فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: نصیبه سلطانی
تاریخ: 1388/6/9
تعداد بازديد : 4296

انستیتو فناوری ماساچوست، ام.آی.تی، یکی از مشهورترین مراکز تحقیقاتی جهان در زمینه تولید ابزارها و ربات های نسل آینده است. ده هزار دانشجو، پنج دانشکده بزرگ و یک کالج، این موسسه تحقیقاتی را تشکیل می دهند که بودجه تحقیقاتی سالانه آن نزدیک به 500 میلیون دلار است. هر سال صدها اختراع و طرح تحقیقاتی در ام.آی.تی به ثبت می رسد و از محل صنعتی شدن این اختراعات، بیش از پانصد میلیون دلار درآمد عاید این موسسه تحقیقاتی می شود.

خودرو الکتریکیخودروهای الکترونیکی:
اخیرا تولید خودروهای الکترونیکی بسیار مورد توجه قرار گرفته، به طوری که آزمایشگاه شهرهای هوشمند ام.آی.تی نیز در حال توسعه یک سیستم حمل ونقل جدید برای محیط های شهری است. این خودروها دقیقا مشابه ماشین های حمل بار در فرودگاه هستند. شما می توانید یکی از آن ها را در یک ایستگاه به کار بگیرید، از آنها استفاده کنید و در مکان دیگری به ایستگاه تحویل دهید.

ویلیام لارک، از اعضای هیات علمی ام.آی.تی گفت: «این خودروها دارای صفحه نمایش و باتری های قابل شارژ هستند. هم چنین دارای دستگاه های کنترلی مختلفی هستند که به کاربران خود در هدایت خودروها کمک می کنند».

یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو، انعطاف پذیری فوق العاده چرخ هایش است. این چرخ ها می توانند بسته به مسیر حرکت، خود را با شرایط جاده وفق دهند. توانایی گردش با زاویه 120 درجه به دور خود، این امکان را فراهم می آورد که به شعاع یک سکه کوچک به دور خود بچرخند و قدرت مانور فوق العاده ای به دست آورند، به طوری که راننده احساس کند گویی با پاهای خود در خیابان قدم برمی دارد.

دوچرخه هوشمندای بایک، دوچرخه هوشمند:
پروژه دیگر ام.آی.تی تولید دوچرخه ای است که انرژی الکتریکی را در هنگام رکاب زدن ذخیره می کند و وقتی دوچرخه سوار قصد بالارفتن از سربالایی و یا حرکت در مسیرهای دشوار را دارد، این انرژی ذخیره شده را به یاری آن ها بفرستد.

رایان چین، از محققان ام.آی.تی گفت: «نزدیک به 20 میلیون از این نوع دوچرخه در کشور چین وجود دارد. اما مهم ترین تفاوت این پروژه با دوچرخه های مشابه، این است که باتری و موتور در فضایی بسیار کوچک، زیر صندلی قرار می گیرد و همین سبب می شود که بتوان این مجموعه را در هر دوچرخه ای به کار برد.

یکی از مهم ترین اهداف این موسسه، تولید خودروهایی است بر اساس شرایط و در لحظه تصمیم گیری کند. می توان با استفاده از یک سیستم جهت یابی به کاربران این گونه وسایل، ارزان ترین و سریع ترین مسیر را به مقصد مورد نظر تعیین کرد.

ربات پرستارربات های پرستار:
بسیاری از پژوهش گران در تلاشند تا به ربات ها امکان دهند بدون کمک بشر، محیط اطراف خود را شناسایی کنند. اخیرا یک ربات به شکل حیوانات خانگی ساخته شده که می تواند با استفاده از چندین دوربین و یک برنامه رایانه ای، محوطه اطراف خود را شناسایی و تحلیل کند.

این فناوری می تواند در بسیاری از زمینه های گوناگون استفاده شود. مثلا ژاپن قصد دارد ربات های انسان نمای پرستاری را بسازد که می تواند برای نگه داری از سالمندان به کار برود. هم چنین دانشمندان می توانند با استفاده از این فناوری، ربات هایی بسازند که با حرکت در روده بدن انسان، مشکلات پزشکی را تشخیص و حتی درمان کند.

ربات های پرنده:
در پروژه ای دیگر، پژوهش گران ام.آی.تی ربات های پرنده کوچکی ساخته اند که به رایانه ای کوچک مجهزند و هر زمان که پرواز می کند، یاد می گیرد که قدرت پرواز خود را بهبود ببخشد. شاید یک روز، این وسیله پرنده به یکی از بهترین ابزارهای جستجو تبدیل شود.

ربات پرنده

جان رابرت، دانشجوی دکترای ام.آی.تی در توضیح این پرنده گفت: «باتری های بهتر، تراشه های کامپیوتری کوچک تر و ابزارهای محاسباتی دقیق تر، این پروژه را به هدف نهایی خود که ساخت روباتی پرنده با سرعت، دقت و قدرت مانور پرندگان است، نزدیک تر خواهد ساخت».

منبع انگلیسی: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/click_online/8118874.stm
ترجمه فارسی به نقل از: http://www.khabaronline.ir/news-11828.aspx

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=549&rnd=6763

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما