دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: فرامرز نحوی
تاریخ: 1386/9/11
تعداد بازديد : 6322

طراحی صنعتی یکی از 9 رشته هنرهای زیبا (BFA) در دانشگاه واشنگتن است. برای گرفتن مدرک BFA در رشته طراحی صنعتی دانشگاه واشنگتن، دانشجویان موظفند که دوره های پیش نیاز کالج علوم و هنرها را بگذرانند و بعد از آن دروس طراحی صنعتی را در دانشگاه سپری کنند.
در مدت اولین سال تحصیل در دانشگاه، دانشجویان دروس اصولی و بنیادی را می گذرانند تا آمادگی لازم را برای کار بر روی درس های هنری کارگاهی کسب کنند و همچنین توانایی های مخصوص در زمینه های طراحی، رنگ، طراحی سه بعدی، تفکر منتقدانه و شیوه حل مسائل را کسب کنند.

بعد از برطرف شدن نیازهای اساسی و هسته ای، داوطلبان می توانند برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی درخواست دهند و بعد از آن در کلاس های معارفه به نام "ART 261" با ارائه مجمو عه ای از کارهایشان شرکت کنند. "ART 261" یک دوره آزمایشی است. 15 نفر از 25 نفری که در این کلاس ها پذیرفته شده اند، نهایتاً برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه واشنگتن پذیرفته خواهند شد.
طراحی صنعتی به کمک انجام دادن یک سری پروژه های کارگاهی متمرکز تدریس می شود. پیچیدگی و محتوای پروژه ها در طول 3 سال تحصیل در این رشته، به منظور ارتقای توانایی های دانشجویان در زمینه طراحی و پیداکردن دید منتقدانه در این زمینه، افزایش خواهد یافت.

سال اول:
سال اول دانشگاه فرصتی است برای شناخت هر چه بیشتر ویژگی های حرفه طراحی صنعتی، همچنین فرصتی است برای درک فلسفه و گرایشات این رشته. دانشجویان در انجام دادن فعالیت های کارگاهی فعال خواهند شد و در حین یادگیری به گروه های ویژه ای تقسیم خواهند شد. ورک شاپ ها و تکالیف ویژه، دانشجویان را با ابزارها و روش های موجود جهت فعالیت در یک فرآیند کاری طراحی صنعتی آشنا خواهد کرد. در این سال بر توانایی های بنیادین ارتباطی دانشجوبان تأکید می شود، نظیر: مدل سازی، اسکیس زدن و نحوه ارائه کرن تصویری طرح ها. در بحث ها و گفتگو های کلاسی، دانشجویان شروع می کنند به یادگیری اهمیت مفهاهیمی چون: چگونه و به چه نحوی طراحی (Design) با شخص و مکانی مرتبط می شود؛ پیچیدگی و مهارت مورد نیاز در تکالیفی که بر عهده دانشجویان قرار دارد؛ و...، حتی گاهی اوقات تکالیف در قالب پروژه های کاری گروهی بزرگ و مشارکتی قرار می گیرند.
دوره های سال اول تحصیل به دو دسته زیر قابل تقسیم است:

تئوریات طراحی:
• اصول طراحی
• بنیان های سازمانی طراحی
• پایه های طراحی سه بعدی
• تاریخ طراحی

طراحی عملی:
آشنایی با: کارکردن با چوب، اسکیس زدن سریع، مدل سازی و ساختن سریع مدل اولیه(Rapid Prototyping)، نحوه ایده پردازی و هویت بخشیدن به آن، روش های تحقیق و آزمایش، نحوه تکامل تدریجی طراحی، آشنایی با ارائه(Presentation) طرح، پیاده سازی طرح، همکاری و مشارکت در طراحی.

سال دوم:
بنیان سال دوم دوره، به منظور آزمایش و ارتقای توانمندی هایی است که در سال پیش کسب شده است و همچنین فرصتی است برای تقویت هر چه بیشتر توانایی های تفکر انتقادی. دانشجویان سال دوم رشته طراحی صنعتی در هر فصل 2 درس کارگاهی می گذرانند. در دو فصل ابتدایی سال دوم دانشجویان کلاس های کارگاهی با موضوعات نزدیک به هم را می گذرانند تا تجربیات یادگیری تکاملی برای آن ها ایجاد شود. Art 322 که بر روی مواد و روش های ساخت تمرکز دارد، کلاس تکاملی Art 316 می باشد که با هدف بررسی استراتژی طراحی به منظور کشف پتانسیل های بدیع موجود در ماده ای چون چوب و روش های ساخت آن تعبیه شده است. در این کلاس جنبه عملی رشته طراحی صنعتی با کسب تجربیاتی در ساخت قطعات و ریخته گری تا حدی تأمین می شود. کلاسArt 422 با عنوان CAID (طراحی صنعتی به کمک کامپیوتر) که در این سال تحصیلی قرار دارد کاملاً با کلاس Art 317 که با موصوع تکمیل طرح با استفاده از رسانه های دیجیتال می باشد، مرتبط است. پروژه های این کلاس ها توسط استاد و به فراخور نوع نیازی و ضرورتی که متناسب با زمان در صنعت یا حرفه طراحی صنعتی وجود دارد، انتخاب می شود. با نزدیک شدن به انتهای سال دوم، دانشجویان آمادگی بیشتری را برای تجربه کردن مدیریت درس های سخت تر و متفاوت تر پیدا می کنند. بنابراین آنها می توانند دو درس کارگاهی متفاوت از هم را بگذرانند. کلاس Art 318 بر روی روش های طراحی اکولوژیکی (بوم شناختی) متمرکز است و کلاس Art 321 در ارتباط با طراحی مبلمان است.

مواد و روش های ساخت:
فرآیندهای ساخت، ریخته گری و مدل سازی، مواد مورد نیاز برای ساخت، طراحی با مواد ترکیبی، طراحی برای صنعت.

تئوری طراحی:
طراحی 2 بعدی به کمک کامپیوتر، طراحی سه بعدی به کمک کامپیوتر، طراحی و ساخت صفحه اینترنتی، ارائه طرح.

طراحی بوم شناختی:
دوره عمر محصول، طراحی با دوام، طراحی با هدف تجزیه پذیر بودن، بازیافت پذیری و قابلیت استفاده مجدد، استفاده بهینه از مواد، تفاوت های مواد، ارزیابی قابلیت استفاده دوباره محصول.

طراحی عملی:
طراحی مبلمان، روش های پیشرفته تحقیق، طراحی عوامل انسانی، تکامل فرمی محصول، اسکیس و رندر پیشرفته، مدل سازی پیشرفته، ارائه رقابتی طرح.

سال سوم:
در این مرحله از دانشجویان طراحی صنعتی انتظار می رود که قادر باشند بر روی پای خودشان بایستند، انگیزه فعالیت مستقل و بدون نظارت را داشته باشند. در سال آخر دوره دانشجویان برای به عهده گرفتن این نقش خطیر آماده می شوند. در این زمان با دانشجویان چون طراحانی رفتار می شود که قادر به دفاع از طرح ها و استانداردهای خودشان در مقابل نقدهای خارجی هستند. دانشجویان با چالش های جدی تر روبرو خواهند شد، برنامه ریزی پیچیده تری خواهند داشت و از طرف استادان تکالیف جدی تر و حرفه ای تری به خواهند گرفت. پروژه های این دوره طولانی تر خواهند بود و نیاز به تحقیقات و بررسی ها دقیقتر و مدیریت هوشمندانه تری خواهند بود. اوج فعالیت های سال آخر دوره در "پروژه پایه" نمود پیدا می کند، پروژه ای که توسط خود دانشجو انتخاب و مدیریت می شود که آثار دانشجویان در هفته آخر فصل بهار در گالری ژاکوب لارنس واقع در دانشکده هنر دانشگاه واشنگتن به نمایش گذاشته می شوند.

موضوعات طراحی:
آخرین گرایش ها در طراحی، فرصت های موجود در صنعت، مدیریت حرفه ای طراحی
پروژه پایه:
مدیریت انفرادی، ارتباطات کاری حرفه ای، تحقیق و مستندسازی حرفه ای، ایجاد و تنظیم مجموعه طرح های پروژه(Portfolio).

منبع: http://old.tebyan.net/TebOzv.aspx?nId=5724
منبع انگلیسی:سایت اینترنتی دانشگاه واشنگتن؛ مترجم: مجید دادگر

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=175&rnd=183

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما