ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1386/11/3

 شیشه های برج میلاد در طول روز تغییر رنگ می دهد

عملیات سوراخ کاری بدنه برج میلاد برای نصب نمای شیشه ای برج از دوم مهرماه آغاز شده و پس از ایجاد 680 سوراخ در بدنه بتنی برج میلاد، عملیات نصب سازه نگهدارنده نمای شیشه ای آغاز شده است. ابعاد هر جام از شیشه های بدنه برج میلاد 420×240، وزن آن معادل 980 کیلوگرم و مطابق با برترین استانداردهای روز دنیا است. قطر هر کدام از این شیشه ها 30 میلی متر است.

میرصادقی مدیرعامل شرکت یادمان سازه می گوید: تکنولوژی ساخت این شیشه ها در دنیا بی نظیر است و طبق قرار داد از این نوع شیشه ها فقط در برج میلاد استفاده خواهد شد و اجازه استفاده آن در هیچ ساختمان دیگری وجود ندارد.

وی در مورد خاصیت شیشه های به کار گرفته شده در نمای برج می گوید: شیشه های مورد استفاده در نمای برج دارای رنگ منحصربه فردی است که متناسب با تابش نور تغییر رنگ می دهد و با بالاترین تکنولوژی های روز دنیا و تحت لیسانس یک شرکت معتبر آلمانی در داخل تولید شده است و یک شرکت تولید شیشه داخل کشور هم به منظور ساخت این شیشه ها به دستگاه های روز دنیا مجهز شده است. بنابراین درصورت بروز هرگونه مشکل امکان جایگزینی شیشه ها وجود دارد. همچنین در ساخت این نوع شیشه ها از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده و دارای مقاومتی بالا و بی نظیر در مقابل زلزله است.

برای نصب نمای شیشه ای بدنه برج میلاد یک سکوی بالابر 33×33 متر تعبیه شده است که روی بدنه برج حرکت می کند و با توانایی حمل 4 تن بار، کار نصب و حمل شیشه های نما را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه در پایان درخصوص زمان اتمام نصب نمای شیشه ای برج میلاد گفته است: قرار بود، کار اجرای نمای شیشه ای برج میلاد 18 ماه به طول بیانجامد، اما با توجه به ضرورت اتمام پروژه تا قبل از دهه مبارک فجر، کار نمای شیشه ای برج در کمتر از 4 ماه و با بالاترین درجه ایمنی صورت خواهد گرفت.

مقایسه ارتفاع برج های مخابراتی جهان با برج میلاد

منبع: http://iran-tejarat.com/News/Cat13/News5560.htm
+ویرایش



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=225&rnd=7029