دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1396/8/1
تعداد بازديد : 3772

عنوان کتاب: طبیعت و طراحی
مولف: فروغ عموئیان (عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران)
ویراستار: دکتر رضا ستاری
شابک: 2-91-6545-600-978
تعداد صفحات: 400 صفحه
انتشارات: دانشگاه مازندران
قیمت : 200.000 ریال

کتاب طبیعت و طراحی طبیعت و طراحی

یکی از روش های ایده پردازی در عرصه طراحی، بهره گیری از الگوهای فرم و عملکرد در طبیعت می باشد. طبیعت به واسطه مشخصات منحصر بفردی که دارد؛ از نظم و هندسه مشخصی تبعیت می نماید که اساس تجربیات طراحان در حوزه طراحی با الهام از طبیعت می باشد. آفرینش و ساخت با فن شناسی طبیعت همواره از دیرباز تا کنون مورد توجه و الهام انسان بوده است؛ چه در طراحی های سنتی و چه در سبک های پس از انقلاب صنعتی، انسان همواره نیازمند استفاده از منابع الهام از طبیعت بوده است. امروزه نیز رویکردهای نوین در این عرصه، علوم جدیدی را پایه گذاری کرده است که در حوزه طراحی صنعتی، معماری، صنایع دستی، گرافیک، طراحی پارچه و لباس و طراحی مد و فشن کاربرد های متنوعی پیدا نموده است. یکی از جذاب ترین حوزه های طراحی ملهم از طبیعت، بیونیک دیزاین می باشد که با گرایش های متعدد و گوناگون، در صنایع مختلف ساخت و تولید مورد توجه و اقبال قرار گرفته است. طراحی پایدار، طراحی سبز، طراحی ارگانیک، طراحی اکونومی و... سبک ها و دیدگاه های متنوع دیگری می باشند که در این راستا به حل مسایل طراحی می پردازند.

از آن جایی که دانشجویان رشته های هنر، در دروس نظری و عملی خود در زمینه چگونگی روند طراحی و فرم پردازی همواره با چالش ها و سوالاتی مواجه هستند، این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان رشته های مختلف هنرهای تجسمی با مبانی درک محیط و فرم پردازی، به زبانی ساده نگارش شده است. مباحث مطرح شده طوری ترتیب داده شده اند که خواننده بتواند هم با اصول مسأله یابی به صورت تئوری آشنا شود و در راستای موضوع کتاب، نظریه های علمی مرتبط را بشناسد و هم از این طریق اسلوب فرم پردازی به صورت عملی را آموزش ببیند. در انتهای هر فصل، تمرین هایی جهت یادگیری بیشتر، طراحی و تنظیم شده است که نگارنده بارها در طول سالیان تدریس در کلاس ها با دانشجویان تکرار و تجربه نموده است. از این جهت، این کتاب به عنوان یک ابزار کمک آموزشی جهت یادگیری مباحث طراحی با محوریت درس انسان، طبیعت، طراحی، برای دانشجویان رشته های هنر می تواند مفید واقع شود.

بخش نخست کتاب به فرم پردازی با استفاده از فرم های موجود در طبیعت و ایجاد نقشمایه و مدل های تکرار در طرحواره ها پرداخته و بخش دوم به فرم پردازی با استفاده از قوانین حاکم بر فرم و عملکرد موجودات در طبیعت، آشنایی با بیونیک دیزاین و بازشناسی عامل اصلی در تعیین پیکره محصولات و آثار در هنر و صنعت می پردازد.

دانلود پیشگفتار کتاب طبیعت و طراحی با فرمت PDF

دانلود فهرست کتاب طبیعت و طراحی با فرمت PDF

دانلود صفحاتی از کتاب طبیعت و طراحی با فرمت PDF

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1567&rnd=5775

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما