دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانو
ارسال کننده: پریسا کاتوزیان
دسته بندی: لغات تخصصیشخصیت ها
تاریخ: 1386/9/5
تعداد بازديد : 13674

فیلیپ استارک Philippe Starck

فیلیپ استارک در سال 1949 در پاریس متولد شد. او به یاد می آورد که تمام دوران کودکی اش را لا به لای کاغذها و تخته های طراحی پدرش سپری کرده، در حال جدا کردن یا سرهم کردن قسمت های مختلف یک محصول، بریدن، سنباده زدن یا چسباندن تکه های یک موتورسیکلت، دوچرخه یا محصولاتی شبیه به این چون پدرش طراح هواپیما و اتومبیل و دیگر وسایل نقلیه بود. شاید به همین دلیل است که او با اینکه در Ecole Nissim de Camondo پاریس درس خوانده خودش را "خودآموخته" می داند. این طراح شوخ طبع یکی ازمشهورترین و در حقیقت یکی از بزرگان دنیای طراحی صنعتی ست.

فیلیپ استارک هر چند فعالیت حرفه ای اش را با تأسیس شرکت طراحی خودش در سال 1968 و طراحی چند محصول ارزان قیمت برای فروشگاه های زنجیره ای Target شروع کرد، اما در واقع در سال 1982 شناخته شد. همان سالی که فرانسوا میتران، رئیس جمهور وقت فرانسه، از او دعوت کرد تا دکوراسیون داخلی آپارتمان های خصوصی کاخ ریاست جمهوری الیزه را بازطراحی کند. ازهمان سال تا امروز محصولات زیادی طراحی کرده که همه شان به نوعی در دنیای طراحی درخشان بوده اند. از ماوس مشهور مایکروسافت تا برج مراقبت فرودگاه بوردو. امروز مشغول طراحی یک پایگاه فضایی برای Virgin Galactic است.

فیلیپ استارک به خوبی ثابت کرده که توانایی و خلاقیت یک طراح با استعداد هرگز نمی تواند در یک شاخه و زمینه ی خاص محدود شود. طرح هایش بسیار ساده و طنزآمیز و ارگانیک هستند و محصولاتش قابل خرید برای طبقه ی متوسط. او در چهار شهرِ لندن، پاریس، نیویورک و بورانو (در ایتالیا) زندگی می کند. یک Real Citizen of the World. خودش و کارهایش را می توانید همه جای دنیا ببینید.

معرفی سه طرح از فیلیپ استارک:

W.W stool فیلیپ استارک
W.W.Stool

این صندلی چهارپایه که W.W.Stool نام دارد در اصل برای استودیوی فیلمسازی ویم وندرس و برای آقای وندرس طراحی شده و در سال 1990 توسط شرکت Vitra به تولید انبوه رسید.


آب میوه گیری Juicy salif فیلیپ استارک
Juicy salif

آب میوه گیری Juicy Salif که از فرم بدن عنکبوت الهام گرفته شده در سال 1998 توسط شرکت Alessi تولید شد.

Louis Ghost فیلیپ استارک
Louis Ghost

این صندلی دسته دار که Louis Ghost نام دارد بازطراحی ِ صندلی دسته دار لوئی شانزدهم، پادشاه بدبخت فرانسه، است ولی با قیمت و مشخصاتی که عده ی بیشتری بتوانند از پس خریدنش بربیایند! فیلیپ استارک یک طرح قدیمی را مدرن و ساده کرده و با روش های مدرن تولید ترکیبش کرده تا این صندلی پلی کربنات را تحویل بدهد. این محصول که در سال 2002 توسط شرکت Kartell تولید شده برای هر دو فضای داخلی و خارجی مناسب است. تا شش عددش را می توانید روی هم بچینید و برعکس ظاهر سبک و شکننده اش بسیار مقاوم و محکم است.

منبع: http://www.depthlog.com/2007/07/977.php

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=168&rnd=7310

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما