ارسال کننده: عطیه غلامپور
تاریخ ارسال: 1388/2/3

 دهمین مسابقه ملی مهارت

مسابقه ملی مهارتسازمان جهانی آموزش های حرفه ای (IVTO) نهادی است که کلیه کشورها می توانند به منظور ارتقاء آموزش های حرفه ای در آن آزادانه به عضویت در آیند. این سازمان به دلیل عدم گرایش به گروه های سیاسی در سراسر دنیا فعالیت می نماید و هدف و منظور IVTO دعوت ازجوانان، معلمان، مربیان و کارمندان جهت دستیابی به استانداردهای جهانی مهارت و وظیفه اصلی آن تبادل تجربیات میان کارشناسان در زمینه های صنعت و بخش خدمات اقتصادی است. این سازمان در آمستردام به ثبت رسیده و تحت قوانین و مقررات دولت هلند است و در حال حاضر تعداد اعضاء سازمان فوق به 44 کشور می رسد.

پس از عضویت ایران در سازمان بین المللی آموزش های حرفه ای، سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی امر آموزش های حرفه ای و به منظور ارتقاء سطح مهارتی جوانان، برگزاری مسابقات ملی مهارت را به صورت سالانه آغاز نموده است. این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار شده و در مرحله ملی از استان ها در هر رشته یک نفر (در صورت کسب حد نصاب) می توانند در مسابقات جهانی شرکت نمایند.

در حال حاضر علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند تا تاریخ 17 اردیبهشت 88 برای ثبت نام در دهمین دوره مسابقه ملی مهارت اقدام نمایند.

برای کسب اطلاع از زمان برگزاری، رشته های مختلف مسابقه و سایر جزئیات، به بخش ویژه مسابقه ملی مهارت در سایت سازمان فنی و حرفه ای کشور مراجعه نمایید:
http://www.skill.irantvto.ir/index.aspx?siteid=91&pageid=271

سایت مسابقات جهانی مهارت: http://www.worldskills.org



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=495&rnd=3514