فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1388/2/27
تعداد بازديد : 6030

Tesla Sیک شرکت تازه تأسیس واقع در کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا اقدام به طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی با تکنولوژی باتری های یون لیتیوم (باتری های مورد استفاده در تلفن های همراه) کرده است. اولین محصول آن تحت نام تسلا روداستر چیزی همانند لوتوس اکسیج بوده و با قیمتی معادل 101،500 دلار آمریکا، هرچند که قیمتی بالایی دارد، اما هزینه های جاری و توانایی های اسپورت آن، همچنین پاک بودن آن به دلیل استفاده از نیروی الکتریسیته به جای سوخت های فسیلی، باعث گردید که موج طرفداران آن هر روز بیشتر شده باشد. تا جایی که شرکت سازنده طی یک دوره کوتاه تعداد 300 دستگاه آن را به دست مشتریان آن تحویل داده است که عمدتاً آدم های معروف و هنرپیشگان هالیوود بوده اند. این درحالیست که بیش از 1000 نفر هم در لیست انتظار بسر می برند و چشم براه خودروی الکتریکی خود هستند.

شتاب اولیه 0 تا 96 کیلومتر در ساعت این خودروی برقی عدد خیره کننده 9/3 ثانیه می باشد که توانایی رقابت با سوپر اسپورت هایی با ده برابر قیمت خود را دارد.

در روزگاری که خودروسازان بزرگ امریکا با بحران اقتصادی و عدم استقبال خریداران دست و پنجه نرم می کنند و به مرز ورشکستگی رسیده اند، این خودروساز کوچک یک شبه ره صد ساله را پیموده و قصد دارد که نمایشگاه و دفتر فروش خود را در بهار امسال در شیکاگو افتتاح کند، این در حالیست که طرح بازگشایی دفاتر فروش خود را در شهرهای لندن، نیویورک، میامی، سیاتل، واشنگتن دی سی، و مونیخ را تا پایان سال جاری میلادی در سر می پروراند.

پس از فروش موفقیت آمیز مدل روداستر، سازنده به تازگی تصاویر مدل سدان خود را با درب عقبی همانند خودروهای LiftBack عرضه کرده است که زیبایی خودروهای گران قیمت آستون مارتین و مازاراتی را به یکباره ارث برده است، این درحالیست که مدل اس تسلا، یک خودروی خانوادگی مجهز به چهار درب بوده و توانایی حمل 5 نفر را در خود دارد.

Tesla S Tesla S

همان گونه که از تصویر این خودرو می توان دریافت، تسلا مدل اس، خودرویی زیبا در رده پورشه پانامرا و مازراتی کواترو پورته می باشد. در نمای جلو با حالت خاص مدور و چراغ های کشیده شده در دوطرف خودرو، یادآور خودروهای آستون مارتین است. حالت کوتاه شده Green House و یا به عبارتی نیمه بالایی خودرو که شیشه های اطراف را در بر می گیرد، همانند مرسدس بنز مدل CLS خوابیده و کوتاه است و ترکیب بسیار زیبایی با پروفیل بدنه و حالت گوه ای آن به وجود آورده است که گل گیرهای ورم کرده با قوسی ملایم، تداعی کننده حالت Motion line و یا خطوطی با حس پویایی در حرکت است.

اما گذشته از زیبایی خیره کننده این خودرو که ترکیبی از هارمونی و سادگی خاص است، مشخصات فنی آن هم که توسط سازنده اعلام شده است، بی تردید تعجب شما را در پی خواهد داشت.

Tesla S Tesla S

این خودروی تمام الکتریکی تنها طی زمان 45 دقیقه شارژ کامل می شود و این درحالیست که با یکبار شارژ، می تواند مسافتی معادل 483 کیلومتر را بپیماید! همچنین این خودرو توانایی شارژ شدن توسط برق های استاندارد شهری با ولتاژهای 120، 240 و همچنین برق صنعتی 480 ولت را داراد. باتری های واقع در کف این خودرو به صورتی نصب شده اند که در آینده نزدیک، و با فراگیر و همگانی شدن جایگاه های شارژ باتری، همانند جایگاه های سوخت رسانی و پمپ بنزین ها، قابلیت تعویض سریع را به صورت پک دارند، تا در مسافت های طولانی تر، معطلی شارژ شدن مجدد باطری ها را به حداقل کاهش دهند.

فرم اتاق این سدان به گونه ای طراحی شده است که با خواباندن ردیف عقب صندلی ها، و یکپارچه شدن سطح بارگیری در آن، لوازم بزرگی مانند تلویزیون 50 اینج، دوچرخه های کوهستان، و تخته های موج سواری به راحتی در آن قرار خواهد گرفت و از این نظر نسبت به تمامی سدان های موجود در بازار جادار تر بوده، و می توان از این نظر ابعاد درونی آن را با SUV ها مقایسه کرد.

Tesla S Tesla S

شتاب 0 تا 96 کیلومتر مدل اس خودروی تسلا، در گونه پایه زیر 6 ثانیه اعلام شده است و سرعت آن به صورت الکترونیک در محدود 250 کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد. همچنین شتاب این خودرو در گونه اسپورت آن کمتر از 5 ثانیه در نظر گرفته شده است و یک گیربکس تک دنده پیوسته، نیروی حاصل از موتورهای اکتریکی را به چرخ های این خودرو انتقال خواهد داد.

اما در مورد تجهیزات داخلی می توان به نصب یک مانیتور 17 اینچ با قابلیت کنترل لمسی در کنسول میانی اشاره کرد که ضمن نمایش کلیه اطلاعات مورد نیاز خودرو به صورت گرافیکی برای راننده، توانایی پخش موسیقی از هارد دیسک و دی وی دی را نیز دارا می باشد، ضمن اینکه شما می توانید از شنیدن صدها ایستگاه رادیویی اف ام استریو توسط رادیو ماهواره ای آن لذت ببرید، همچنین ارتباط وایرلس آن با دستگاه iPhone و یا رایانه قابل حملتان در داخل و یا خارج خودرو، به صورت آنلاین می توانید از مقدار شارژ باطری های خودرو آگاه شوید.
به گفته مدیر و طراح شرکت Tesla CEO آقای Elon Musk، تسلا تنها خودرویی قراردادی مابین عملکرد و یا سودمندی نبوده و در واقع خودرویی خواهد بود که شما واقعاً میخواهید و انتظار دارید.

Tesla Sهمان گونه که گفته شد این خودرو در نیمه دوم سال 2011 قابل عرضه خواهد بود، اما عرضه آن با قیمت قابل دسترس 50 هزار دلار مستلزم دریافت وام دولتی به میزان 350 میلیون دلار به شرکت سازنده است که از محل اداره تحقیقات و توسعه تکنولوژی انرژی های نوین در خودرو در نظر گرفته شده است.

سازنده به صورت اینترنتی در حال ثبت سفارش برای آن سال است و خودروی تسلا فقط برای بازار اروپا و آمریکای شمالی قابل دسترس و خرید می باشد.

شاید احساس شود که قیمت 50 هزار دلاری آن کمی زیاد به نظر بیاید، اما با در نظر گرفتن اینکه خودروهای الکتریکی از تخفیف خاصی برای مالیات فروش برخوردارند و هزینه هایی تشویقی که دولت آمریکا در نظر گرفته است،مانند پارکینگ رایگان، همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که شما با مبلغی معادل 5 دلار می توانید مسافتی حدود 370 کیلومتر را بپیمایید، داشتن و خریدن این گونه خودروها را مقرون به صرفه می کند.

آقای Elon Musk همچنین گفته است: مدل اس به قیمتی کمتر از نیمی از بهای مدل روداستر عرضه خواهد شد، همچنین ارزشی بالاتر از خودروهای ارزان تر دارد، با در نظر گرفتن این موضوع که اگر قیمت یک گالن بنزین 4 دلار محاسبه شود، میزان مصرف سوخت یک خودرو بنزینی با همین مشخصات در عمر مفید خود (در امریکا حدود 3 تا 5 سال برآورد می شود) بالغ بر 35 هزار دلار می شود که انتخاب تسلا را برای خریداران هوشمند منطقی و توجیه پذیر خواهد کرد.

همچنین این نکته مهم هم قابل ذکر است که تسلای مدل اس، به دلیل داشتن کمترین قطعات فنی متحرک و درگیر که در خودروهای درون سوز متداول امروزی فراوان است، عمر مفید بیشتری خواهد داشت و کمتر صاحب خود را به تعمیرگاه خواهد برد.

منبع: خودرو امروز - فرزاد برخورداری

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=511&rnd=6853

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما