فیلانوبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
تاریخ: 1398/2/16
تعداد بازديد : 1120
یکی از راه های محک خوردن میزان توانایی دانشجویان طراحی صنعتی در مهارت هایی مانند اسکچینگ، خلاقیت و بیان تصویری و همچنین سنجش میزان اطلاعات علمی و تخصصی آنها شرکت در المپیاد طراحی صنعتی است. موفقیت در این المپیاد می نواند مزایای زیادی برای دانشجویان خانم و آقا داشته باشد که در ادامه مطلب بدان اشاره خواهد شد.

دانشجویان علاقمند به شرکت در المپیاد طراحی صنعتی می توانند از طریق دو روش متمرکز و غیر متمرکز در این آزمون شرکت نمایند. در روش غیر متمرکز دانشجویان داوطلب در آزمون داخلی المپیاد دانشگاه خود که در اواسط  بهار هر سال برگزار می شود شرکت کرده و در صورت موفقیت در آن به همراه 4 نفر دیگر از هر دانشگاه به سازمان سنجش معرفی می شوند تا در مرحله نهایی المپیاد طراحی صنعتی شرکت نمایند. در واقع از هر دانشگاه 5 نفر منتخب برای آزمون های المپیاد به سازمان سنجش و مرکز علمی المپیاد معرفی می شوند.

در روش متمرکز داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از طریق سازمان سنجش ثبت نام نموده تا در صورت کسب تراز علمی و رتبه قابل قبول در کنکورکارشناسی ارشد طراحی صنعتی به مرحله نهایی المیاد راه پیدا کنند. در واقع دانشجویان در روش متمرکز از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد طراحی صنعتی هر سال و در روش غیر متمرکز از طریق شرکت در آزمون داخلی المپیاد طراحی صنعتی هر دانشگاه، مجاز به شرکت در آزمون نهایی المپیاد طراحی صنعتی خواهند شد.

طبق اطلاعیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مزایا و امکانات ویژه ای به نفرات برگزیده المپیاد علمی دانشجویی تعلق می گیرد. مواردی از این امتیازات عبارتند از :

  • نفرات اول تا پانزدهم هر سال می توانند بدون شرکت در در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در یکی از دانشگاه های سراسری کشور در مقطع کارشناسی ارشد طراحی صنعتی به تحصیل مشغول شوند.
  • برگزیدگان المپیاد طراحی صنعتی دارای برگ برنده ویژه ای در مصاحبه کنکور دکتری رشته های مرتبط با طراحی صنعتی خواهند داشت.
  • از طرف بنیاد علمی نخبگان ، امتیازات خوبی مانند عضویت در بنیاد علمی نخبگان ایران و حمایت های مالی و کاری تا پایان تحصیل این افراد به آنان تعلق خواهد گرفت.
  • هم چنین نفرات برتر در صورت ادامه تحصیل می توانند به کشورهای خارجی بورسیه شوند.
  • آقایانی که جزو نفرات برتر باشند می نوانند از معافیت سربازی (برای رتبه های 1تا 3) برخوردار شوند.


المپیاد طراحی صنعتی همانند کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در دو مرحله ی تئوری و عملی برگزار می شود. سوالات تئوری شامل اطلاعات عمومی در مورد تاریخ و سبک شناسی طراحی صنعتی و محصولات، مبانی و تئوری دیزاین، ارگونومی و شناخت مواد و ... می شود . سوالات عملی نیز مهارت داوطلبان را در ایده پردازی، طراحی ، خلاقیت و ... به سنجش می گذارد.

آکادمی دیزاین بعد سوم پس از کسب موفقیت های چشمگیر در کنکور تئوری و عملی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ، دوره های مدون و جامع برای آماده کردن دانشجویان علاقمند و در جهت کسب موفقیت در آزمون های نهایی المپیاد طراحی صنعتی را در قالب 36 ساعت ارائه می کند.

شرح دوره و مدرسان:

- طراحی دستی، ایده یابی، راندو، آشنایی با سبک سوالات علمی المپیاد علمی طراحی صنعتی / 24 ساعت/ 
مدرس: مهسا قلی پور ( رتبه اول آزمون المپیاد طراحی صنعتی سال 1397، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تهران) 
- مباحث تئوری: شرح مبانی و اصول دیزاین در المپیاد طراحی صنعتی و آشنایی با مباحث متفرقه در آزمون / 12 ساعت 
مدرس: مهدی اصل فلاح (عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر، مولف  کتب طراحی صنعتی)   

شروع دوره : از 1 خرداد 98/ هر هفته 6 ساعت

با توجه به محدودیت تعداد نفرات کلاس های آموزشی آکادمی بعد سوم، بدیهی است اولویت ثبت نام با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت نام قطعی نمایند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و یا رزرو ثبت نام با تلفن آکادمی تماس و یا به محل آکادمی مراجعه بفرمایید:

تلفن: 26407646

آدرس: بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، پلاک 14، واحد 4

وب سایت جدید آکادمی: www.idacademy.ir

همچنین مطالب بسیار جذاب دیزاین و اخبار مسابقات دیزاین را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آکادمی می توانید دنبال کنید:

کانال تلگرام آکادمی بعد سوم:
http://telegram.me/third_dimension_academy
صفحه اینستاگرام آکادمی بعد سوم:
https://www.instagram.com/3rd_dimension_academy

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1652&rnd=7111

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما