دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1394/3/15
تعداد بازديد : 2526

نخستین همایش تخصصی و مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی با حضور اساتید و نخبگان و همچنین نفرات برتر دانشگاه های هنر سراسر کشور با حضور 7 نفر داور تخصصی و 37 نفر شرکت کننده به صورت انفرادی و گروهی، اردیبهشت و خردادماه سال 94 در دانشگاه زنجان برگزار شد.

محمود علیمحمدی معاون صنایع دستی این اداره کل موضوع همایش را طراحی مجدد صنایع دستی با تلفیق طراحی صنعتی اعلام کرد و گفت: مهم ترین هدف این همایش علمی- تخصصی طراحی مجدد محصولات صنایع دستی بومی استان "ملیله، چاقو، چاروق و حکاکی روی مس" با نگرش حفظ اصالت سنتی و تکنیک های تولید بومی صنایع دستی با رویکرد عرضه در بازارهای داخلی و خارجی است.

شرکت کنندگان در این مسابقه، بعد از نشست تخصصی 6 ساعته طرح های خود را روی برگه پیاده کردند و نتایج با در نظر گرفتن استانداردهای مسابقه، چهار مرتبه مورد بازبینی داوران تخصصی مسابقه قرار گرفت و در مراسم اختتامیه از 7طرح برتر با اهدای جوایز نقدی و لوح، تقدیر به عمل آمد.

در این مسابقه، عطیه غلامپور کارشناس ارشد طراحی صنعتی و مدرس دانشگاه، به مقام اول دست پیدا کرد. "مریم حیدریان" به عنوان نفر دوم و "محبوبه کلایی" به عنوان نفر سوم نیز با اهدای لوح و جوایز نفیس مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین آثار مسعود سعادت فتحی، علیرضا باقر پور، میثم خانکشلو، حسین مرواریدی، سید احمد میری، رضا صفار و محسن نوروزی به عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند.

مسابقه طراحی صنعتی - دانشگاه زنجان

سیدرضا لاهیجی که به عنوان یکی از داوران در این رقابت ها حضور داشت، شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه این مسابقه گفت: همه باید برای پیشرفت کشور کمک کنند و این رقابت یک گام در مسیر کمک به رشد طراحی در ایران محسوب می شد. وی افزود: طرح هایی که دانشجویان حاضر در این رقابت ها ارائه کردند، نیاز به بازنگری داشت، اما برای بار نخست قابل تامل و ارزشمند محسوب می شد.

یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در مراسم گفت: این مسابقه برگزار شد تا افرادی که می پنداشتند با طراحی صنعتی نمی توان کاری برای صنایع دستی انجام داد، شاهد خلق آثاری زیبا و تماشایی باشند. وی افزود طرح هایی که در این رقابت ها به عنوان طرح های برگزیده یا قابل تقدیر انتخاب شده اند، به مرحله نمونه سازی راه می یابند و صنعتگران نمونه ای از آنها را خواهند ساخت تا جلوه ای نمایشگاهی از این آثار در معرض دید عموم قرار گیرد.

عطیه غلامپور (نفر برگزیده این مسابقه) نیز گفت: از شور دوستداران صنایع دستی که علاقه مندند در حوزه بسته بندی صنایع دستی فعالیت نمایند استقبال می کنم که بتوانیم به اتفاق، حرکت های کاربردی و ثمربخشی را در این حوزه به مرحله عمل برسانیم.

مدعوین و شرکت کنندگان در همایش از دانشکده طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، گروه طراحی صنعتی پردیس کیش دانشگاه تهران، گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران، گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان، گروه طراحی صنعتی دانشگاه سمنان، گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم وصنعت تهران، گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، گروه طراحی صنعتی پردیس البرز دانشگاه تهران، گروه طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و گروه طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، بودند.

بازتارب خبر در سایر وب سایت ها:


تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1295&rnd=9069

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما