بسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: Phoenix
تاریخ: 1388/8/27
تعداد بازديد : 11052

مد آلمانلباس های مُد روز دوخت آلمان در سالن های مد جهان مفهومی آشنا است. از دهه های پیش به این سو اسکادا و ولفگانگ یوپنام هایی هم چون جیل ساندر و ولفگانگ یوپ «بازیگران جهانی» این عرصه اند. ولفگانگ یوپ اخیراً با برچسب فریبنده ی «نابغه ی مُد» موفقیت خود را جشن می گیرد. جشن ها و ضیافت های بزرگ در برلین، فرانکفورت یا مونیخ اغلب صحنه ی عرض اندام طراحان مُد در آلمان اند: شرکت کنندگان در این میهمانی ها یا اسکادا به تن دارند یا اونرات و استرانو، تالبوت رونهوف و آنا فون گریسهایم. این ها از پر طرفدارترین طراحان مُد در آلمان هستند، اما نه فقط در میان شخصیت های سرشناس آلمان. گرچه در زندگی روزمره مردم آلمان ساده پوشی را ترجیح می دهند. برای این منظور در کنار لباس های ساده برای محل کار، لباس های راحت اسپرت، ساخت بوس یا اشترنسه ترجیح داده می شوند. مرکز تولید این دو در جنوب آلمان قرار دارد، ولی مدت هاست که در بازارهای جهانی نیز حضوری شاخص دارند.

اغلب در شهرهای بزرگ فرصت کافی برای بروز خلاقیت در عرصه ی مُد وجود دارد. در این شهرها شمار زیادی طراحان مُد فعالیت می کنند، که با نوآوری های شوخ طبعانه ی خود رقیبی جدی برای پایتخت های مُد در لندن و پاریس به حساب می آیند. هفته ی مد برلین در تابستان با نمایش آثار طراحان جوان و نام آور اتفاق اصلی در عرصه ی مد در پایتخت است. خبرگان مدت هاست نام آوران عرصه ی مُد در آلمان را می شناسند: تاچر، کوریشن، سابوتاژ، کوستاس مورکودیس یا اَس دیلر در برلین در کنار بلوت گشویستر در اشتوتگارت، آنیا گوکل در ماینس یا سوزانه بومر در مونیخ. طراحان جوان مُد آلمانی مانند مارکوس لوفر، برنهارد ویلهلم و دیرک شون برگر حتا لندن، پاریس و شهر مُد آنتورپن را فتح کرده اند. با این همه هنوز کارل لاگرفلد، متولد هامبورگ و مغز متفکر مزون لباس نام آور فرانسوی، شانل، بلند آوازه ترین طراح مُد آلمانی در خارج به شمار می رود.

ویژگی طراحی صنعتی آلمان سادگی و کاربردی و فکورانه بودن است. طراحی های صنعتی آلمانی از آشپزخانه ی بولت هاوپ گرفته تا ماشین ریش تراشی براون از معروفیتی جهانی برخوردار است. شرکت هایی هم چون ویلک هان و ویترا (مبلمان) و یا لامی (نوشت افزار) و اِرکو (آباژور و پروژکتور) در عرصه ی طراحی صنعتی صاحب سبک اند.

نورپردازی آل نهیان - ارکو
نورپردازی قصر زائد بن خلیفه آل نهیان در امارات توسط شرکت آلمانی Erco

سنت های باوهاوس در دهه ی بیست و دانشکده ی اولم در دهه ی پنجاه هنوز جایگاه خود را حفظ کرده اند. ولی اکنون مدت هاست که در کنار این نام های آشنا نسل جدید نیز جای خود را باز کرده است: از جمله نام آوران این نسل کنستانتین گرسیک، متولد 1965 و یکی از نو آورترین طراحان جوان است. این هنرمند مونیخی به اشیاء ساده ی زندگی روزمره چهره یی شاعرانه و غیر معمول می بخشد. طراحان «استودیو ورتیژه» در شهر هاله، اشتفن کرول و کیرستن هوپرت، که تازه پا در این عرصه گذاشته اند، عناصر طراحی را بازی گوشانه و تحلیل گرانه به هم پیوند می زنند.

منبع: http://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/fa/modern-life/main-content-10/in-fine-shape-fashion-and-design.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=582&rnd=3740

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما