ارسال کننده: نفیسه عارفی
تاریخ: 1388/9/25
تعداد بازديد : 6281

نور خورشید مدت زیادی است که به عنوان منبع تولید الکتریسیته و جایگزینی برای سوخت های فسیلی مورد توجه بوده است. اما اخیرا محصولات خورشیدی علاوه بر جذب انرژی خورشیدی، دارای کاربرد تزئینی نیز شده اند.

شیشه های Electro Chrome:
شیشه های رنگی تشکیل شده از سلول خورشیدی، در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد پیدا کرده است که نه تنها تولید کننده انرژی هستند، بلکه خاصیت تزئینی در رنگ های مختلف را در نمای ساختمان را نیز دارد. این محصول، پانل هایی چند لایه ی کدر تا نیمه شفاف که به رنگ های نقره ای و برنزی طلایی تا رنگ های اصلی قرمز و سبز و سرخابی می باشد که از پلی کریستالین تشکیل شده اند. تفاوت رنگی آنان به دلیل تفاوت ضخامت در پوشش ضد انعکاس آن می باشد.

شیشه الکتروکروماتیک ElectroChrome glass

به عنوان مثال در شیشه های تولید شده با این تکنولوژی، رنگ آبی دار ای ضخیم ترین پوشش ضد انعکاس است که مصرف انرژی آن بسیار کم است. نقره ای هم دارای نازک ترین پوشش است که از نظر مصرف انرژی بهینه نیست. این نوع می تواند در مواردی که نیاز به گرفتن کمتری از انرژی خورشید می باشد به کار رود.

کنترل شفافیت تصویر:
شیشه ی زرنگ و هوشمند دیگری با تکنولوژی نانو ساخته شده است که با فشردن یک کلید، از حالت مات و کدر به شفاف تغییر می کند. از این شیشه می تواند به عنوان جدا کننده هم درفضای داخل و هم در فضای خارج استفاده کرد.

SGG SGG

ساختمان درونی این شیشه تشکیل شده از دو لایه شفاف و تینت می باشد که لایه ای از مایع کریستال بین آنها ساندویچ شده است.

  

با گذراندن جریان الکتریسیته از فیلم کریستال مایع شیشه شفاف می شود. با قطع جریان کریستال ها راحت شده و با غیر فعال کردن نور از هر طرف شیشه مات می شود.

منبع http://www.quantumglass.com

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=596&rnd=8342

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما