ارسال کننده: علی شیخ پور قاسمی نیا
تاریخ ارسال: 1386/9/10

 همایش و نمایشگاه طراحی صنعتی دانشگاه تهران

همایش ملی تعامل و همگرایی دانشگاه و صنعت در ایران در تاریخ 25 و 26 آذرماه 1386 در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در کنار این همایش، نمایشگاه آثار دانشجویان و فارغ التحصیلان طراحی صنعتی دانشگاه تهران از تاریخ 18 تا 26 آذر 1386 به آدرس: ضلع شرقی دانشگاه تهران، خیابان قدس، درب ویژه "نگارخانه تهران" واقع در پردیس هنرهای زیبا برگزار خواهد شد.

این همایش با هدف نزدیک کردن صنعت ایرانی و علم ایرانی در سطح کشوری و با حضور نخبگان و کارشناسان این امر در طی دو روز در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. با توجه به جدایی صنعت و دانشگاه در ایران علیرغم بالا بودن پتانسیل علمی، طبیعی است که هر اقدامی در جهت نزدیک کردن دانشگاه و صنعت در ایران مورد توجه و تشویق کارشناسان و دلسوزان قرار خواهد گرفت. دانشگاه تهران و برگزار کنندگان این همایش در نظر دارند که در پایان این همایش به نتایجی نسبی رسیده و پس از آن در یک پروسه و فرآیند دقیق بحث و بررسی با مسئولان صنعت کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نتایج مذکور را به صورت قانون کشوری و لازم الاجرا درآورند، که در این صورت هر دو قطب صنعت و دانشگاه از نتایج آن سودمند خواهند شد.

در طی دو روزبرگزاری همایش، 4 نوبت سخنرانی و کنفرانس با موضوعات متنوع توسط مدیران ارشد صنعت ایران، نمایندگان محترم مجلس و اساتید مجرب دانشگاهی در زمینه ارائه راه حل برای نزدیکی این دو قطب پیشرفت برگزار خواهد شد. ضمناً مقالات و ایده های ارائه شده در این زمینه ها نیز به دقت بررسی شده و به افراد و اندیشه های برتر جوایزی اهدا می گردد. لازم به ذکر است که مطالب و مباحث این همایش در دو بخش عمومی و برای مخاطبان عام و خاص دانشجویان طراحی صنعتی ارائه خواهد شد که روز اول مربوط به بخش عمومی و بررسی مشکلات موجود در راه رسیدن نتایج و محصول دانشگاهی به عرصه صنعتی و تولید صنعتی و روز دوم در ارتباط با رشته خاص طراحی صنعتی و ارتباط آن با دیگر رشته های صنعتی و دانشگاهی و نیز مرتبط کردن آن با بخش های صنعتی ایران می باشد. مباحثی که در همایش مذکور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت عبارتند از:

- بررسی عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت صنعتی در ایران و چگونگی ورود این عوامل جدید به پروسه تولید
- شناسایی و معرفی توانایی ها و پتانسیل های علمی و عملی دانشگاه های ایران و تأثیر مثبت شرکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف صنعتی ایران
- آشنایی دانشگاهیان و دانشجوبان با انتظارات و محدودیت های موجود در صنعت 
- بررسی جامعه شناسانه توسط اساتید برتر جامعه شناسی پیرامون دلایل انزوا و دور افتادگی دانشگاه از عرصه صنعت
- بررسی روند تولید از مرحله طراحی تا تولید انبوه توسط اساتید دانشگاهی موفق در عرصه صنعت
- بحث پیرامون تفکیک رشته طراحی صنعتی به دو گرایش مهندسی طراحی صنعتی و کارشناسی طراحی صنعتی و بررسی نتایج این تفکیک (مخصوص دانشجویان و اساتید طراحی صنعتی)
- بررسی کمبود های موجود در رشته طراحی صنعتی و عوامل مؤثر در پیشرفت طراحی صنعتی در ایران (مخصوص دانشجویان و اساتید طراحی صنعتی)
- بررسی لزوم تشکیل انجمن طراحان صنعتی ایران یا نظام مهندسی طراحی صنعتی



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=173&rnd=1013