دوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: مریم حسین زاده
تاریخ: 1387/10/2
تعداد بازديد : 3074

دوربین بریل

متخصصان با در نظر گرفتن توانایی های افراد نابینا و کم بینا و قدرت بالای لامسه و شنوایی این افراد دوربینی لمسی را طراحی و تولید کرده اند که تصاویر را به صورت علائم بریل روی نمایشگر لمسی خود به نمایش می گذارد.

استفاده از دوربین های دیجیتال لمسی جدید به افراد نابینا توانایی ثبت تصاویر مختلف را خواهد بخشید. این دوربین که «Touch Sight» نام دارد دارای صفحه نمایشی بریل مانند است و تصاویری که لنز دوربین مشاهده می کند را مانند علائم بریل روی این نمایشگر به تصویر می کشد. سپس فرد با قرار دادن دوربین و صفحه نمایشگر بریل روی پیشانی خود می تواند تصویر مقابل روی خود را تصور کرده و برای ثبت کردن یا عدم ثبت کردن آن تصمیم گیری کند. این دوربین که توسط شرکت سامسونگ طراحی و تولید شده است به منظور ایجاد مفهوم بصری از تصاویر ثبت شده ذهنی با استفاده از احساسات فرد به جای قوه بینایی تولید شده است. بعد از فشرده شدن دکمه شاتر، دوربین به مدت 3 ثانیه صدای فرد را ضبط می کند. در این صورت عکاس می تواند به راحتی و با شنیدن صداهای مربوط با هر عکس، تصاویر را شناسایی کرده و دسته بندی کند. در عین حال صفحه نمایش بریل سبک وزنی جایگزین نمایشگرهای ال سی دی رایج در دوربین های دیجیتال شده است که با ایجاد شمایلی برجسته و سه بعدی از تصویر فرد را از صحنه مقابل خود مطلع می کند.

دروبین touch sight

دوریین برای نابینایان

منبع: http://aftab.ir/news/2008/nov/19/c3c1227096545_science_education_information_technology_camera.php
منبع انگلیسی: http://www.yankodesign.com/2008/08/13/this-camera-is-outta-sight

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=430&rnd=3844

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما