دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
تاریخ: 1394/9/22
تعداد بازديد : 2908

آتلیه طراحی رسمهآتلیه طراحی رسمه خدمات خود را در زمینه پروژه های طراحی و همچنین خدمات آموزشی در زمینه های تخصصی طراحی صنعتی ارائه می دهد. این خدمات شامل طراحی محصول در زمینه مبلمان، دکوراسیون منزل، طراحی داخلی و در بر گیرنده مراحل ابتدایی تا مراحل انتهایی فرآیند طراحی محصول می شود.

رسمه در آغاز با حضور تعدادی از دانش آموختگان طراحی صنعتی دانشگاه تهران شکل گرفت. روبرت سرکیسیان، سیروس حامدی فر، مانی کرامتی و هانی سقائیان به عنوان هسته مرکزی، این مجموعه را در سال 1390 پایه گذاری کردند. سابقه هر یک از اعضای رسمه در حیطه های مختلف فضای حرفه ای طراحی صنعتی موجب شکل گیری تیمی شد که قابلیت های منحصر به فردی در انجام پروژه ها در زمینه های متفاوت داشته است. طی 4 سال سابقه ی فعالیت آتلیه طراحی رسمه، پروژه های ذیل با عناوین و کارفرمایان مختلف انجام شد:

  • طراحی و استایل قطعات خودرو
  • طراحی بسته بندی
  • طراحی المان شهری
  • طراحی داخلی (شامل طراحی و مدیریت اجرای پروژه)
  • طراحی مبلمان (به سفارش تولید کننده مبلمان)
  • طراحی و ساخت مبلمان سفارشی (مطابق سفارش و سلیقه مشتری نهایی)

دیدگاه رسمه
آتلیه طراحی رسمه خدمات خود را بر حسب نیاز و خواست مشتری و با در نظر گرفتن اصول پذیرفته شده طراحی (دیزاین) انجام می دهد. طراحی محصول از منظر این گروه فراتر از زیبایی محصول است. بنابراین آتلیه طراحی رسمه در کنار زیبایی، جوانب دیگر محصول را نیز از ابتدای تعریف پروژه مورد مطالعه قرار می دهد.

پروژه ی طراحی موفق یعنی اتخاذ استراتژی مناسب در توسعه محصول. این استراتژی خوب می تواند به ابزاری برای بازار یابی موفق محصول تبدیل شود و به طور کلی شامل عنوان های زیر در طراحی است:

زیبایی
در نظر داشتن مبانی زیبایی شناسی و اصول هنر های تجسمی. ایجاد هماهنگی در فرم و خطوط، انتخاب ترکیب رنگی متناسب با موضوع، همه اینها موارد مربوط به زیبایی شناسی محصول است که حس اعتماد مخاطب را جلب و موفقیت محصول را تضمین می کند.

نوآوری
ماهیت کار طراحی صنعتی، یافتن راه حل های جدید برای صورت مسئله طراحی است. گروه طراحی رسمه با توجه به قابلیت ها لازم برای انجام هر پروژه، نوآوری در دیدگاه و راه حل را سرلوحه خط مشی خود قرار داده است.

قابلیت استفاده
شامل فرایند استفاده محصول، انتظاراتی که از دوام محصول در ذهن مخاطب نقش بسته و تأثیر ابعاد و تناسبات انسانی در بهبود کارکرد محصول (ارگونومی)

مباحث اقتصادی و فنی ساخت و تولید
توجه به تأثیر متقابل فرم و روش های ساخت بر یکدیگر، جز مهمی از هر پروژه طراحی است. آتلیه طراحی رسمه با نگاه دقیق این تأثیر متقابل را از ابتدای پروژه مد نظر قرار می دهد. مواد خام و قابلیت های آن، امکانات و محدودیت های روش های تولید، امکانات و محدودیت های مونتاژ، کیفیت ساخت، دسترسی به تکنولوژی ها جدید تولید از جمله مواردی هستند که در برنامه ریزی هر پروژه در آتلیه طراحی رسمه مد نظر قرار می گیرند. تصمیم گیری در تمام موارد فوق از طریق کارشناسان داخلی آتلیه طراحی رسمه یا از طریق مشاوره با متخصصان خارجی و در ارتباط تنگاتنگ با کارفرما، صورت می پذیرد.

چرخه استفاده محصول
بسته بندی، بازیافت، مسائل زیست محیطی، طول عمر محصول، مواردی است که در پروژه های مختلف ممکن است مطرح شود و توجه به هر کدام از آن ها ارزش افزوده ای برای محصول نهایی ایجاد می کند.

بازار یابی
تهیه نمودارهای مارکت پوزیشنینگ و benchmarking از جمله فعالیت هایی است که در مراحل اول هر پروژه انجام می شود و معمولا ورودی و خروجی این نمودارها ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های بازاریابی مرتبط با هر پروژه دارد.

تیم طراحی آتلیه رسمه

مانی کرامتی - مدیر طراحی
همکاری با دفتر فنی شهرداری تهران به عنوان طراح، همکاری با دفتر طراحی Hessel design به عنوان طراح، همکاری با شرکت آرتکو به عنوان کارشناس طراحی، همکاری با مرکز تحقیقات سایپا به عنوان استایلیست، موسس آتلیه طراحی رسمه، تدریس درس طراحی (اسکچینگ) در آتلیه آموزش رسمه.

هانی سقائیان - مدیر اجرایی
عضو و دبیر سابقِ انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران، همکاری با گروه خودرو سازی بهمن به عنوان طراح، همکاری با گروه صنعتی پیمان به عنوان کارشناس نمونه سازی، همکاری با شرکت هنر، اندیشه و فن به عنوان کارشناس طراحی، موسس آتلیه طراحی رسمه. مدرس دروس کارگاهی در دانشگاه هنر تهران، اصفهان و سمنان.

کتایون رزم حسینی -مسئول برنامه ریزی آتلیه آموزش و پروژه ها
سابقه ی فعالیت در حوزه ی طراحی جواهرات، طراحی دکور، طراحی برند و بازاریابی. عضو تیم مدلسازی پروژه سوپر بایک کاپریس و برگزاری همایش رونمایی از این پروژه -پاییز و زمستان 87٫ سابقه فعالیت در برگزاری همایش، سمینار و مسابقات مختلف در حوزه طراحی صنعتی از جمله: مسابقه یک روز طراحی از دوره اول تا پنجم. عضو و مدیر سابق روابط عمومی انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، خیابان میرزای شیرازی، پایین تر از خیابان مطهری، روبروی پارک میرزای شیرازی، پلاک 83، طبقه دوم، واحد 5
تلفن: 02188827181
فاکس: 02188827269

شماره همراه: 
09190430056 آتلیه آموزش رسمه
09190430057 آتلیه طراحی رسمه

آدرس وب سایت رسمه:
www.rasmeh.com

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1370&rnd=4217

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما