ارسال کننده: فرامرز نحوی
تاریخ ارسال: 1387/11/7

 معرفی برخی برگزیدگان طراحی مفهومی خودرو در Reddot

Reddot چندی پیش برگزیدگان طراحی 2008 مسابقات خود را اعلام کرد. اکنون تعدادی از پروژه های برگزیده در طراحی مفهومی در زمینه حمل و نقل از جمله pinifarina Sintesi و opel flex treme را به شما معرفی می کنیم.

مسابقات Reddot سالانه با بیش از 10000 ثبت نام کننده از 60 کشور دنیا برگزار می شود این مسابقه بزرگ ترین و معتبرترین مسابقه طراحی در سراسر جهان است. این مسابقه از سه بخش: طراحی محصول، طراحی ارتباطات و طراحی مفهومی تشکیل شده است. آخرین بخش مربوط به بخش حمل و نقل است.

لیست تعدادی از برندگان مطرح این مسابقه به شرح زیر است:
Pininfarina sintesi
Opel flex treme
mx-libris Taxi
MERM concept
Faurecia premium Attitude
Vectrix Electric Supribike by Rabrady design

<hr >

Pininfarina sintesi

 

Pininfarina sintesi:
Sintesi اولین با در نمایشگاه خودروی ژنو 2008 معرفی می گردد. Sintesi یک خودروی Sport با 4 درو 4 صندلی است که با روندی تازه در طراحی متولد شده. در این طرح، فرم دادن به شکل خودرو برای پوشش بخش های مکانیکی وسرنشینان مدنظر نبوده، بلکه قطعات مکانیکی و غیر مکانیک دورتا دور در اطراف مسافران شکل گرفته اند و در واقع کار طراحی از خود سرنشینان آغاز شده است.

این روش را با نام (liquid) «روان و سلیس» می شناسد. مهم ترین عنصر نو آورانه در Sintesi استفاده از فن آوری های نو برای تقسیم مناسب تر و موزون تر فضا بین سرنشینان و نیاز های آنان است، مبحثی که در این کانسپت با عنوان liquid packaging از آن یاد می شود.

در Sintesi با تقسیم سلول های سوختنی به چهار بخش و تقسیم آنها بین چرخ ها، نه تنها قسمت جلو یا همان جایگاه موتور خلوت تر و کوچک تر شده، بلکه با پایین آوردن مرکز ثقل به دلیل پایین تر رفتن مجموعه های انتقال نیرو، پویایی خودرو بهبود یافته است که از مهم ترین عناصر برای دینامیک رانندگی است.

<hr >

red dot

Opel flextreme:
Flextreme در جنرال موتور متولد شده و نخستین نمایش آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) بوده است.
Flex treme یک روش جدید از طراحی را به رهبری نایب رئیس GME design بریتانیا (مارک آدامز Mark Adams) معرفی می کند و به همراه Insignia اولین خودروی به بازار عرضه شده سال پیش بود. از ویژگی های Flextreme می توان به تکنولوژی پیشرفته سیستم الکتریکی خودرو اشاره کرد. مفصلی شدن درهای خمشی طرفین خودرو، دسترسی به داخل را راحت کرده است. یک سقف بزرگ شفاف و دو در عقب خودرو که به دو طرف باز می شوند و به سمت بالا چرخش دارند، از ویژگی های شاخص در این خودروی آینده نگرانه است.

<hr >

Mx-LIBRS taxi

Mx-LIBRS taxi:
این خودور به وسیله Alberto Villarreal برای یک مسابقه طراحی در مکزیک متولد شده است.Mx-LIBIS نوعی جدید از تاکسی های آمریکای لاتین است. هدف از این کانسپت تقاضایی برای دوستانه شهرنشینی است. طراح خارجی خودرو عملا با یک نمای غیر متقارن در جلو و شکلی منحصر به فرد طراحی شده تا تفکر آمریکایی لاتین و فرهنگ دینی منطقه را به ببیند القا کند.

طراحی داخلی این خودرو همانند طراحی بیرون آن غیر متقارن است. بیشترین استفاده کاربردی از فضا و ترویج تعامل بین مسافران به وسیله جای گذاری یک از صندلی ها در روبروی 3 صندلی دیگر و ایجاد کردن یک ورودی مرکزی، توانسته تفکر آمریکایی لاتین را در طراحی خود اعمال کند.
برای مشاهده عکس های بیشتر به Cardesign.ru مراجعه کنید.

<hr >

Modular Electronic Retail Minivan

MERM یا Modular Electronic Retail Minivan:
طراحی شده به وسیله MERM-Zhang Zhangren دارای بدنه قابل تغییر با حالت های مختلف اجزاء آن است. انرژی کل خودرو به وسیله الکتریسیته تولید شده از یک صفحه خورشیدی روی سقف تامین می گردد و در بین تمام امکانات و اجزاء خودرو تقسیم می شود.

<hr >

Faurecia Premium Attitude

Faurecia Premium Attitude:
Premium Attitude خودوریی مفهومی است که به وسیله یک شرکت فرانسوی متخصص در زمینه طراحی داخلی اتومبیل به نام Faurecia طراحی شده است. Premium Attitude اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2007رونمایی شد. این کانسپت تعدادی از اختراعات جامع طراحی را در قالب راه حل های عملی نشان می دهد.

طراحان این کانسپت Ardreas Wlasak، Tharsten Suess، Robert Fitzpatrick، Philippe Aumont، Robert Huber می باشند.

<hr >

Vectrix

سوپر موتور Vectrix از Robrady design:
سوپر موتور توسط Robrady design طراحی شده و از یک power-train با یک موتور الکتریکی و باتری ها بهره می برند. تولید انرژی این موتور کاملات پاک بوده است. این کانسپت محدوده ی زیبایی را بسته به طراحی یک وسیله سبز و دوست دار محیط زیست نشان می دهد.

بهترین سرعت Vectrix حدود 125 مایل در ساعت است و یک چهارم مایل را در 12 ثانیه طی می کند. این سوپر موتور دارای 204 کیلوگرم وزن است. در صورتی که آخرین نسل از سوپر موتورهای ژاپنی 40 کیلوگرم سبک ترند.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=454&rnd=5297