دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: اردشیر حکیمی
تاریخ: 1386/4/30
تعداد بازديد : 4956

1: در مورد گروه Shakers توضیح داده و آنها را معرفی نمایید.
اعضای این گروه، دیدگاهی مذهبی داشته و کار خود را در سال 1774 م. با مهاجرتMother Ann Lee  از انگلستان و شهر منچستر به آمریکا آغاز نموده اند. طراحی های انجام شده در این سبک بیشتر در زمینه مبلمان چوبی در قالب فرم های مسطح و ساده تجلی یافته است. از دیدگاه این گروه، مشتری کل افراد جامعه اند. دستیابی به فرم های جدید با بهره گیری از فرم های گذشته، استفاده از فرم های چاپی، وابستگی به مهارت صنعتگر، و سازگاری با ابزارها، مواد، و روش های ساخت جدید از ویژگیهای این گروه طراحی محسوب می شود. حقیقی بودن نیاز در مورد محصول طراحی شده و کاربری مطلوب محصول به عنوان فلسفه فکری این گروه مطرح می شود. در این شیوه، جایگاه زیبایی، پس از نیاز و عملکرد تعریف می گردد و صد سال پیش از سولیوان این شعار را مطرح کردند که زیبایی ناشی از کاربردی بودن است. اره گرد، گیره لباس، پرس قالب پنیر، ماشین سبد بافی، خرمن کوب، کلوخ شکن و دوار قپان(نوعی ترازوی میله ای) از اختراعات این گروه است.
هم اکنون دو شرکت Padova در ایتالیا و Habit در آلمان مبلمان های طراحی شده توسط گروه شیکر را می سازند.

2: منظور از اصطلاح "جعبه سفید" در طراحی چیست؟
تعریف اول: White box یک روش تست عملکرد محصول و به خصوص محصولات پیچیده از نظر کارکرد نظیر خودرو، وسایل برقی و نرم افزارهای رایانه است. با رعایت کردن اصول جعبه سفید، زمان نهایی برای تکمیل و تست محصول کاهش می یابد و از این رو محصولات پیچیده ای که به این روش طراحی و تست می شوند در تصاحب بازار تولید موفق ترند.

تعریف دوم: عنوان جعبه سفید به محصولاتی اطلاق می گردد که به صورت Boxهایی ساده و به رنگ سفید تولید گردیده و معمولا در آشپزخانه مورد استفاده قرارمی گیرند که از آن جمله می توان به یخچال، فریزر، و آبگرمکن های مکعبی اشاره نمود. اصل این موضوع به تحقیقی باز می گردد که توسط شرکت لوازم خانگی White Westing House در آمریکا در مورد میزان مطلوبیت رنگ لوازم خانگی در زمان ست شدن با سایر محصولات از هویت های سازمانی و برندهای متفاوت انجام یافته است که نتیجه آن انتخاب رنگ سفید برای لوازم خانگی است.

3: سبک Art Nouveau را معرفی نمایید.
سبکی است که در آن از خطوط منحنی، پیچک وار، اسلیمی، ارگانیک، گیاهی، جناغی و شلاقی استفاده می شود. ترکیب متریال های متفاوت همچون فلز با چرم، فلز با چوب، فلز با شیشه، فلز با سرامیک در این سبک متداول است. استفاده از دسته رنگ های (سفید-آبی)، (زرد-نارنجی-سفید دودی- بنفش)، (سفید-آبی)، (آبی روشن-کبالت-سبز-طلایی) و (سبز سیبی-قرمز رز) در این سبک متداول است. از هنرمندان این سبک می توان به  Macitosh، Ashby، Gaudi و Tiffany اشاره نمود. این سبک در ادامه نهضت هنر و پیشه به وجود آمد که نوعی واکنش به تولید محصولات ماشینی بی روح بود.

4: سبک RetroDesign را تعریف نمایید.
عبارت است از بازگشت و رجعت گرایی به سبک های گذشته که این رجعت معمولا به سبک آرت نوو می باشد. نمونه شاخص از محصولات طراحی شده در این زمینه، گوشی تلفن همراه شرکت Nokia است که از المان هایی همچون ترکیب پلاستیک-پارچه-چرم-استیل، رنگ آبی روشن فیروزه ای، تگ(Tag) پارچه ای، عناصر گرافیکی تزئینی به صورت فرو گیاهی و خطوط شلاقی، و دورگیری دو قسمت پلاستیکی بالایی و پائینی گوشی توسط باریکه فلزی در طراحی محصول، بهره گرفته شده است. تجلی این سبک هنری، بیشتر در عرصه طراحی گرافیک است.
طراحان RetroDesign در طرح های خود به نوعی به بی روح بودن مدرنیسم اشاره می کنند و تلاش دارند با نشان دادن زیبایی های سبک های قدیمی تر، ضعف زیبایی شناسی در مدرنیسم را مطرح کنند.

5: Reliability درمحصول به چه معناست؟
این موضوع در دانش الکترونیک به خصوص الکترونیک نظامی، بر جلوگیری از بروز خطا در سیستم دلالت دارد و در طراحی صنعتی به معنای طراحی چرخه عمر محصول، طراحی کالاهایی با طول عمر زیاد، توجه به شاخصه های محیط زیست در طراحی، ایمنی و قابلیت اعتمادپذیری محصول و توجه به مهندسی عوامل انسانی است که اصطلاحا PRDخوانده می شود که خلاصه شده Preproduction Reliability Design می باشد.

6: سندرم ساختمان را تعریف نمایید.
عبارت است از بیماریهایی که بر اثر تماس با عوامل محیطی و آلرژی زا در ساختمان عارض می گردد که از آن جمله می توان به باکتریهای ناشی ازرطوبت کولر آبی و یا ذرات جدا شده از الیاف کفپوشهای بافته شده اشاره نمود.

7: تفاوت طراحی صنعتی با نقاشی را بیان نمایید.
در این بخش به عوامل متعددی می توان اشاره نمود که مهم ترین آنها شامل: فرایند(پروسه) بودن طراحی صنعتی، تولید انبوه محصول طراحی شده، وجود بعد سوم و چهارم در فرم، توجه به پارامترهای مربوط به هزینه و ساخت وتولید محصول، توجه به مهندسی عوامل انسانی و توجه به مکانیزم ها و پارامترهای عملکردی در محصول است.

توضیح: جواب های مطرح شده در این بخش جواب های پیشنهادی است و ممکن است جوانب دیگری از پاسخ سوالات نیز، مورد نظر طراحان و مصححان باشد.

مطالب مرتبط:
- سوالات آزمون عملی المپیاد طراحی صنعتی 86
- برگزیدگان دومین المپیاد طراحی صنعتی در دوازدهیمن دوره المپیاد دانشجویی
- المپیاد طراحی صنعتی

+ ویرایش علمی

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=81&rnd=5228

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما