ارسال کننده: مدير سايت
تاریخ ارسال: 1395/11/3

 چرا طراحان صنعتی دکوراتور های ماهری می شوند؟

در این نوشته قصد داریم با بررسی مدل ذهنی طراحان صنعتی و طراحان دکوراسیون داخلی موفقیت طراحان صنعتی را وقتی وارد حرفه دکوراسیون داخلی می شوند تحلیل کنیم.برای روشن شدن موضوع با چند سوال شروع می کنیم:

دانشجویان و طراحان صنعتی بعد از فراگرفتن این رشته چه توانایی های بنیادی را به دست می آورند؟
حرفه طراحی دکوراسیون داخلی در صنعت ساختمان چه وظیفه ای را به عهده دارد؟

بهتر است اول توانایی های یک طراح صنعتی را بهتر بشناسیم:
طراحی صنعتی یعنی توانایی تجسم احجام هندسی به صورت کاربردی ، واقعی و البته مقرون به صرفه برای تولید. این توانایی است که فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی به دست می آورند که البته توانایی تجسم خود را مدیون نام طراحی، و مقرون به صرفه و کاربردی بودن تفکرات خود را از صنعتی بودن این رشته به دست آورده اند.

توانایی تجسم خلاقانه در برخی رشته های آکادمیک دیگر مانند طراحان گرافیست، مجسمه سازان و... نیز وجود دارد. وجه تمایز طراحان صنعتی با دیگر رشته های طراحی همان مسئله کاربردی بودن و مقرون به صرفه بودن تجسمات آنها است. طراح صنعتی می کوشد تا با توجه به نیاز جامعه و درجهت افزایش کیفیت سطح زندگی مردم هر روز المان ها و لوازمی را طراحی کند که زندگی بشر راحت تر می نمایند.

مسولیت حرفه طراحی دکوراسیون داخلی در صنعت امروز ساختمان:
شاید عمده ترین عامل پیشرفت نیاز صنعت ساختمان به حرفه طراحان دکوراتور در سال های اخیر و پیش رو را بتوان انبوه سازی دهه های اخیر در صنعت ساختمان و به تبع آن کوچک شدن خانه ها دانست. با کوچک شدن فضای زندگی در ساختمان های امروزی مواردی همچون استفاده بهینه از کل فضاهای داخلی ساختمان ها ، تامین نیاز زیبایی بصری برای ساکنین و... بیش از پیش احساس می شود. از این رو امروز صنعت ساختمان در دو بخش بازسازی فضاهای داخلی ساختمان های موجود و احداث فضاهای مناسب برای بنا های در حال ساخت به طراحان دکوراسیون داخلی تکیه کرده است.

چرا طراحان صنعتی ، اقبال موفقیت در حرفه طراحی دکوراسیون داخلی را دارند؟
در این میان آنچه امروز از پیشرفت طراحان صنعتی در حرفه دکوراسیون داخلی به چشم می خود را می توان به نوع نگرش متفاوت آنها (مدل ذهنی طراحی خلاقانه ، کاربردی و مقرون به صرفه) در مقایسه با سایر فعالان در حرفه دکوراتوری ساختمان نسبت داد که این می تواند خبر خوبی برای بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته باشد که به حرفه دکوراسیون داخلی علاقه مند هستند.

چگونه یک طراح صنعتی می تواند وارد حرفه دکوراسیون داخلی شود:
با تعاریف بالا به این نتیجه رسیدیم که یک طراح صنعتی مدل ذهنی مناسب برای حرفه دکوراسیون داخلی را دارد و مسئله پیش رو برای ورود به این حرفه آموزش شیوه های اجرایی رشته دکوراسیون داخلی است.

راهکارآموزش رشته معماری و طراحی داخلی:
برای آموزش رشته طراحی دکوراسیون داخلی دو راه وجود دارد:

راه اول: آموزش رشته دکوراسیون داخلی در دانشگاه ها:
در سال های اخیر با توجه به رشد نیاز به این حرفه برخی دانشگاه ها اقدام به برگزاری آکادمیک این رشته نموده اند. مانند کلیه رشته ها این رشته دارای 144 واحد دانشگاهی بوده و دربرخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه علم و فرهنگ و... تدریس می گردد.

راه دوم: برای آموزش این حرفه گذراندن دوره های کوتاه مدت در مراکز آموزش آزاد است.

آموزش رشته دکوراسیون داخلی درمراکز آموزش خانه صنعت و معدن:
در مراکز آموزش خانه صنعت و معدن حرفه دکوراسیون داخلی به صورت دوره های اجرایی کوتاه مدت و با هدف تامین نیاز صنعت ساختمان به این حرفه تدریس می گردد. برخی از این مراکز حمایت دانشجویان برای ورود به بازار کار را نیز پوشش می دهند:



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1502&rnd=2561