ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1386/12/11

 جورجیو آرمانی Giorgio Armani

جورجیو آرمانیجورجیو آرمانی، متولد پیاسنزای ایتالیا در سال ۱۹۳۴، یکی از معروفترین و با نفوذترین طراحان لباس است. او پس از فعالیت مختصری که در پزشکی (تحصیل کردن در دانشگاه میلان) ودر زمینه عکاسی داشت، تنها بر حسب اتفاق وارد صنعت مد شد.

او پس از خدمت نظام وظیفه، حرفه خود را با یک میز آرایشی ویترینی دریک فروشگاه بزرگ در میلان با نام لاریناسکنت آغازکرد. او بعدا بیان کرد که سبک کلاسیک خود را در طول این دوره و به دنبال سفرهای مکرر خود به بریتانیا رشد و توسعه داده است. او می گوید :"انگلستان واقعا مهم ترین مرکز الهام بخش بود. زمانی که من درفروشگاه لاریناسکنت مشغول به کار بودم، دائما برای کسب اعتباردر بازار و دیدن مغازه ها و یاد گرفتن از آنها به لندن سفر می کردم."

من به خاطر دارم تعدادی ژاکت کش باف پشمی زرد رنگ در یک بوتیک کوچک دیدم و آنها را به فروشگاه خودمان آوردم و همه فکر کردند که من دیوانه هستم. این ژاکت های پشمی زرد مورد استفاده دوک ویندسور بودند و برای مردم متوسط مورد استفاده نبود. این نوع تفکر در مورد این قبیل پوشاک بسیار انگلیسی بود. "او در سال ۱۹۴۶، با داشتن دانشی عمیق درباره پارچه و طراحی، به عنوان یک طراح در شرکت پوشاک مردانه نینو کروتی هیتمن استخدام شد. جورج آرمانی در سال ۱۹۷۴ اولین برچسب لباس مردانه خود را معرفی کرد و اولین مجموعه لباس زنانه او یک سال بعد ارائه شد.
 
از سال ۱۹۷۵، آرمانی به سرعت لباس زیر، لباس شنا، لوازم جانبی،... را با مارک جورجیو آرمانی راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۸۱، اولین سری فروشگاه های شعبه های پخش و فروش ارزان تر خود، شلوارهای جین آرمانی و بازار بزرگ آرمنی را افتتاح کرد. آرمانی در سال ۲۰۰۰ بخش جدید گریم و آرایشی را به محصولات خود افزود، که توسط پت مگراس طرح ریزی می شد. امروزه امپراطوری آرمانی شامل ۲۰۰۰ مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیشتر از یک بیلیون دلار می باشد.

پس از اینکه پلیس پاریس، خیمه های مشکی نمایش او را در سینت سولپایس پاریس، با این ادعا که ساخت و استقرار آنها امن نیست، ممنوع کرد، آرمانی مجبور شد در مارس ۱۹۹۸ درشهرنیویورک کار خود را به نمایش بگذارد. در این زمان نمایش های راهرویی او معمولا جمعیت زیادی را به خود جلب می کرد و رابرت دنیرو، اسپایک لی، مارک والبرگ، مارتین اسکورسس، سوفیا لورن و بسیاری دیگر به تماشای آن می آمدند.

با این حال آرمانی ادعا می کند که از مردم معمولی که در خیابان ها هستند برای خود الهام می گیرد. او اعتقاد دارد که لباس ها باید برای پوشیدن تولید شود، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارت هایی که او به عنوان یک طراح لباس آموخته است تا لباس های معاصری را برای زنان تولید کند. لباس هایی با شانه های پهن به مدلی عملی تر، سودمندتر و انعطاف پذیرتر بدل شده است و مجموعه های آرمانی امروزه زیبا و ظریف هستند.

در سال ۲۰۰۰ فوربز، جورجیو آرمانی را به عنوان موفق ترین طراح در دنیا اعلام کرد. با در آمد شخصی ۱۳۵ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در ریف نوزدهم (بعد از خانواده بولگاری و قبل از پراداس) در لیست اعضای جدید مد قرار داد.

وب سایت جورجیو آرمانی: http://www.giorgioarmani.com/

منبع: http://aftab.ae/articles/art_culture/art/c5c1171450275p1.php



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=248&rnd=8508