ارسال کننده: نازیلا محمد قلیزاده
تاریخ ارسال: 1393/2/23

 معرفی کتاب: قواعد فراگیر طراحی

قواعد فراگیر طراحیهر طرحی که ما می بینیم، چه یک تبلیغ بازاریابی باشد و یا طرحی برای نمایش یک موزه، یک بازی و یا یک سیستم کنترل پیچیده، ترکیبی از مفاهیم و ایده هاست که از زمینه های گوناگونی تشکیل شده است. از آنجا که هیچ شخصی در تمامی این زمینه ها متخصص نیست، طراحان باید از منابع و مرجع های مختلفی استفاده کنند تا به اطلاعات دست پیدا کرده و آنها را به کار برند.

کتاب قواعد فراگیر طراحی اولین مرجع میان رشته ای طراحی است که توضیحات واضح همراه با مثال و نمونه ها را به آسانی در اختیار شما قرار می دهد و به واسطه این اطلاعات شما به 125 مفهوم مهم طراحی دست پیدا می کنید.

این کتاب مرجع، استانداردی برای طراحان، مهندسان، معماران و دانشجویانی فراهم می کند که درصدد توسعه تخصص و پیشرفت آن هستند.
مفاهیم این کتاب عموما به قواعدی مرکب از قوانین، رهنمودها، تمایلات انسانی و ملاحظات کلی و عمومی طراحی باز می گردد. این قواعد از میان قواعد متنوعی در زمینه طراحی، بر پایه فاکتورهای مختلف انتخاب شده اند. هدف این کتاب این است که طراحان را در مواجهه با چالش های گوناگون یاری داده و میزان تلاش لازم برای آموختن در مورد قواعد کلیدی طراحی در روندها و شیوه های مختلف کاهش دهد. کتاب قواعد فراگیر طراحی ترجمه کتاب معروف Universal Principles of Design است.

عنوان کتاب: قواعد فراگیر طراحی
نویسندگان: ویلیام لیدول، کریتینا هولدن، جیل باتلر
مترجمان: راضیه مهدیه، نازیلا محمد قلیزاده، مهسا حقی پناه و راءیکا خورشیدیان
ویراستار علمی: سینا خلخالی
مشاور علمی: دکتر سیدرضا مرتضایی
ناشر: فرهنگسرای میردشتی



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1170&rnd=2633