فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1396/3/2
تعداد بازديد : 1647

چهارمین جشنواره ملی معماری نور و نورآرایی به مناسبت استقبال از بهار 1396 آغاز و و با رشد 250 درصدی نسبت به دوره قبل در مرحله نخست این جشنواره 1017 اثر به دبیرخانه رسید وکمیته داوران از میان آثار در مرحله اول بالغ بر 600 اثر انتخاب کردند و در پایش دوم 60 اثر برای اجرا انتخاب کردند.

در میان آثار برگزیده‌ی این جشنواره، دو طرح از طراحان صنعتی در مراسم اختتامیه معرفی شد.

1-طرح "پاروها" (برگزیده بخش نگاه داوران)

تیم طراحی:
دکتر مریم خلیلی (عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا)
رسول سلیمیان (دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تبریز)
محمد سلیمیان (فارغ التحصیل کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تهران)

این طرح با الهام از لنج به عنوان هنرخاص مردمان خلیج فارس شکل گرفته است. بدینگونه که استراکچر فلزی لنج با شلنگ های نوری پوشیده شده و کنتور اصلی فرم شکل می گیرد همچنین به وسیله شلنگ های نوری حس موج اب شبیه سازی می شود. سازه در کنار حوض اب نصب شده و به وسیله پروژکتورهای پرتاب نور به صورت 360 درجه با حرکت هماهنگ و دایره ای و برخورد نور بر سطح و انعکاس درآب، حس پارو زدن لنج و حرکت به جلو تداعی می شود. توجه ظرفیت های محیطی حوض و استخر پارک های شهری و توجه به زمینه استفاده نورآرایی شهری از ویژگی های طرح می باشد(مکان اجرا:باغ هنر خانه هنرمندان)

پاروها

2-طرح "بوی کاغذ رنگی"(برگزیده بخش نگاه شهروندی) 

طراح: محمد سلیمیان، کارشناس ارشد طراحی صنعتی فارغ التحصیل دانشگاه تهران

این طرح با تکیه بر خطوط موازی سیم بکسل ها و الگوهای تکرار شونده ی توری های فلزی با خم های متفاوت سطح و تنالیته های رنگی شکل گرفته است که به وسیله تابش نور در ترکیب با رنگ ها خاطره ی کاغذ های رنگی در جشن ها و ایجاد حس نوستالژی را به دنبال دارد. و منجر به فراهم شدن محیطی دلپذیر برای کاربران و ایجاد تجربه ی جدید درک فضا با استفاده از ظرفیت های بالفعل پل های شهری می گردد (مکان اجرا: پل پارک وی)

بوی کاغذ رنگی


تصاویر تکمیلی
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1527&rnd=4348

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما