ارسال کننده: سیده مونا حسینی مقدم
تاریخ ارسال: 1386/9/17

 طرح های برتر مسابقه طراحی آشپزخانه

طرح 1: آشپزخانه "0"
طراحی شده توسط:julio seleghin + Maria das Graças Seleghin + Fábio Moschioni Moneda + Eduardo Sant'Ana Palhares + Guilherme Maglio از برزیل

در آشپزخانه"0" همه ساختار های به هم پیوسته در روشی غیر معمول به صورت یکپارچه در کنار هم گردآوری شده است.به گونه ای که تمام تصورات را از یک آشپزخانه حقیقی منحرف می سازد. این آشپزخانه ترکیب کاملی از طراحی و به کارگیری عملکرد با به هم پیوستن تجهیزات به وجود آورده است. امید می رود در آینده ای نه چندان دور بتوان از این طرح برای شرایط خاص و بر طرف کردن نیاز هر آشپز استفاده کرد.

1-1.jpg

این آشپزخانه تماما در کره ای ساخته می شود. به صورت باز یا بسته آشپزخانه "0" کار کردهای مضاعف خود را نشان می دهد. این آشپزخانه بهترین تفکیک کننده فضاها با توجه به هنر واقعی تفکیک از هم می باشد.
این آشپزخانه فضایی را در حدود 210 سانتی متر ارتفاع و 230 سانتی متر پهنا (460 سانتی متر وقتی که بازاست) اشغال می کند. این آشپزخانه مجهز فقط احتیاج به یک پریز دارد تا بتواند به طور کامل کار کند.

1-2.jpg

همه ی تجهیزات و نور آن از پایه مرکزی آن به دیگر قسمت ها پخش می شود.در آشپزخانه "0":
(1) مایکرو ویو و فر یکی هستند.
(2) ماشین ظرف شویی
(3) اجاق گاز برقی
(4) هواکش دود و بخار
(5) روشنایی
(6) صفحه کنترل با امکان دسترسی به اینترنت،CD/DVD Mp3 player،کتاب آشپزی دیجیتالی.این آشپزخانه دارای سیستم صوتی می باشد که توسط نرم افزار مدیریت می شود.
(7) کابینت
(8) سیستم کنترل اختیاری
(9) هشدار دهنده دمای زیاد
(10) باز کردن آن توسط کنترل از راه دور. هر دو قسمت به نرمی باز می شود تا قسمت های زیری در جای خود قرار گیرند. وقتی بسته است،سیستم قفل آن با کد قابل دسترسی فعال است.

1-3.jpg


طرح 2:بال سفید
طراحی شده توسط:iulian bumbu از رم

مهم ترین هدف طراحی این آشپزخانه سادگی و در دسترس بودن آن است. اصلی ترین دلیل این شکل گیری آن است که بتواند پاسخگوی عملکرد های اصلی و خالص باشد. این فضا این امکان را می دهد تا چندین نفر در حین انجام فعالیت های آشپزی در کنار آن حضور یابند و به انجام فعالیت های انسانی خود بپردازند.

2-1.jpg


در بیرون آن هیچ گوشه و سطح تیزی وجود ندارد. زیرا برخورد با آن مخصوصا برای اطفال بسیار مهم است. همه ی تجهیزات به راحتی قابل دسترس هستند و بیرون آوردن این تجهیزات به صورت خودکار بیانگر مولفه کاملی از یک فرم کامل می باشد.

2--2.jpg

سطوح نرم قسمت بالایی این امکان را می دهد تا اشیا به راحتی روی آن حرکت کنند. این طرح شامل فیلتر هوا و تمیز کننده خودکار می باشد تا بتوان در حین آشپزی و غذا خوردن در کنار خانواده و دوستان به انجام فعالیت های شاد و جذاب پرداخت.

2-3.jpg


طرح 3: Go
طراحی شده توسط Franco Cagnina از آرژانتین

Go ایده جدیدی از یک آشپزخانه را به ما نشان می دهد و به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم مایحتاج مهم خود را به کمک آن فراهم سازیم. آشپزخانه Go به طور کلی با نیروی محرکه و برق کار می کند و همین موجب شده فضای زیادی را که برای استفاده در آینده مهم است از هدر رفتن نجات دهد.

3-1.jpg


آشپزخانه Go به سادگی کار می کند:
1- وقتی ما آشپزی می کنیم، فضای بزرگی برای آماده سازی غذا داریم و می توانیم تلویزیون تماشا کنیم.(تلویزیون می تواند 180 درجه بچرخد.)
بخاری، فن، قفسه فنجان ها، شیر آب (می تواند درجه حرارت را با رنگ در انتهای شیر آب به ما نشان دهد.)و... همگی می توانند 180 درجه بچرخند. بنابراین لازم نیست در همه جای آشپزخانه حرکت کنید.

3-2.jpg

2-وقتی غذا آماده شد، شما می توانید به سالن غذا خوری بروید زیرا میز حرکت می کند و فضای بزرگ تری را برای غذا خوردن محیا می سازد. برای اداره کردن تمامی تمهیدات و تجهیزات شما می توانید از روشی یکسان استفاده کنید.

3-وقتی غذا تمام شد، شما به آشپزخانه باز می گردید و میز دوباره حرکت می کند. (فقط با فشار دادن دکمه نمایش داده شده) و دکمه دیگری را فشار می دهید تا جا ظرفی بلند شود تا شما بتوانید بشقاب ها و لیوان ها را داخل آن قرار دهید.

3--3.jpg

Go می تواند در یک اتاق خواب، در یک آپارتمان، در استادیو، در اتاق زیر شیروانی و یا در فضای باز ناهار خوری تعبیه شود.

منبع: http://www.govashir.com/designnews/archives/002084.html



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=185&rnd=1030