دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانوبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1387/7/3
تعداد بازديد : 4079

دو خودرو ساز معروف آلمانی، یعنی مرسدس بنز و بی ام دبلیو، همیشه از نظر طراحی بدنه و استایل، برای علاقه مندان و کارخانه های خودرو ساز دیگر، به عنوان یک معیار و شاخص محسوب می شده اند و این دو خودرو ساز در جذب مخاطبین متمول خود نیز، رقابت تنگاتنگی با هم داشته و دارند.

چندی پیش کارخانه بی ام و، پرده از مدل جدید رده لوکس خودرو های خود، یعنی سری 7 برداشت که در اینجا در خصوص تغییرات این محصول جدید، نسبت به نسل پیشین، به صورت خلاصه توضیحاتی داده خواهد شد.

 بی ام و سری 7  BMW 7 Series

نسل نوین سری هفت 2009 با دیدی محافظه کارانه، کلیات فرمی مدل قبلی را حفظ کرده، و تغییرات اندکی در عناصر بدنه ایجاد کرده که همین تغییرات کوچک، باعث افزایش میزان لوکس بودن، و همچنین حس اسپورتی بیشتر در این خودرو شده است.

در نمای عقب، در جایی که خودروی اس کلاس مرسدس بنز، از فرم درب صندوق عقب سری هفت، اقتباس گرفته است، در سری هفت جدید، این فرم به حالت معمولی تغییر کرده و دیگر خبری از فرم دو حجمی نسل قبلی نیست و خطوط کلی لبه های صندوق نیز نرم تر شده اند.

در فرم چراغ های عقب هم با تغییر کلی روبرو هستیم، به این صورت که با حفظ کلیات چراغ های خطر، خطوط لبه های پیرامون چراغ، متورم تر و قوس دار تر شده و استفاده از LED های هم ردیف در مجموعه چراغ های عقب، به زیبایی کلی آن افزوده است.

وجود یک زه نواری استیل مابین دو چراغ عقب نیز، به حس لوکس بودن خودرو نسبت به نسل پیشین افزوده است. همچنین فرم سپرها در جلو و عقب نیز، همانند سری 3 جدید، بیشتر به حالت مکمل فرم بدنه شده است و مانند نسل قبلی دیگر عنصری جدا از بدنه نمی باشد و حذف بصری سنسورهای دنده عقب هم می توان مکملی بر ساده تر شدن و زیباتر شدن بدنه خودرو دانست. اما در اینجا کات یا همان برش قوس دار مابین گلگیر عقب و سپر عقب، در ناحیه زیر چراغ های خطر عقب، یادآورنده فرم همین قسمت در خودروی مرسدس سی کلاس می باشد. همچنین چراغ های شب نمای زیر سپر هم، از برادر کوچک تر، یعنی سری 5 به عاریت گرفته شده است.

بی ام و سری 5

اما در نمای کنار این خودرو هم با بالاتر آمدن خط shoulder Line و کارکتر لاین در ناحیه زیر شیشه های جانبی با فرم برجسته خاص خود با دستگیره های جدیدتر و خوش فرم تر، به انضمام کم شدن ارتفاع شیشه های جانبی، نمایی محکم تر و اسپورت تری نسبت به نسل پیشین ارائه داده است. همچنین وجود یک فرو رفتگی هوشمندانه در ناحیه زیر درب های کناری، به علاوه وجود یک Gill کرومی (خروجی هوا) در ناحیه جلویی درب ها، باز هم حس اسپورتی بیشتری را به ارمغان آورده است و با دیدن نمای کنار این خودرو، حس روبرو شدن با یک خودروی بی ام و تمام عیار به شما دست می دهد.

حال می پردازیم به عناصر و ترکیب این خودرو در نمای جلو. در نمای جلو هم نسل نوین سری هفت، نیم نگاهی به مدل آرمانی CS داشته و بزرگی گریل دوگانه جلوی خودرو دال بر این مدعا دارد، این بزرگی بیشتر، باعث شده که از نظر بصری حس قدرت و خشونت بیشتری را به بیننده القاء کند.

اما دیگر از برجستگی ای جلوتر از گریل تحت عنوان سپرجلو، خبری نیست و جلوپنجره و سپر در مدل جدیدتر، بیشتر از پیش ادغام شده که به زیبایی و اسپورت بودن این مدل افزوده است. وجود یک قطعه کرومی زه مانند در ناحیه زیر سپر هم برای هماهنگی با بودن قطعه ای مشابه در نمای عقب خودرو است.

اگر به خوبی دقت کرده باشد متوجه خواهید شد که قوس ها و فرورفتگی های واقع بر درپوش موتور خودرو در مدل جدیدتر، با قوس های ترکیبی بیشتری طراحی و ساخته شده است که زیبایی خودرو را دو چندان کرده است. همچنین سایه ها و انعکاسات محیط اطراف در بدنه نیز به دلیل فرم حساب شده، سنجیده تر و زیباتر از مدل پیشین است. فرم بالا آمده چراغ های جلو در مدل جدیدتر، شادابی بصری بیشتری به خودرو داده است.

BMW

بی ام و

در نهایت می توان اینگونه جمع بندی کرد که نسل قبلی از نظر بصری، دارای خطوطی است که حالت استاتیک، سکون و آرامش بیشتری نسبت به نسل جدید دارد. در جایی که هنوز نسل قبلی سری هفت همچنان خودرویی زیباست، اما با عرضه نوع جدیدتر این خودرو با خطوط نرم تر و استفاده از خطوط Motion Line که حرکت و تحرک بیشتری را تداعی می کند، با عناصری زیباتر و امروزی تر، و با رعایت کامل اقتباس از نسل قبلی خود، این خودرو می رود که استانداردهای این رده از ماشین های لوکس را تغییر دهد و بیننده و خریدار خود را برای راندن سریع تر تشویق می کند. به همان میزانی که در خودروی اس کلاس مرسدس بنز، حس ایمنی، قدرت و مقاومت محسوس است، در سری جدید بی ام و هفت می توان احساس سرعت، ظرافت و هماهنگی به انضمام زیبایی سحرانگیز را احساس کرد.

این جاذبه ها در فرم این خودرو، روز افزون است، یعنی هرچه زمان می گذرد، علاقه شما به فرم و استایل خودرو افزوده می شود می شود. چیزی که کمتر در خودرو های ژاپنی و کره ای ملاحظه می شود.

منبع: ماهنامه دنیای خودرو - فرزاد برخورداری

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=366&rnd=410

نظر بازديدکنندگان (6)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما