ارسال کننده: فخرالدین اعتمادی
تاریخ ارسال: 1396/12/21

 دوسالانه طراحی استانبول 2018

دوسالانه طراحی استانبول از 31 شهریور الی 13 آبان 1397 در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می گردد. دوسالانه طراحی استانبول درهای خود را به روی تمامی صنایع خلاقانه در زمینه های اصلی و مهمی نظیر طراحی شهری، معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، گرافیک و رسانه های جدید و طراحی مد و همچنین زیر مجموعه های این صنایع گشوده است. کشف محصولات، ایده ها و مباحث خلاقانه در زمینه های مرتبط و ایجاد روابط تعاملی با جامعه، ازاهداف این دوسالانه محسوب می شوند. افزایش آگاهی عمومی نسبت به موضوع "طراحی"، ایجاد مکانی برای حمایت از توسعه طراحی و سیاست های نوآورانه و حمایت از ایجاد آرشیو طراحی ها در سطح ملی و بین المللی، هدف اولیه دوسالانه طراحی استانبول به شمار می آید. این دوسالانه در صدد است تا با ارائه راهکارهای مختلف و به نمایش گذاشتن پتانسیل خلاقانه ذاتی در این زمینه، از عهده مشکلات جهانی طراحی برآید.

دوسالانه طراحی استانبول

اهداف این دوسالانه
کشور ترکیه که به عنوان یک مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، نقش رو به رشدی را ایفا می کند، اهمیت نوآوری و طراحی را مورد توجه قرارداده و پیشرفت صنایع خلاقانه خصوصاً در کلانشهر چند فرهنگی استانبول را مورد تشویق و ترغیب قرار داده است. بنابراین، یکی از اهداف اولیه این دوسالانه، تجلیل از این پتانسیل و به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبین بین المللی است با این باور که؛ که چشم اندازهای گوناگون و مباحث متمایز طراحی استانبول، فرهنگ جهانی طراحی را غنا خواهد بخشید.

دوره قبلی دوسالانه طراحی ترکیه:
دومین دوسالانه طراحی استانبول که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول ترتیب داده شده، و با عنوان " آینده همانی که قرار بود باشد، نیست"، نامگذاری شد و سرپرستی آن به عهده "زو راین" بود، در روز یکشنبه، 14 دسامبر 2014 به پایان رسید. این رویداد از همان آغاز به کار خود در اول نوامبر با 6 هفته زمان برگزاری و به صورت رایگان، میزبان بیش از 100. 000 بازدیدکننده در محل دبستان Galata Greek در مکان برگزاری این رویداد در Antrepo 7 و در مکان های برگزاری برجسته سطح شهر بوده است. کارگاه های آموزشی کودکان و جوانان با عنوان "طراحیEKO" در مدت برگزاری دوسالانه هر روز توسط آموزش و پرورش رسمی کودکان استانبول برگزار می شد. این برنامه از محتواهای متعدد و مختلفی برای گروه های سنی متفاوت برخوردار بود و در روزهای هفته به روی دانش آموزان و آخر هفته ها به روی کودکان و نوجوانان همراه با والدینشان باز بود. تقریبا 3. 500 دانش آموز و 56 مدرسه به عنوان بخشی از کارگاه های آموزشی از این دوسالانه بازدید نمودند.

برای اطلاع بیشتر از برنامه ها و جزئیات این دوسالانه، به پایگاه اینترنتی این مجموعه مراجعه نمایید. 

منبع خبر: http://www.afamnews. ir/?p=1171



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1586&rnd=4153