تاریخ: 1388/1/21
تعداد بازديد : 5976

نمایشگاه از تصور تا واقعیتنمایشگاه گروهی طراحی خودروهای کانسپت، تحت نام از تصور تا واقعیت، در تاریخ 29 فروردین ماه 1388 ساعت 17 آغاز خواهد شد و تا 3 اردیبهشت 1388 از ساعت 11 صبح الی 20 با حضور طراحان دایر خواهد بود. هدف ازبرگزاری این نمایشگاه، عرضه توانایی جوانان فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی و گرایش طراحی خودرو می باشد.

اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه گروهی به شرح زیر می باشد:
آقایان: ایمان مقصودی - فرزاد برخورداری - علیرضا محمد زاده - کیوان نادری - محسن جعفری ملک - حسین سلیمانی - یاسر رشید شمالی - محمدرضا شجایی - حسین امینی یکتا - مجید رزمی - حامد امینی - علیرضا صحراگرد - پیمان مردانی - امین دهره صبح - مصطفی بنکدار - کاوه ناصر بخت و خانم سارا الهی

کارهای ارائه شده در نمایشگاه علاوه بر طراحی های انفرادی افراد شرکت کننده که شامل مجموعه هایی از طرح های پروژه ای دانشگاهی و آزاد می باشد، شامل موارد اسکچ و رندرینگ های آزاد نیز می شود. همچنین بخشی از همین افراد در سه گروه تقسیم شده اند و در مورد سه موضوع مختلف کارهای مشترکی را انجام داده اند که شامل:

1- گروه اول که بر روی طراحی خودروی ورزشی کار کرده اند که شمال طراحی یک خودروی سوپر اسپورت موتور وسط، با قابلیت حمل بارهای ورزشی مانند جت اسکی و دوچرخه های کوهستان و... را داشته، ضمن اینکه ماهیتاً این خودرو در گروه اس یو وی ها گنجانده می شود و توانایی های طی مسیرهای صعب العبور را نیز خواهد داشت. هدف طراحی این خودرو بررسی بازارهای بالقوه خودروهای ورزشی در کشورهای غربی می باشد و تحت برند و نام لوکال موتور اقدام به طراحی کرده اند.

2- گروه دوم بر روی برند و نام ولوو، اقدام به طراحی یک خودروی استثنایی و تجملاتی کرده اند و می توان اینگونه تفسیر کرد که اگر ولوو بخواهد یک خودروی سلطنتی و تشریفاتی همانند رولزرویس طراحی کند، آن خودرو با توجه به فورم های خاص ولوو به چه شکل و شمایلی خواهد شد.

3- گروه سوم نیز توجه خود را به معضل حمل و نقل در هزاره سوم و کلان شهرهای دنیا داشته اند و برای سیستم حمل و نقل آینده، چاره جویی هایی کرده اند. این گروه کار خود را از طراحی بر روی خودرو های مینی و میکرو برقی شروع کرده اند و در حالت های بعدی بر روی سیستم حمل نقل عمومی طرح هایی را ارائه داده اند که به صورت کلی تحولی در این سیستم به وجود آمده است.

با در نظر گرفتن این مطلب که همیشه مابین صنعت خودرو سازی کشور ایران، و فارغ التحصیلان رشته های مربوط، همانند طراحی صنعتی و... فاصله ای بزرگ بوده است، هدف از برگزاری این نمایشگاه به صورت گروهی، ایجاد ارتباط نزدیک و منطقی مابین این دو بخش دانشگاه و صنعت بوده که در صورت مثبت بودن و توجه صاحبان صنعت و علاقه مندان به هنر طراحی خودرو، به صورت سالیانه در مقیاسی بزرگ تر، این حرکت تکرار شده و نتایج درخشان آن در صنعت رو به رشد خودرو سازی احساس گردد.

کارهای زیر گوشه هایی از کارهای احتمالی شرکت داده شده در این نمایشگاه خواهد بود.

خودروی هاچبک خودروی هاچ بک
خودروی هاچبک کوچک شهری که با توانایی حمل افراد بیشتر، فضای کمتری از خیابان های شهر را اشغال خواهد کرد و مصرف کمتری نسبت به خودروهای بزرگ اس یو وی و سدان دارد.

SUV SUV
توجه به خودروهای اس یو وی، با توجه به عناصر Off road و هویت بیابانی این گونه از خودروها
 
 
 طراحی خودروی اس یو وی با موتور وسط و قابلیت حمل بار، به صورت یک خودروی ورزشی (نمونه کارهای مشترک گروه اول)
 
Redesign pride ردیزاین پراید
نمونه هایی از طراحی مجدد خودروی پراید.

 رندر فوتوشاپ
نمونه ای از رندرینگ های انجام شده توسط نرم افزار فوتوشاپ و وکوم که ابتدا اسکچ دستی تهیه می شود و پرداخت نهایی و رنگ آمیزی آن در کامپوتر انجام می گردد.

محل برگزاری: تهران - بلوار کشاورز - نبش خیابان 16 آذر - نگارخانه کمال الدین بهزاد
افتتاحیه: 29 فروردین 1388 - افتتاحیه در ساعت 17 الی 20
روزهای برگزاری: 30 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه 1388 از ساعت 11 الی 20

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=489&rnd=440

نظر بازديدکنندگان (6)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما