ارسال کننده: دال عین
تاریخ ارسال: 1387/2/7

 تاریخچه تأسیس تویوتا

تویوتا را باید بنیان گذار صنعت اتومبیل سازی ژاپن دانست. این خودروساز که امروز دومین تولید کننده اتومبیل در جهان است در سال 1933 از کارخانه نساجی Toyoda Automatic Loom زاده شد.

Toyoda Automatic Loom کارخانه ای بود که در شهر Toyoda و توسط آقای Sakichi Toyoda بنا نهاده شده بود تا با استفاده از ابریشمی که در این شهر به وفور یافت می شد به تولید وصادرات پارچه بپردازد.

Sakichi Toyoda Kiichiro Toyoda
Sakichi Toyoda و KichiroToyoda

با کاهش تقاضا برای پارچه های ابریشمی آقای تویودا به این فکر افتاد تا با تولید وسایل وماشین آلات دیگر خط تولید کارخانه خود را زنده نگاه دارد بنابراین به پسر خود Kichiro سفارش کرد تا در گوشه ای از کارخانه به تولید اولین اتومبیل تویوتا مشغول شود.

اولین اتومبیل سواری ساخت این کارخانه در سال 1935 وبا نام A1 و اولین کامیون در همان سال وبا نام G1 تولید شدند.

Toyota Motors در سال 1937 به عنوان یک کارخانه مستقل ثبت شد. اگرچه نام موسس این کارخانه Toyoda بود، ولی نام Toyota برای آن انتخاب شد تا زندگی شخصی و کاری آقای تویودا از هم تفکیک شود. انتخاب این نام دو دلیل دیگر نیز داشت:

اول سهولت در تلفظ چون نام تویوتا آسان تر از تویودا است و دوم اعتقاد به خوش یمن بودن این نام چون برای نوشتن کلمه تویوتا در زبان ژاپنی باید هشت بار قلم را از روی کاغذ برداشت. عدد هشت در خاور دور عدد خوش یمنی است و آقای تویودا اعتقاد داشت که با انتخاب این نام کارخانه وی شروع موفقی خواهد داشت.

آرم تویوتا

آرم کارخانه تویوتا عبارت است از دو بیضی که در درون یک بیضی بزرگتر یکدیگر را قطع کرده اند.
این نشان شاید در نگاه اول کره زمین وجهان را تداعی کند ولی اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنید تمامی حروفی که کلمه تویوتا را تشکیل داده اند را در آن خواهید یافت.

منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=276&rnd=8823