تاریخ: 1402/3/22
تعداد بازديد : 876

قوانین تجربه کاربر

  • عنوان کتاب: قوانین تجربه کاربر، استفاده از روان شناسی برای طراحی محصولات و خدمات بهتر
  • عنوان انگلیسی: Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services
  • نویسنده: جان یابلونسکی Jon Yablonski
  • ترجمه: حمید نقدبیشی، فاطمه السادات حسینی
  • ناشر: انتشارات تعالی 

این کتاب برای هر کسی است که میخواهد مهارت طراحی خود را بهبود بخشد. در باره تلاقی روانشناسی و طراحی بیشتر بیاموزد یا به سادگی بررسی کند که چرا مردم به طراحی خوب واکنش نشان میدهند. هدف آن طراحانی است که میخواهند درک بهتری از روانشناسی و نحوه تأثیرگذاری و همپوشانی آن با طراحی داشته باشند.

در حالی که این کتاب به طور خاص بر طراحی دیجیتال در مقابل رسانه های سنتی تر طراحی گرافیکی یا صنعتی متمرکز است، اطلاعاتی که در آن وجود دارد به طور گسترده برای هر کسی که مسئول شکل دادن به تجربه کاربر است قابل استفاده خواهد بود

این کتاب مملو از نمونه بوده و به هر کسی که به دنبال درک ارزش طراح تجاری طراحی خوب و اینکه چرا طراحی خوب برای کسب و کارها و سازمان ها تحول زا است، مرتبط می باشد. نویسنده معتقد است که طراحان می توانند از روانشناسی به عنوان یک راهنما استفاده کنند. این موضوع آنها را قادر می سازد تا برای چگونگی درک، پردازش و تعامل مردم، نه تنها با رابط های دیجیتال بلکه با جهان نیز طراحی کنند.

این کتاب مشتمل بر 12 فصل به شرح زیر می باشد:

  • فصل 1: روش جاکوب
  • فصل 2: قانون فیتس
  • فصل 3: قانون هیک
  • فصل 4: قانون میلر
  • فصل 5: قانون پوستل
  • فصل 6: قاعده اوج-پایان
  • فصل 7: جلوه زیبایی، قابلیت استفاده
  • فصل 8: اثر فون رستورف
  • فصل 9: قانون تسلر
  • فصل 10: آستانه دوهرتی
  • فصل 11: با قدرت مسئولیت می آید
  • فصل 12: کاربرد اصول روانشناسی در طراحی
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=2787&rnd=3253

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما