ارسال کننده: نازیلا محمد قلیزاده
تاریخ ارسال: 1390/6/8

 چهار کلید موثر برای کنار زدن رقبا در دنیای طراحی

طرح های خوب و طراحان خوب همه جا هستند. فقط کافیست اینترنت را جستجو کنید و شمار زیادی را پیدا خواهید کرد. ما استفاده کنندگان خودروهای پیشرفته، مبلمان، دوربین های دیجیتالی، لپ تاپ ، گوشی های موبایل و... هستیم اما فقط شماری از آنها کاملا خوب و درست طراحی شده اند. به علاوه هر جا طراحی خوب وجود داشته باشد طراح خوبی نیز وجود دارد. اینترنت این امکان را برای طراحان فراهم آورده است که به خوبی بدرخشند. فراگیر بودن اینترنت این اجازه را به طراحان می دهد که بتوانند در سطوح مختلف کار خود را به نمایش بگذارند چیزی که در گذشته اثری از آن نبود. برای مثال اگر سری به سایت های coroflot یا behance بزنید مشخصات هزاران طراح را پیدا خواهید کرد. اگر چه اینترنت بسیاری چیزها را تغییر داده اما همه چیز را نه! و هنوز قواعدی که در مدارس طراحی تدریس می شدند برای یک طراحی موفق کارگشا هستند. در زیر به مهم ترین آنها می پردازیم:

طراحی خوب1- طرز بیان فوق العاده
به طور کلی این مورد ما را یاد مهارت های کلامی و گفتار خوب می اندازد و اینکه چگونه خوب صحبت کنیم. در طراحی این عبارت برای نحوه ارائه کار مورد استفاده قرار می گیرد. این می تواند شامل نحوه شیت بندی و بیان جزئیات باشد. بنابراین نقاط قوت کار و جنبه های مثبت طرح را به خوبی به نمایش درآورید!

2- ارزش های طرح را به درستی دریابیم.
هر چند زیبایی فاکتور مهمی به شمار می رود اما طراحی خوب صرفا به معنی ارائه محصولی زیبا نیست. طرح و طراحی جایی است که مشکلی حل شده باشد و این دقیقا مکانیست که ارزش طراحی قرار دارد. بنابراین خیلی مهم است که طراح هدف اصلی را مدنظر داشته باشد و ببیند تا چه اندازه به هدف نزدیک شده و به موفقیت دست یافته است. به یاد داشته باشید که ما در یک محیط بسته و برای خود طراحی نمی کنیم و همیشه باید عوامل مهم را در برطرف کردن نیاز به خاطر داشته باشیم.

3- قابلیت توجیه طرح
در جلسه ای که اخیرا با یک مشتری داشتم حدس و گمان من در مورد قدرت مقابله با رقبا از طریق توجیه صحیح طرح درست از آب در آمد! من برای مشتری جزئیات را توضیح دادم و اینکه ما چه کارهایی انجام دادیم و چرا و چگونه به این طرح رسیدیم. در واقع پروسه طراحی را کاملا برایش باز کردم. من متوجه شدم که مشتری بسیار خوشحال است چرا که رقبای دیگر ما اگر چه روند خیلی خوبی داشتند اما وقت لازم برای توضیح آن به مشتری صرف نکرده بودند.

آن طراح که بتواند فرایند طراحی یا اینکه چه کارهایی انجام داده است را به صورت ساده و موثر شرح دهد روز موفقی خواهد داشت! امروزه بیش از هر چیزی نیاز است که بتوانیم نحوه خلق شدن طرح را به خوبی بیان کنیم.

4- ایجاد روابط عمومی عالی
روزی با دوستی در حال صحبت بودم که در حال لحظه شماری برای ملاقات با رئیس شرکت Kartell بود. دوست من یک پرونده عالی از طراحی مبلمان تهیه دیده بود تا آن را به شخص مذکور نشان دهد شاید شانسی برای تولید داشته باشد. در روز موعود آقای Kartell نگاهی به طرح ها انداخت و گفت که طرح ها عالی هستند و نکات مثبت آنها را با ما درمیان گذاشت. شاید غیر قابل باور باشد ولی او پیشنهاد تولید طرح ها را رد کرد! وقتی دلیل آن پرسیده شد وی گفت: طرح خوب زیاد است و روابط عمومی خوب کم! در واقع او با طراحان بسیار خوب در کمپانی خود کار می کرد که توانسته بودند روابطی عالی با شرکت برقرار نمایند.

بسیاری از طراحان تصور می کنند که یک طرح خوب صرفا کافیست اما این فقط قسمتی از داستان است! باید بدانیم که یک ارتباط موثر بین کارفرما و مشتری حائز اهمیت فراوانیست. در دنیای امروز که رقبای ما طرح های بی عیب و نقصی ارائه می دهند این می تواند کلید موفقیت کار شما باشد.

منبع انگلیسی: http://www.designsojourn.com/4-vital-tips-for-surviving-an-industry-where-good-design-is-abundant



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=916&rnd=1761