چیزی که دیدم بعضی از دوستانم رو نگران کرده، سوالات تستی بود... که از چه منبعی طرح میشه. باید بگم از طرف سازمان سنجش به طراحان اکیدا توصیه شده که از هیچ منبع مشخصی استفاده نکنن.
در مورد طراحی عملی توصیه می کنم اصلا ذهنتون رو مشغول متریال و افه ی طراحی صنعتی نکنید. از اون چیزی که روش تسلط دارید استفاده کنید. دلیلی نداره که همه از ماژیک استفاده کنن. یکی رو می شناسم که تو امتحان پارسال سوال دوم یعنی طراحی بدن انسان در حالت دور زدن و پیاده شدن از دوچرخه رو فقط با دو تا خودکار مشکی و قرمز کشیده بود. چیزی که همیشه به بقیه میگم اینه که فکر کنید طراح از این سوال چی می خواد؟
مثلا در همین سوال دوچرخه سوار مسلما هدف، طراحیه هنرمندانه ی فیگور انسان نیست. طراح می خواد ببینه که داوطلب می دونه مثلا بدن انسان در حالت دور زدن به کدوم سمت خم میشه یا نه؟ بهترین کار، طراحی از زاویه ای که بیشترین اطلاعات رو میده.
در مورد سوال دیگه ساختن دو وسیله ی بازی کودکان در پارک با سه حجم استوانه، کره و مکعب با اندازه و جنسیت دلخواه:
باید به همه ی سوال دقت کرد. مثلا خیلی مهمه که این وسیله تو پارک هست نه تو مهد کودک خصوصی. یه چیزی که احساس می کنم طراح دوست داشته تو این سوال ببینه توانایی بچه ها در درک و طراحیه تداخل این احجامه.
فکر می کنم روی اون کاغذ محل بیرون ریختن همه ی دانش ها و توانایی هاتونه که البته مرتبط باشه. اگر مثلا شما در مورد مواد پلاستیکی شناخت دارید می تونید توی طراحیتون جنس محصولتون رو پلاستیکی فرض کنید و در موردش اطلاعات بدین. یا مثلا یه چیزی راجع به شیوه ی ساخت یک قطعه ی فلزی بکشید یا بنویسید.
یه چیز دیگه این که اکیدا مصحح رو گیج نکنید. معلوم نیست شرایط تصحیح چه جوریه؟ کافیه که دفترچه ی شما کمی گیج کننده و درهم باشه. معلوم نیست آیا مصحح حالشو داره اون تو جستجو کنه یا نه...
یه چیز دیگه این که به امتحان امسال امیدوارانه نگاه کنید. امتحان سال 85 نسبت به سال 84 واقعا از کیفیت بالاتری برخوردار بوده. به امید خدا امسال از سال 85 بهتر خواهد بود. قرار نیست سوالات امسال شباهتی به 85 داشته باشه، همونطور که 85 به 84 نداشت. امیدوارم همتون رو در جایی لیاقتش رو دارید ببینیم.

صبا:
واقعا ممنونم که سوالات سال قبل رو روی سایت فرستادین. لطف کنید سوالات سال 84 رو هم بفرستید رو سایت.

Melody:
سوالات تئوری طراحی صنعتی در چه حیطه ای است و چه مطالبی را بخوانیم که کمکمان کند ممنون

abolfazl:
سوالات سال قبل روی سایته؟ کجا؟
جوابگویی به سوالات تئوری فکر می کنم بر می گرده به درک شخصی یا زندگی عادیمون...
ببینید مثلا یکی از سوالات این بود که رنگ ماشین آلات کشاورزی باید چه رنگی باشه؟... تو کدوم کتاب نوشته که رنگ این ماشین ها باید تو زمین کشاورزی تابلو باشه یا مثلا همرنگ گیاه باشه؟
یا مثلا تو یه سوال دیگه 4 تا بشقاب کشیده میگه کدومشون برای سوپخوری خوبه؟
یکی دیگه این که یه سیم لخت کن کشیده میگه این چیه؟
یا آرم دوو رو کشیده میگه مال کدوم کمپانیه؟
یه سوال پارسال دادن نوشتن فرق 206 تیپ 2 با تیپ 5 چیه؟
یه صندلی کشیدن میگن مال کارگاهه یا رستوران یا آزمایشگاه یا صندلی بچه؟
کدوم یک از ماشین های زیر طراحی مدرن تری دارن؟ سمند، 206،...
یا این که مثلا طرح انحنای داخلی لوله ی فاضلاب توالت (سیفون) رو کشیدن میگن کاربردش چیه؟
این نمونه ها رو گفتم که ببینید واقعا منبعی وجود نداره و مطالب گسترده تر از اونیه که بشه دنبالش رفت.
سعی می کنم یه سری از سوالات رو با شکل بنویسم و آپلود کنم.
قضیه این سوالاتی که صبا نوشته رو سایته چیه؟ من که چیزی ندیدم. اگه هست آدرس بدین لطفا.

علی شیخ پور:
فکر کنم منظورشون سوال هایی هست که دوستان در همین گفتگو بهش اشاره کردند. سوالات به صورت یکجا جایی پیدا نشد و گفتند که منتشر هم نمی کنند. برای همین تجربیات شما واقعا ارزشمنده.

ssp:
تعداد سوالات تئوری دقیقا 25 در مدت زمان 20 دقیقه. ورود هر وسیله ای آزاد است کلا 4 ساعته و رندرهای حرفه ای ازتون نمی خوان.  برای بهتر شدن طرحاتون مطالب داخل سایت رو با دقت بخونین

علی شیخ پور:
لینک نمونه هایی از اسکچ های متنوع رو می گذارم تا دوستانی که تصور درستی از اسکچ و طراحی ندارند خیالشون راحت تر بشه. اسکچ چیزی نیست جز درست کشیدن تصوری که در ذهن خودتون هست. این نمونه ها قوی ترین و بهترین نمونه هایی هست که انتخاب کردم. کشیدن در این سطح برای کنکور عملی فوق لیسانس بسیار مناسبه و برای این کنکور هیچ کسی چنین انتظاری از شما نداره. اما دیدنش برای از بین بردن تصورهای عجیب و غریب از طراحی مفیده! برای اینکه خیالتون از سطح انتظار مصحح ها راحت بشه، همین توضیح کافیه که استادان مصحح قرار هست بعد از قبولی شما در دانشگاه، با کلی کلاس گذاشتن، این نوع کشیدن رو به شما آموزش بدهند و زیاد خوشحال نمیشن که شما اینطور طراحی کردن رو از قبل به صورت حرفه ای بلد باشید

بدن انسان: http://blog11.fc2.com/g/gurihiru21/file/sk_05.jpg
فرم ساعت مچی: http://www.studio469.com/blog/wp-content/uploads/carlliu.jpg
چمدان برای نشستن: http://www.trunki.co.uk/images/pic_designStory_1.jpg
توستر و فلاسک: http://www.cube.net.au/images/design-sketches.jpg
ترکیب متنوع اشکال هندسی: http://blog.davidairey.com/images/logos/five54-sketches.jpg
نمونه طراحی با مداد سیاه: http://tw.rhino3d.com/products/ipaq/design_sketch-02.jpg
نمونه طراحی با راپید: http://regmedia.co.uk/2006/06/13/benq_81.jpg
طراحی مبل راحتی: http://38one.com/images/61.jpg
طراحی مبل راحتی: http://38one.com/images/60.jpg
نمونه راندو (رنگ آمیزی) با ماژیک: http://www.deeprough.com/img/fti_design.jpg

mahdi:
امروز تو اطلاعیه پبک سنجش کلی لوازم مورد نیاز برای کنکور عملی نوشته بود واقعا کدومشون به درد می خوره و باید ببریم؟

مهدیه:
اول یه تشکر در اندازه ی بسیار بزرگ!! بابت کمک هاتون....
در مورد لوازم راست گفتن... این همه مورد برای گرافیک و نقاشی بود (تو ویژه نامه ی 5 مهر) منتها الان این طور که نوشته کل این ابزار و وسایل برای طراحی صنعتی ها هم نیازه!... محض احتیاط، همه شون رو ما هم ببریم؟

سمیرا:
لطفا بگید که در این فرصت باقی مانده روی چه موضوعاتی کار کنیم؟

علی شیخ پور:
در گفتگو که با یکی از اساتید احتمالی طراح کنکور داشتم، گفتند که بخشی از نمره به خوب کشیدن اختصاص داره. این نکته رو برای این می نویسم که اگر من یا سایر دوستان اشاره می کنیم که خودتون رو نگران خوب کشیدن نکنید، نه از این بابت که خط خطی کردن با خوب اسکچ زدن تفاوتی نداره. بلکه اصل موضوع درست و خوب ایده دادن هست که البته نشون دادن اون به جز با درست کشیدن نمیتونه به صورت کامل منتقل بشه. سوالات رو اصلا نمیشه پیش بینی کرد. با همون چیزهایی که دوستان در باره سال های قبل گفتند متنوع بودن نوع سوال ها مشخصه. مهم اینه که ذهن جمع و جور و تر و تمیزی داشته باشید و بتونید در مورد هر چیزی که حتی تا به حال نشنیدید نظرهای به درد بخور بگید.
در مورد وسایل ها همین توضیح کافیه که هر چیزی رو که نمی دونید به چه درد میخوره یا بلد نیستید ازش استفاده کنید، اصلا نبرید. چون انجام کار با وسیله ای که بلد نباشید به نظرم کار رو خراب تر می کنه. اگر فقط طراحی با مداد سیاه رو بلدید و اصلا نمی دونید طراحی با ماژیک یا پاستل یعنی چی، الکی نگران اونها نشید و بهترین کاری رو که میتونید با همون مداد سیاه انجام بدین و تمرکز روی توانایی های خودتون داشته باشید. هر چیزی رو هم که بلدید باهاش کار کنید و میدونید به چه درد میخوره ببرید که اگر لازم شد داشته باشید.

Sarah:
سلام. ضمن تشکر می خواستم بگم قدرت طراحی من در حد مثال های آقای شیخ پوره. یعنی خوب طراحی کنم بدشون میاد؟! آخه رتبم خیلی افتضاحه

daneshju:
سلام. کسی می دونه از کجا می تونم در مورد طراحی BlackBox و GlassBox  اطلاعات به دست بیارم؟

سمیرا:
سلام می خواستم بدونم که در مورد انتخاب رشته محل تحصیل دانشگاه علم وصنعت در سطح بالاتری هست یا دانشگاه تهران در ضمن احتمال قبولیم در کدوم بیشتر هست. کلا یه راهنمایی در این مورد بکنید.

علی شیخ پور:
اگر مثل سال های قبل باشه، احتمال قبولی در علم و صنعت بیشتر از دانشگاه تهرانه. در مورد سطح دانشگاه نمی دونم همین طوره یا نه. چون رودتر پر شدن دانشگاه تهران به خاطر اسمشه. ولی واقعا نمی دونم بین دانشگاه تهران و علم و صنعت کدوم یک از نظر سطح علمی بالاتره. ضمنا اپر منظور قبول شدن در تهرانه، دانشگاه الزهرا و دانشگاه هنر رو هم در نظر داشته باشید.

parisans:
سلام خسته نباشید خیلی مفید بود فقط کاش چند تا منبع هم معرفی می کردید.

فرزانه:
سلام با تشکر از همه دوستان می خواستم بدونم باید به طراحی اتومبیل هم تسلط داشته باشیم؟

sarah:
تو رو خدا جواب منو بدین. من اگه خوب طراحی کنم بهشون بر میخوره؟ آقای شیخ پور منو ترسوندن! برای انتخاب دانشگاه هم اطلاعات کافی در اختیارمون میذارن؟ یا به ترتیب علاقه انتخاب کنیم! یا به ترتیب رتبه؟

علی شیخ پور:
منظور من از اون حرف این بود که تازه بعد از قبولی، تکنیک های طراحی و راندو رو قرار هست توی دانشگاه یاد بگیرید و برای همین راندوی حرفه ای مطئمنا جزو شرایط لازم برای قبولی نیست. بلکه توانایی کشیدن و قدرت دست در حدی باشه که معلوم باشه استعداد دارید توجه رو جلب می کنه. اینکه استادها از راندوی قوی ناراحت بشند رو به حساب شوخی بذارید! در مورد انتخاب دانشگاه هم بهتره که خودتون از نزدیک دانشگاه های مختلف رو ببینید و با دانشجوها صحبت کنید. با حرف زدن و توضیح دادن نمیشه همه چیز رو کامل منتقل کرد...

فرزانه:
سلام میشه از آقای شیخ پور خواهش کنم چند تا از کارای خودشون رو توی سایت بزارن تا بیشتر با فضای کارشون آشنا بشیم؟ممنونم

علی شیخ پور:
من از اینکه زیاد صحبت می کنم معذرت میخوام. توانایی کشیدن من به اندازه حرف زدنم نیست و چون رشته لیسانسم طراحی صنعتی نبوده، تمرین هایی که دارم برای سبک کاری کنکور فوق لیسانسه. مثال هایی که لینکش رو بالاتر گذاشتم برای تصوری که من از کنکور لیسانس دارم خیلی مناسبه. فقط امیدوارم تصور من از خواسته های مصححان زیاد دور نباشه..

سارا احمدی:
خیلی ممنون میشم اگه به من بگید که آیا با زیر گروه طراحی صنعتی 185 منطقه 2 می تونم با یک آزمون عملی معمولی در یکی از دانشگاه های تهران قبول بشم؟

فرزانه:
سلام سارا جان امیدوارم که قبول بشی ولی مطمئن باش اگر روزانه هم قبول نشدی حتما شبانه قبولی

samira: 
لطفا بگید که ایا باید همه ی لوازمی که گفته شده را برای روز ازمون ببریم؟ در ضمن تخته a3 برای اون روز مناسب هست؟ ممنون

شادی:
سلام می خواستم بدونم که آیا انتخاب محل تحصیل در همان روز آزمون انجام می شود؟

x:
شخصی با رتبه 711 و طراحی خوب احتمال قبولی در کدام دانشگاه را دارد؟

saba:
سلام دوستان عزیز، از همه ی شما و آقای شیخ پور عزیز که صمیمانه توی بخش گفتگو من و سایر داوطلبای کنکور عملی طراحی صنعتی رو راهنمایی کردید کمال تشکر رو دارم.
برای همه ی شما عزیزان آرزوی موفقیت روزافزون دارم و برای خودم و سایر داوطلبای کنکور التماس دعا.

مهدیه:
سلام علیکم. خداوند فردایشان را به خیر نماید! تشکر انتهایتا! موفق باشید... ما همچنان وبتان می آییم! آخه بسیار جالب مند می باشد! التماس دعا ایضا!

لطفا برای گفتگوی بعد از کنکور به این آدرس مراجعه کنید:
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=144&rnd=8763

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=124&rnd=1532

نظر بازديدکنندگان (132)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما