ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1389/11/23

 نتایج اولیه مسابقه طراحی میز تلویزیون

وب سایت ریتون، نتایج اولیه مسابقه طراحی میز LCD را اعلام کرد. کارهای قرار گرفته در Shortlist این مسابقه از این لینک قابل دسترسی است:

http://www.ritoon.com/shortlist.asp?id=3

متن درج شده در وب سایت ریتون و متن بیانیه هیأت داوران به این شرح می باشد:

استودیو طراحی زیبا نو، انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران و وب سایت ریتون از کلیه شرکت کنندگانی که در این مسابقه شرکت کرده و با انرژی و انگیزه طراحانه خود، این رقابت طراحی را پی گیری کرده اند کمال تشکر و قدر دانی را دارند. بی شک حمایت شما طراحان جوان کمک خواهد کرد تا چنین اتفاقاتی که از نوع اولین ها در کشورمان هستند، ادامه پیدا کرده و باعث شوند تا جایگاه طراحی ایرانی، در ایران و جهان شکل گرفته و سپس ارتقاء یابد.

پس از دو جلسه داوری و ساعت ها بررسی آثار ارسالی، نتایج اولیه مسابقه طراحی میز ال سی دی، توسط هیئت محترم داوران اعلام شد. این هیئت متشکل از بهزاد سلیمانی: عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه الزهرا، جمشید امامی: عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران و کامران والیان: مدرس گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران، پس از دو جلسه داوری و بحث در مورد کارهای ارسالی به مسابقه طراحی میز ال سی دی، که در تاریخ های 5 بهمن 1389 و 12 بهمن 1389 انجام شد، لیست کار های برگزیده اولیه را به این شرح ارائه نموده است. نتایج نهایی این این مسابقه هم زمان با مراسم اهداء جوایز به نفرات برتر در دانشگاه تهران، در وب سایت ریتون نیز اعلام خواهد شد. زمان دقیق این مراسم به زودی اعلام خواهد شد. از تمامی علاقه مندان دعوت می شود تا در این مراسم شرکت کنند.

         

متن بیانیه هیئت داوران:

هیئت داوران بر این باور است که هر چند بسیاری از طرح ها دارای خلاقیت و ایده های ارزشمندی هستند؛ لیکن بسیاری از آنها در نیمه راه رها شده و در حد یک ایده اولیه و خام باقی مانده اند. بر اساس معیار های اعلام شده در فراخوان مسابقه، برای گزینش کارها و انتخاب نفرات برتر، سه فاکتور
- خلاقیت در فرم و عملکرد،
- قابلیت تولید انبوه در ایران
- مطابقت طرح با نیازها و ترندهای روز استفاده کنندگان،
مطرح بوده است. به عقیده هیئت داوران، در مورد مطابقت طرح با نیازها و ترندهای روز استفاده کنندگان، بسیاری از طرح ها و در مورد قابلیت تولید انبوه در ایران، تقریبا تمام طرح ها، امتیازی پایین تر از حد استاندارد یک طرح صنعتی را می گیرند که قرار است به صورت انبوه و با شاخصه های توجیه اقتصادی به تولید برسد. بنابراین جهت حفظ موقعیت حرفه ای طراحی صنعتی و به تشخیص هیئت داوران، هر چند برترین کارها به ترتیب جوایز 1000000 تومان، 600000 تومان و 400000 تومان را دریافت می کنند؛ لیکن کارهای ارسالی به لحاظ ارزشی از رتبه 4 به بعد رتبه بندی خواهند شد و برترین طرح ارسالی رتبه 4، و دو طرح بعدی رتبه های 5 و 6 را دریافت می نمایند.

* استودیو طراحی زیبا نو، با توجه به سیاست های بازاریابی و تولید خود، هیچ یک از طرح ها را تولید نخواهد کرد.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=819&rnd=7463