ارسال کننده: نصیبه سلطانی
تاریخ ارسال: 1389/11/13

 روح سفید رولزرویس - تیونینگ منصوری

کورش منصوری مدیر شرکت تیونیگ منصوری که در چند سال اخیر به لطف ارائه محصولاتی چشم نواز به شهرتی جهانی دست یافته، کیت بدنه و فنی جدیدی برای روح رولزرویس (White Ghost) ارائه کرده است. این تیونر که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار داشته و البته دفتری در سوئیس نیز دارد، فعالیت های خود را بر اصلاح محصولات پورشه متمرکز کرده است و علاقه شدیدی به محصولات کمپانی های انگلیسی، علی الخصوص محصولات رولز رویس دارد و پیش از این نیز محصولی بر پایه رولزرویس گوست با عنوان Golden Robe معرفی کرده بود ولی روح سفید منصورتی کاراکتری متفاوت دارد.

کوروش منصوری

White Ghost Mansory

White Ghost

پکیج ارائه شده توسط منصوری که White Ghost Limited نام دارد، در بخش ظاهری بدنه متشکل است از سپر تغییر شکل یافته جلو، رکاب های جانبی با استایلی متفاوت، خروجی های هوای روی گلگیرها، سپر تغییر شکل یافته عقب، اسپویلر قرار گرفته بر روی صندوق عقب، چراغ های مه شکن LED اضافی و چرخ های غول پیکر 22 اینچی 8 پره دوبل ساخت منصوری پوشش یافته با تایرهای دانلوپ اس پی سوپرمکس.

به محض ورود به داخل کابین تغییرات ایجاد شده توسط منصوری نظر هر بیننده را به خود جلب خواهد کرد. کابین روح سفید تماما از چرم و آلکانترا پوشش یافته، نصب یک فرمان اسپرت، استفاده از تزئیناتی از جنس چوب بامبو و نورپردازی پیرامون کابین با LED نیز از دیگر مشخصه های بارز داخل کابین می باشند.

White Ghost Mansory

White Ghost Mansory

White Ghost Mansory

White Ghost Mansory

White Ghost Mansory

White Ghost

White Ghost Mansory

White Ghost

مهندسین تیونینگ منصوری در بخش فنی طبق معمول بازهم به ایجاد تغییراتی در ECU و نصب سسیستم اگزوز با کارآیی بالا بسنده کرده اند. ولی همین تغییرات جزئی قدرت موتور را به میزان 67 اسب بخار و گشتاور آن را به میزان 80 نیوتن متر افزایش داده است. حال موتور V12 توئین توربو 6.6 لیتری روح سفید قادر است قدرتی برابر 629 اسب بخار (469 کیلووات) و بیشینه گشتاوری معادل 860 نیوتن متر (634 پوند) تولید کند. این اعداد و ارقام Mansory White Ghost Limited را قادر می سازند تا در مدت زمان 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگر راننده این خودرو لوکس همین گونه پای خود را بر روی پدال گاز بفشارد به بیشینه سرعت 290 کیلومتر (180 مایل) بر ساعت دست خواهد یافت.

منصوری قیمتی برابر با 119800 یورو  (152465 دلار) برای این پکیج در نظر گرفته و تولید آن نیز تنها به 3 دستگاه محدود خواهد شد. با این اوصاف و با توجه به علاقه بیش از حدی که شیوخ عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس به محصولات منصوری نشان داده اند، هر سه پکیج تا باید تا کنون بفروش رسیده باشند.

منبع: http://auto-planet.blogfa.com/post-372.aspx



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=811&rnd=5416