ارسال کننده: فرزاد برخورداری جاشکی
تاریخ ارسال: 1387/5/27

 مراحل رندر خودرو در فوتوشاپ

مطلب زیر به خوبی تمام مراحل رندرینگ یک خودروی پورشه 999 در نرم افزار فتوشاپ نشان می دهد. توجه داشته باشید که در این مطلب فقط به مراحل کار اشاره شده است و برای اجرای آنها شناخت شخصی از نرم افزار فتوشاپ و ابزارهای آن لازم است.

1- اسکچ سریع:
توسط مداد قرمز تیره پلیکروم فابرکاستل، بر روی کاغذ تحریر معمولی خطوط اولیه اسکچ شکل می گیرد. سپس توسط خودکار مشکی، خطوط اصلی پررنگ تر می شود. می توان مستقیماً بر روی دستگاه وکوم Cintiq (دستگاهی به صورت مانیتور، که می توان روی آن ترسیم کرد) کار کرد، اما احساس مداد بر روی کاغذ راحت تر و بهتر است.

رندر پورشه

2- قدم دوم انتقال طرح و خطوط توسط اسکنر به رایانه است. اندازه چرخ عقب طرح اولیه توسط نرم افزار کمی بزرگ تر شده است.

رندر پورشه با فوتوشاپ

3- کلیه خطوط اولیه را توسط خطوطی تمیزتر جایگزین می کنیم که در اینجا سطوح متفاوت مانند مناطق براق شیشه، اگزوزها، آینه ها و... از همدیگر تفکیک خواهند شد.

رندر خودرو با فوتوشاپ

4- سطوح تیره را پردازش و ترسیم می کنیم.

Porsche 999 Photoshop

5- سطوح روشن بدنه را ترسیم می کنیم.

Porsche Render

6- به وسیله رنگ آبی، انعکاس آسمان را بر روی سطوح بالایی خودرو ترسیم می کنیم.

رندر با Photoshop

7- اکنون به حد کافی بر روی بدنه کار شده است. حال می توان بر روی شیشه ها و فضای داخلی زیر آن کار کرد، ابتدا کلیه عناصر فضای داخلی خودرو را در یک لایه ترسیم می کنیم.

راندو با فوتوشاپ

8- قدم بعدی ترسیم تیرگی و روشنی بر روی شیشه ها است که به این ترتیب جلوه ای طبیعی از شیشه و فضای داخلی خودرو خواهید داشت. به نظر می آید که کار ما در این مرحله به پایان رسیده است، اما راه رسیدن به طرح نهایی هنوز طولانی است.

Porsche 999

9- در این مرحله انعکاس هایی را از محیط اطراف و همچنین خود بدنه به صورتی طبیعی ترسیم می کنیم و سپس به نرمی گوشه ها و قسمت هایی از آن را در رنگ زیرین و اصلی بدنه محو می کنیم. این کار احتیاج به مهارت و کسب تجربه شما از درک انعکاسات بر روی بدنه دارد. 

Photoshop Rendering

10- در اینجا نشان داده می شود که چگونه می توان در صورتی که رنگ بدنه را در لایه ای جداگانه ترسیم شده باشد، آن را به راحتی تغییر داد.

تغییر رنگ در فوتوشاپ

11- در ادامه سایه ها و روشنایی های رینگ و چرخ ها را نیز به کار نهایی اضافه می کنیم.

رندر پورشه

12- در آخر هم اضافه کردن نقاط نورانی، انعکاس های برافروخته، و هاله های نورانی پیرامون طرح، جلوه ای طبیعی تر به آن می دهد.

رندر پورشه 999

در پایان این مطلب را اضافه می کنیم، که پیشرفت و ارتقاء کار شما در حد حرفه ای، نیازمند به تمرین و ممارست زیاد، و همچنین استفاده از ابزار مناسب و به روز می باشد.

منبع فارسی: ماهنامه دنیای خودرو، فرزاد برخورداری
منبع انگلیسی:
http://waldezign.blogspot.com/2008/07/p-o-r-s-c-h-e-9-9-9.html



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=339&rnd=8137