دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانو
ارسال کننده: زهرا مریخ پور
تاریخ: 1388/12/16
تعداد بازديد : 10864

طراحی فضای خارجیبه اقتضای هر فصل می توان از زندگی در فضای باز منزل: ایوان، حیاط، بالکن، و یا پاسیو لذت برد. باید در محیط بیرونی فضایی را ایجاد نمود که به اندازه فضای داخلی خانه خود در آن احساس آرامش داشته باشیم.

وسایل مورد نیاز:
پیش از هر چیز ابتدا باید ببینید که چه انتظاراتی از محوطه بیرونی خانه خود دارید. به این منظور حتماً لازم نیست محوطه وسیعی در اختیار داشته باشید و یک مکان کوچک هم کفایت می کند. اغلب ایرانی ها اولین کاری که می کنند یک منطقه ویژه برای تهیه غذا را در برنامه ریزی های خود می گنجانند، بعد هم چند صندلی و یک میز برای نشستن و نهایتاً چند لامپ برای روشن کردن محیط در زمان تاریک شدن هوا.

برای قسمت غذا باید سیستم باربکیو را آماده کنید. اگر منزل شما به سامانه لوله کشی گاز مجهز باشد که کارتان راحت است. می توانید یک اجاق گازی مخصوص فضای باز تهیه کنید. در غیر این صورت برای تهیه انواع کباب می توانید از منقل های کباب پزی دستی و مقداری زغال استفاده کنید. البته مدل های گازی دردسرهای کمتری دارند، به سرعت قابل تمیز کردن هستند، و آلودگی زیادی بر جای نمی گذارند.

فضای خارجیفراموش نکنید که قبل از عملی کردن هر تغییر دکوراسیونی ابتدا ایده های ذهنی خود را طراحی کنید و تفکرات خود را روی کاغذ بیاورید. با این شیوه همه چیز منسجم تر دیده می شود، دید کلی شما باز می شود و تدابیر مفیدتر و جدیدتری به ذهنتان خطور می کند. توجه کنید که طرح شما باید هم زیبا باشد و هم قابل اجرا. به ساختمان خود نگاه کنید اگر ظاهری رسمی و سنتی دارد، باید مبلمان و دکوراسیون فضای باز را نیز هماهنگ با آن انتخاب کنید تا با مابقی فضا هارمونی داشته باشد. اگر هم طرح خانه مدرن است می توانید از انواع مبلمان های جدید به همراه رنگ های تازه و شاد استفاده کنید.

انتخاب فضا:
اگر پاسیو، حیاط، و یا ایوانی دارید که خالی افتاده، دیگر زمان آن فرا رسیده که این منطقه را تبدیل به یک تفرجگاه دائمی کنید. لازم نیست همه امکانات را یکجا فراهم کنید، به مرور زمان می توانید این کار را انجام دهید. در ابتدا مکان مورد نظر را با حصیر، نرده، سایبان های تا شو، و یا دیوارهای آماده PVC از سایر محوطه جدا کنید. بعد نوبت به انتخاب مبلمان و سفارش سایر وسایل می رسد. توجه داشته باشید که اگر فضای کوچکی در اختیار دارید به هیچ وجه مبلمان بزرگ انتخاب نکنید تا جای کافی هم برای نشستن و هم راه رفتن وجود داشته باشد. دقت کنید که صندلی ها را پشت درب ورودی نچینید، چون این امکان وجود دارد که هر کسی که از داخل خانه به بیرون می آید با آنها برخورد کرده و هم خودش آسیب ببیند و هم به وسایل آسیب برساند.

فضای خارجیبعد از آن نوبت به زیبا سازی منظره می رسد. اطراف صندلی ها را چمن کاری و گل کاری کنید و فضا را با انواع و اقسام گلدان های متنوع تزئین نمایید. سعی کنید منظره زیبایی خلق کنید. تزئین کف هم به زیبایی محیط کمک می کند. می توانید از کفپوش هایی با رنگ ملایم نظیر کرم، آبی آسمانی، خاکی و سایر رنگ های سازگار با طبیعت استفاده کنید. حالا نور طبیعی فضا را تنظیم کنید. اگر محل مورد نظر شما در جهت شمالی واقع شده باشد به خوبی آفتاب می گیرد، و بهتر است در روزهای داغ تابستانی سایبان بزنید تا گرما شما را اذیت نکند.

حتی الامکان منطقه پخت و پز را دور تر از منطقه نشیمن در نظر بگیرید تا گرما افراد را اذیت نکند. محل باربکیو هر چه به درب ورودی ساختمان نزدیک تر باشد بهتر است چراکه راحت تر می توانید وسیله های مورد نیاز آشپزی را از داخل خانه به کسی که در حال پخت و پز است برسانید. استفاده از لامپ های رنگی در شب فضا را دل پذیرتر و رمانتیک تر می کنند. قرار دادن یک استخر و یا حتی یک حوضچه کوچک هم به زیبایی محیط کمک بزرگی می کند.

عده بسیار زیادی از افراد هستند که علاقه وصف ناپذیری به درست کردن آتش دارند. این کار را می توانید در شب های سرد زمستانی انجام دهید و صمیمت خانواده را افزایش دهید. البته در این موقع از سال آتش را در یک منطقه مسقف بپا کنید تا بارش برف و باران زحمات شما را از بین نبرد. برای آتش درست کردن هم از چوب های خشک استفاده کنید تا دود آن شما را اذیت نکند.

منبع: http://www.manzelmag.com/main/1388-04-01-10-10-20/119-balcony/426-patio-design.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=633&rnd=2753

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما