دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانو
تاریخ: 1389/6/12
تعداد بازديد : 4127

در گذشته محصولاتی که به عنوان صنایع دستی کره ارائه می گردیده است همواره کاربردی بوده و علاوه بر زیبایی از پشتوانه ای حکیمانه و فلسفی برخوردار بوده است. طراحی در تاریخ کره پیشینه ای در حدود صد سال را یدک می کشد، اهمیت آموزش و ارتقاء جایگاه طراحی در این کشور با آغاز قرن بیستم تشخیص داده شد و به محصولات این کشور اجازه داد تا وارد نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی بشوند.

تصرف بازار تجاری آسیای شرقی توسط کشور ژاپن بین سال های 1910 - 1945 منجر به بروز رقابت شدیدی بین این دو ملت شد تا آنجا که سیاست های تجاری کره جنوبی بدین طریق تغییر یافت تا از ژاپن سبقت بگیرد و اینگونه شد که پس از جنگ جهانی دوم تلاش هایی بسیار طولانی و بزرگی برای ارتقاء جایگاه طراحی این کشور صورت پذیرفت و طراحی صنعتی به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم توسعه ی اقتصادی این کشور شناخته شد. کمپانی KIA از حدود سال 1950 فعالیت خود را آغاز کرده بود و در طراحی و تولید دوچرخه و خودرو تمرکز داشت. کمپانی Daewong موفقیت استثنایی خود را در تولید پلو پز به دست آورد.

کمپانی Gold Star (که اکنون با نام LG الکترونیک آن را می شناسیم) در حوزه ی طراحی و صادرات محصولات خانگی و مخابراتی فعالیت خود را آغاز نمود. دپارتمان طراحی این شرکت در سال 1977 تأسیس شد و هم اکنون بیش از 100 طراح در آن فعالیت می نمایند.

برای صنعت این کشور طراحی خودرو و محصولات الکترونیک بسیار قوی درخشید. همه ی کمپانی های مشهور این کشور دارای ساختمان طراحی مجزا می باشند که وظیفه ی اصلی آن ها طراحی و توسعه محصولات جدید و متناسب با بازارهای مربوط به این کشور در آسیا، اروپا و آمریکا می باشد. طراحان کمپانی های مختلف کره ای با گسترش ارتباطات و شناخت سلیقه های جوامع مختلف یافته های خود را در طراحی محصولات مفهومی جدید روانه ی بازار جوامع مختلف می سازند.

به عنوان مثال کمپانی سامسونگ در حدود 500 طراح را استخدام نموده است و با بسیاری از کمپانی های معتبر خارجی و بین المللی در ارتباط است (از جمله: Continuum، Fitch، frog design، IDEO، and Porsche Design Design).

طراحان کمپانی سامسونگ به طور فزاینده ای تمرکز خود را بر روی جذب بازارهای آسیا معطوف کرده اند و به طور ویژه رقابت خود را با طراحان کمپانی های ژاپن دنبال می کنند،این در حالی است که طراحان شرکت LG به دنبال جذب بازارهای اروپایی و طراحی محصولات مدرن می باشند. هرچند هر دوی این کمپانی ها از وضعیتی کاملاً سیال در بازار بهره مند هستند.

از سایر کمپانی های مشهور این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- صنایع الکترونیک Daewoong (در حوزه ی محصولات خانگی)
- Rinnai Korea (تولید گاز)
- Mutech تولید کننده hi-fi electronics

در صنعت خودرو:
- Hyundai Motors
- KIA
- Daewoo

در حوزه ی ملی و بین المللی موفقیت های زیادی را با تولید گستره ی وسیعی از محصولات به دست آورده اند.در اوایل قرن 21 کره جنوبی جایگاه بسیار ارزنده ای در طراحی جهان به دست آورد. با بیش از 80000 طراح معتبری که در کمپانی های مختلف این کشور و در کمپانی های مختلف جهان فعالیت می کنند، زبان حقیقی طراحی این کشور در حوزه های مختلف شکل گرفت.

در حال حاضر بیش از 20000 طراح محصول در این کشور فعالیت می کنند و علاوه بر آن تعداد بسیار زیادی استادیو و آژانس های معتبر خصوصی و مستقل طراحی در این کشور وجود دارد که از پرآوازه ترین آن ها می توان موارد زیر را نام برد که اکثر آن ها در سئول مستقر هستند:

- Clip Design
- Creation & Creation
- Dadam Design Associates
- Eye’s Design
- Inno Design
- Jupiter Project
- M.I. Design
- Moto Design
- Nuos
- Seoul Design
- Tandem Design Associates

در کنار صنعت موفق کره جنوبی یکی دیگر از نقش های بسیار مهم را در ارتقاء جایگاه طراحی این کشور، دانشکده ی طراحی این کشور و موسسات طراحی آنجا همچون جامعه ی طراحان صنعتی کره و انجمن طراحان صنعتی کره ایفا کرده اند.

- Korea Society of Industrial Designers
- Korean Association of Industrial Designers

در سال 1972 موسسه KAID (یا Korea Association of Industrial Design) به طور رسمی به عنوان متولی حفظ ارتباط بین صنعتگران و طراحی صنعتی در سال 1972 شروع به کار کرد. این موسسه در سال 1983 به عنوان عضوی از ICSID درآمد و در حال حاضر مسابقات بین المللی و برنامه های آموزشی حرفه ای در زمینه طراحی صنعتی به اجرا می گذارد.

KAID

این کشور با نائل شدن در مقام میزبان برپایی کنگره ی بین المللی ICSID در سال 2001 و معرفی طراحی کشور خود و شناخت آن به جامعه ی بین الملل ما حصل بسیار ارزشمندی نصیب خود کرد.

هر سال المپیاد طراحی در کشور کره جنوبی برگزار می شود که در کنار آن مسابقات و دوره های آموزشی بین المللی در سطوح حرفه ای برگزار می گردد. شهر سئول در سال 2010 از سوی ICSID به عنوان پایتخت طراحی جهان انتخاب شد و در طی سه هفته، نمایشگاه با شکوهی از طراحی های کره ای در استادیوم بزرگ این شهر به نمایش گذاشته شد.

Seoul Design Olympiad

منابع:
کتاب Design History، Theory and practice of product Design از Bernhard E. Bürdek
+ ویرایش و افزودن اطلاعات و تصاویر

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=728&rnd=5782

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما