دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانو
تاریخ: 1388/9/28
تعداد بازديد : 8138

ماهیت علم بسته بندی به گونه ای است که شاید نتوان آن را به صورت مستقل تعریف نمود بلکه لازم است به صورت فرایندی بین رشته ای شناسایی گردد. بسته بندی علم، فناوری و هنری است که در جهت حفظ و نگهداری محصول، سهولت حمل و نقل و توسعه ارتباط با مخاطب توسعه یافته است و در این راستا از علوم مختلفی همچون طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، صنعت چاپ، علم مواد و مهندسی صنایع بهره می برد.

در بازار امروز، توقع مشتری بر آن است که طراح بسته بندی، حداقلی از اطلاعات مقایسه ای مربوط به انتخاب مواد، نحوه تولید، تعیین نوع چاپ و برآورد قیمت را نیز به همراه طرح ارائه دهد. از سوی دیگر، در ایده پردازی خلاقه و طراحی conceptual برای نمونه های مختلف بسته بندی نیز، آگاهی از قابلیت های مختلف مواد، شیوه های تولید، انواع تکنیک های چاپ، تیراژ و قیمت، می تواند به عنوان عاملی موثر در سرعت اجرای پروژه و ارائه طرح های ارزشمندتر و اجرایی محسوب گردد. کتاب "موادشناسی و تکنیک های چاپ در بسته بندی"، در جهت پوشش دهی این بخش از اطلاعات برای طراحان صنعتی تدوین گردیده است و در این راستا، ضمن معرفی کاربردی مزایا و محدودیت های تکنیک های مختلف چاپ های متداول در داخل کشور برای اجرایی نمودن طرح های بسته بندی، و بیان الزاماتی که لازم است جهت حفظ کیفیت اجرای طراحی گرافیک در طرح نهایی لحاظ گردند، به ارائه طیف گسترده ای از نمونه های واقعی بسته بندی و تعیین نوع مواد و چاپ و عملیات تکمیلی آنها پرداخته که این نمونه ها می توانند به عنوان نمونه های راهنما، در طراحی بسته بندی های پلاستیکی، فلزی، شیشه ای، کاغذی، مقوایی، چندلایه، تتراپک، دوی پک، ساشه، پاچ، مواد غذایی، ادکلن، آرایشی و بهداشتی با تکنیک های افست، فلکسوگرافی، روتوگراوور، سیلک اسکرین، پدپرینتیگ، ضدجعل و غیره مورد استفاده واقع گردند.

کتاب "موادشناسی و تکنیک های چاپ در بسته بندی"، تالیف اردشیرحکیمی طهرانی، فارغ التحصیل رشته های طراحی صنعتی و چاپ است. این کتاب در قطع وزیری و تیراژ 3000 نسخه توسط انتشارات میردشتی به صورت تمام رنگی چاپ و منتشر گردیده است و علاوه بر آنکه به عنوان مرجعی مناسب برای طراحان برند و بسته بندی محسوب می گردد، می تواند پوشش دهنده اطلاعات مربوط به مبحث موادشناسی بسته بندی، در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی نیز باشد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=599&rnd=282

نظر بازديدکنندگان (12)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما