ارسال کننده: فخرالدین اعتمادی
تاریخ ارسال: 1395/2/18

 رتبه بندی دانشگاه های برتر هنر ایران با معیارهای ISC در سال 93-94

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) رتبه بندی سال 94-93 دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در بین دانشگاه های هنر در رتبه بندی ISC، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه هنر (تهران) و دانشگاه هنر (اصفهان) به ترتیب 3 دانشگاه برتر هنر در رتبه بندی ISC سال 94-1393 اعلام شدند.

در این میان دانشگاه تهران در بین دانشگاه های جامع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین دانشگاه های صنعتی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بین دانشگاه های هنر، دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور و پژوهشگاه دانشهای بنیادی در بین پژوهشگاه های کشور حائز رتبه نخست شدند.

گروه رتبه بندی ISC دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور را برای پنجمین سال متوالی به صورت رسمی بر اساس 23 شاخص در قالب 5 معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیت های اجتماعی- اقتصادی رتبه بندی کرد. شاخص ها و معیارهای رتبه بندی و متدولوژی محاسبه رتبه بندی مربوطه و نیز وزن اختصاص یافته به هر شاخص و مؤلفه های آن مصوب ششمین نشست فوق العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی است که توسط خبرگان علم رتبه بندی تهیه و تدوین شده اند.

دریافت فایل معیارهای رتبه بندی ISC

در رتبه بندی سال 94-1393 علاوه بر انتشار امتیازات کل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه ها و موسسات در پنج معیار پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و نهایتا در معیار فعالیت های اجتماعی- اقتصادی بر روی وبگاه رتبه بندی به نشانی http://ur.isc.gov.ir نمایش داده شده است.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1416&rnd=4216