فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: جواد یزدانی
تاریخ: 1390/12/17
تعداد بازديد : 4282

طرح اول: Adjustable Radiation Flashlight
طراح: عزت الله دیانی فر
برنده جایزه طراحی مفهومی رددات 2011 در دسته روشنایی
reddot design award، design concept، Illumination
مشاهده طرح در سایت رددات

چراغ قوه قابل تنظیم

چراغ قوع قابل تنظیم

چراغ قوع قابل تنظیم

در توضیح طرح آمده است:

چراغ قوه ای که قابلیت تنظیم شعاع های مختلف نوری را به شما می دهد.
تصور کنید که پلیس در یک ماموریت تجسس در یک محیط تاریک وارد می شود و تنها وسیله ای که برای روشن کردن محیط دارند یک چراغ قوه است. برای اینکه بفهمند تمام محیط امن است و اینکه قادر باشند مجرم را دستگیر کنند، پلیس مجبور است چراغ خود را در یک نقطه نگه دارد و همان نقطه را ببیند و برای نقاط درگیر، همین طور جهت خودش را عوض کند. با چراغ قوه تعدیل پذیر پلیس می تواند به راحتی شعاع نوری را کنترل کند و قادر خواهد بود تا اجسام را در تمام محیط یکباره ببیند. سپس وقتی تجسس جزئیات بیشتری دارد پلیس می تواند نور را کم کند و بر اجسام با نور بیشتر تمرکز کند.

چراغ قوه تعدیل شونده، با یک صفحه پلاستیکی منعطف مجهز شده که منابع نوری متعددی در آن قرار گرفته است. با استفاده از یک دستگیره دوار، صفحه می تواند حرکت کند، در نتیجه تغییرات موقعیت های منابع نوری امکان پذیر می شود. این استفاده هوشمندانه از تکنولوژی ساده قابلیت تعدیل کردن شعاع های نوری را به کاربر می دهد. این مکانیزم می تواند در وسایل دیگر مثل ماشین ها استفاده شود که در اتاقک داخل اتومبیل توسط راننده کنترل شود، چه دستی و چه به صورت اتوماتیک.


طرح دوم: Emergency Transporter Unit for Amputated Body Parts (ETU)j
طراح: مهرافزا میرزازاد
کارشناسی طراحی صنعتی: دانشگاه فنی خاورمیانه، ترکیه
کارشناسی ارشد طراحی صنعتی: دانشگاه فنی استانبول

افتخارات:
جایزه طراحی مفهومی در مسابقه جوایز طراحی صنعتی ترکیه در سال 2010
قرار گرفته در فهرست شش طرح برتر مسابقات برلین 2010

مشاهده طرح در سایت انجمن بین المللی طراحی صنعتی

محفظه حمل عضو قع شده

در توضیح طرح آمده است:

واحد حمل و نقل اضطراری؛ اتاقک حمل کننده اضطراری برای قسمت های قطع شده بدن
اتاقک حمل کننده اظطراری (ETU) برای حوادثی که عضوی از بدن قطع یا بریده شده، طراحی شده است. این اتاقک به منظور فراهم کردن محیطی برای امنیت و همچنین استریل قسمت های بریده شده در حوادث و انتقال آن به بیمارستان طراحی شده است. در صورت به تولید رسیدن این محصول، اولین خدمت از این نوع در پزشکی خواهد بود. در بیمارستان ها و آمبولانس ها معمولا از سردکننده های معمولی (شبیه سردکننده هایی که در خانه استفاده می شود) یا گاهی فقط از یخ برای حمل کردن قسمت های قطع شده استفاده می کردند. روش هایی که قبلا استفاده می شده است، این اطمینان را نمی دادند که قسمت های بریده شده بدن حفظ خواهد شد، چون دما برای حفظ آنها مناسب نبود. با خنک نگه داشتن قسمت های بریده به طور پیوسته، ETU شانس موفقیت در اتاق عمل را افزایش می دهد.

سه فاکتور مهم و اساسی این طرح عبارت است از:

1. یک سیستم خنک کننده (44W، 12V) و سنسوری که حتی بتواند تا 4 درجه سانتیگراد هوای اطراف قسمت های بریده شده برای مراقبت از این قسمت ها را برای ما فراهم آورد.
2. یک کیسه عایق از جنس Aerogel به ضخامت 2 میلیمتر (ماده ای با کمترین حجم و توانایی عایق بندی بالا) که به طور مداوم درجه حرارت را ثابت نگه می دارد.
3. پوشش و جنس اصلی این اتاقک از PC و ABS است که اجزای بدن انسان را از صدمات هنگام حمل و نقل حفظ می نماید.

درباره مسابقه جوایز طراحی صنعتی ترکیه:
طراحی مسابقه جوایز طراحی صنعتی ترکیه، یک طرح ارزیابی سیستم سازمان یافته با همکاری دبیرخانه تجارت خارجی (DTM)، مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM)، و جامعه طراحان صنعتی ترکیه (ETMK)، به منظور پاداش دادن به طراحی خوب در ترکیه می باشد.

برداشت از: http://www.tabrizid.com/1390/09/25/post-125

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=978&rnd=577

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما