ارسال کننده: دال عین
تاریخ ارسال: 1387/2/4

 تاریخچه تأسیس پورشه

پورشه

Ferdinand Anton Ernest Porsche پسر فردیناند پورشه معروف در 19 سپتامبر 1909 در دهکده Wiener Neustadt از توابع وین به دنیا آمد. او در سال 1923 به همراه خانواده به اشتوتگارت نقل مکان کرد؛ چرا که پدر باید در کارخانه دایملر مشغول به کار می شد. فری پورشه همانند پدر خود علاقه شدیدی به اتومبیل داشت و همین علاقه بود که به خلق یک شاهکار دیگر در دنیای اتومبیل ها منجر شد.

فردیناند پورشه پدر در سال 1931 کارخانه Dr.Ing.hc.f.Porsche GmbH را در اشتوتگارت تأسیس کرد تا در آن به طراحی و ساخت اتومبیل مشغول شود. فری ریاضیات را در مدرسه و مکانیک را در کارگاه پدر آموخت.

دوران جوانی فری مصادف بود با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع. هیتلر می خواست که آلمان سریع ترین اتومبیل ها را بسازد. بنابراین کارخانه های اتومبیل سازی را از کمک های دولتی برخوردار کرد. فردیناند پورشه پدر نیز از این مساعدت ها سهمی برد و توانست مدیریت کارخانه هایی چون Auto Union و Wanderer را بر عهده گیرد. در سال 1933 اولین اتومبیل پورشه با یک موتور 16 سیلندر 4.5 لیتری و شاسی آلومینیومی ساخته شد.

قرارداد پورشه با Auto Union در سال 1938 به اتمام رسید و او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین آلات جنگی کرد.

با پایان جنگ، پدر و پسر به اسارت فرانسوی ها درآمدند. فرانسوی ها برای آزادی هرکدام از پورشه ها 500 هزار فرانک مطالبه کردند ولی بضاعت مالی خانواده پورشه تنها اجازه پرداخت وثیقه یکی را می داد بنابراین پسر در ماه جولای 1946 آزاد شده و به اتریش بازگشت ولی پدر در اسارت فرانسوی ها باقی ماند. فری پس از بازگشت سعی کرد تا کارخانه پدری خود را بازسازی کند ولی از سوی نیروهای اشغالگر منع شد.

این امر باعث شد تا وی به شهر Carinthia/Gmnd در اتریش برگردد تا با کمک خواهر خود کارخانه جدید برای ساخت پمپ آب و لوازم لوله کشی تأسیس کند. عقد قرارداد با برخی کارخانه های اتومبیل سازی باعث شد تا وسوسه ساخت یک اتومبیل به جان فری بیافتد.

پورشه

در ذهن فری چیزی از قلم افتاده بود و آن رویای پدر برای طراحی یک اتومبیل اسپرت بر مبنای فولکس واگن قورباغه ای بود.

اتومبیلی که بدین شکل در سال 1947 طراحی شد Porsche Type 356 نام گرفت. این مدل از یک موتور چهار سیلندر هوا خنک با قدرت 35 اسب بخار نیرو می گرفت که در قسمت عقب اتومبیل نصب شده بود.

پورشه

Porsche Type 356 اولین اتومبیلی بود که به نام پورشه مزین گشت. فری در سال 1949 به اشتوتگارت برگشته و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد.فری برای کارخانه خود آرم شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.

منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferry_Porsche



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=274&rnd=2883