ارسال کننده: نصیبه سلطانی
تاریخ ارسال: 1388/8/2

 معرفی چند کانسپت خودروی کم جا

Snook:

Snook Snook

این ماشین که Snook نام دارد، محصول شرکت Audi آلمان است که در نمایشگاه Detroit Autoshow 2008 معرفی شد. طرح های اولیه آن توسط این شرکت بزرگ خودرو سازی آلمان به نمایش گذاشته شد. این محصول خارق العاده از نوع فضایی که قبل از این بیشتر در فیلم های تخیلی دیده شده بود، قرار است توسط این شرکت به تولید رسیده و در بازار عرضه شود. این خودرو بر روی یک گوی یا کره حرکت می کند و موتور آن این امکان را به راننده می دهد تا به هر جهتی که می خواهد حرکت کند. این محصول توسط Tilmann Schlootz آلمانی طراحی شده است. این ماشین بی شک تحولی در صنعت خودرو سازی جهان محسوب می شود و گونه ای جدید و متفاوت از خودرو را به نمایش می گذارد.

CTC:

CTC CTC CTC

این ماشین زیبا و البته بامزه ایده و طرحی است برای تاکسی های درون شهری سال 2020 که برای شرکت Volkswagen آلمان طراحی شده است، این خودرو بسیار تغییر پذیر و انعطاف پذیر می باشد و تمامی بخش های خارجی آن که مانند یک پازل به هم متصل شده اند قابل حذف و اضافه هستند. به صورتی که می تواند به خودرویی برای حمل و نقل مسافر و یا خودروی خانواده تبدیل شود، این خودروی سبز با نیروی باطری کار می کند و سرعت، اندازه و تمامی آیتم های دیگرش برای تردد درون شهر طراحی شده است، این ماشین که CTC نامیده شده است توسط آقای Stefan Mathys و در یک تیم چهار نفره طراحی شده است.

Moville:

Moville Moville 

Moville Moville

نام این ایده زیبا Moville می باشد و طراح خوش ذوق آن Woo-Ram Lee می باشد. این خودرو، وسیله نقلیه یک نفره ایست که با حمایت و پشتیبانی پژو طراحی شده است. خودرو بروی سه کره قرار گرفته است و به وسیله نیروی الکتریکی مغناطیسی کار می کند. اتاق Moville به سمت بالا و پایین حرکت می کند و می توان اتاق را در زاویه دلخواه نگاه داشت. این امر باعث کم و زیاد شدن ارتفاع خودرو و نیز سهولت سوار و پیاده شدن راننده می شود، طراحی این خودرو به آن این قابلیت را می دهد که درجا بچرخد و نیز راننده به راحتی خودرو را پارک کند، درب ورودی همان شیشه جلوی خودرو است که دوتکه می باشد، از امکانات جانبی می توان به سنسورهای موقعیت یاب، GPS، دوربین ها، اندازه کوچک و …. اشاره نمود.

Freewill Urban:

Freewill urban Freewill urban Freewill urban

این وسیله نقلیه زیبا توسط Jinn Wong طراحی شده و Freewill Urban نام داره، همان طور که از ظاهرش پیداست سه چرخ دارد و تک سرنشین است. این خودرو یا موتور برای سفرهای کوتاه شهری مثلا برای دانشجویان، کارمندان و …. طراحی شده و دارای دو موتور است که با باطری قابل شارژ کار می کنند. دو دسته هدایت کننده که به چرخ عقب متصل شده ات که وظیفه هدایت آن را بر عهده دارند. این وسیله به راحتی قابل جمع شدن است و می توان آن را بعد از استفاده به داخل کلاس یا اتاق و یا هر جای دیگر برد. البته جیب مخصوص کیف را هم فراموش نکنیم که در کنار آن تعبیه شده است.

همان گونه که می بینیم سیر تحول جهان از خودروهای امروزی در حال گذار به چنین خودروهایی برای استفاده در شهرها و رهایی از مشکلات آلودگی هوا و ترافیک و ….. می باشد.

منبع: http://ali786.wordpress.com/tag/car



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=570&rnd=8610