ارسال کننده: علی شیخ پور قاسمی نیا
تاریخ ارسال: 1392/6/24

 همایش بین المللی روشنایی و نورپردازی ایران + مسابقه طراحی

طراحی روشنایی و نورپردازی ترکیبی است از دانش و هنر. در معماری ایرانی، نمونه های متعددی وجود دارد که نشان می دهد ایرانیان تا چه اندازه به نور اهمیت می داده اند. استفاده هوشمندانه از نور طبیعی و طراحی ساختمان ها به نحوی که بتوان متناسب با اقلیم بیشترین استفاده را از نور روز داشت، پنجره های با شیشه های رنگی که با انتشار نورهای رنگی زیبایی فضای داخلی را در طول روز دوچندان می کنند و آینه کاری در معماری ایرانی که باعث بهره وری هر چه بیشتر از نور در محیط می شود نمونه هایی از این دست هستند.

در سال های اخیر با افزایش اهمیت طراحی روشنایی و نورپردازی گروه زیادی از ایرانیان به فراگیری این دانش و هنر پرداخته اند و با حرکت های ارزشمندی نظیر تشکیل انجمن مهندسی روشنایی و نورپردازی ایرانیان، تألیف و ترجمه کتب مختلف و برگزاری سمینارهای و دوره های آموزشی گوناگون سعی در تعمیق آموخته های خود و گسترش آن به دیگران داشته اند.

با توجه به جایگاه کشورما به عنوان یکی از کشورهای صاحب تجربه و تخصص در منطقه و بهره مندی از نیروی متخصص جوان و با انگیزه، جای یک همایش جدی که در آن مجالی برای کنار هم جمع شدن انواع دست اندرکاران صنعت روشنایی فراهم شود دیده می شد.

بر این اساس کمیته مرکزی برگزاری همایش که که خود سال ها در این زمینه فعالیت داشته و در همایش های متعدد بین المللی شرکت داشته اند بر آن شدند تا برنامه ای را تدارک ببینند که در آن کلیه افراد مرتبط با این فن اعم از طراحان نورپرداز، مهندسین روشنایی، تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات مرتبط با روشنایی، معماران، دانشجویان و کارفرمایان با قرار گرفتن در کنار هم ضمن آشنایی بیشتر با افراد و شرکت های صاحب نام در عرصه بین المللی با آخرین دستاوردها و فعالیت های صورت گرفته در این زمینه آشنا شوند و با یکدیگر به تبادل تجربه بپردازند. در همین راستا یک همایش بین المللی تدارک دیده شده تا در طی آن ضمن دعوت از سنخرانان کلیدی مقالات تخصصی ارائه شوند.

در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی، جشنواره نورپردازی، مسابقه انتخاب نورپردازی برتر، مسابقه طراحی چراغ و مسابقه ایده کار هنری برتر با نور برگزار خواهد شد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد مسابقات و همچنین جزئیات همایش، به وب سایت رسمی همایش بین المللی روشنایی و نورپردازی ایران مراجعه نمایید: http://www.ild-c.ir

تاریخ های مهم همایش:
زمان برگزاری: 25 الی 27 آذر ماه 1392
ثبت نام با تخفیف ویژه: حداکثر تا آخر شهریورماه
ثبت نام با تخفیف: از ابتدای مهر تا 15 آذر ماه

ارائه مقالات:
مهلت ارائه چکیده مقاله: 20 مرداد 1392
تمدید مهلت ارائه چکیده مقاله: 31 مرداد 1392
اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 23 شهریور 1392
مهلت ارسال اصل مقاله: 4 آبان 1392
اعلام مقالات برگزیده: 2 آذر 1392

برای اطلاع از تغییرات احتمالی در تاریخ ها، به وب سایت همایش مراجعه نمایید.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1122&rnd=7310