دوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1388/12/26
تعداد بازديد : 15879

کمپانی مرسدس بنز یک مدل مفهومی دیگر از سری (F) را در موتور شو ژنو به نمایش گذاشت. در این مدل مفهومی از شیک ترین تشکیلات و تکنولوژی های آینده استفاده شده است. بعد از مدل مفهومی F700 مهندسین و طراحان کمپانی مرسدس بنز مدل F800 را طراحی و ساخته اند. طراحی کلی این خودرو بر گرفته از مدل قبلی است به طور کلی سری F مرسدس بنز را می توان مدل مفهومی آن شناخت.

مرسدس بنز F800 مرسدس بنز F800

طراحی نوآورانه این مدل نشان دهنده این است که در بخش طراحی مرسدس بنز تغییر و تحولاتی پیش آمده است. نکته جالب در طراحی این خودرو در قسمت درب عقب است به طوری که درب در هنگام باز شدن، به سمت انتهایی خودرو باز می شود که این نوع مکانیزم برای اولین بار در مرسدس بنز طراحی شده است.

مرسدس بنز F800

این مدل دارای دو نوع پیشرانه می باشد، یک پیشرانه دارای موتور مکانیکی شش سیلندر می باشد همراه با مدول هیبریدی که توانایی استفاده از موتور برقی را دارا می باشد. این موتور در مجموع می تواند 300 کیلووات یا 430 اسب بخار انرژی تولید کند. دیگر موتور این خودرو هیدروژنی می باشد که دارای یک مخزن گاز هیدروژن برای راه اندازی موتور و یک موتور الکتریکی برای محور عقب طراحی شده که توسط باطری لیتیومی که در زیر صندلی عقب قرار گرفته است شارژ می شود.

این مدل می تواند 0 تا 100 کیلومتر را در مدت زمان 4.3 ثانیه بپیماید. این خودرو در هر صد کیلومتر 2.9 لیتر بنزین مصرف می کند که این مصرف خارق العاده می باشد. همچنین درهر کیلومتر تنها 68 گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند. در هنگامی که فقط از موتور الکتریکی استفاده می کند، می تواند با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

استراتژی طراحی این مدل مرسدس با همکاری استودیوهای طراحی و بخش های فنی در (سیندل فینگل) بوده است و نیز با همکاری شرکت های (کومو آلمان و ایتالیا). سقف این خودروی مفهومی به صورت سه تکه می باشد که می تواند روشنایی و زیبایی خاصی به داخل خودرو بدهد. نتیجه طراحی این خودرو یک ترکیب نوآورانه و خلاقانه از هنر و صنعت بوده است که به وسیله حس زیبایی و اقتدار خود را به دنیا نشان می دهد.

مرسدس بنز F800
مرسدس بنز F800

ابتدا و انتهای خودور با برند زیبا و تجاری مرسدس بنز طراحی شده که توانسته از یک خودروی معمولی (به خصوص در قسمت جلو) یک خودروی اسپرت بسازد. مهندسین این خودرو را طوری طراحی و ساخته اند که کاملا با محیط زیست سازگار باشد و یک نمونه از خودورهای سبز باشد.

Gorden Wagener سرپرست تیم طراحی مرسدس بنز می گوید:
F800 ترکیبی از مدل های صندوق دار و مدل هایی که صندوق با سقف یکی است می باشد که با طراحی احساسی که در این مدل وجود دارد توانسته خود را از دیگر نمونه ها جدا کند.

در طراحی بدنه این خودروی مفهومی از خطوطی استفاده شده است که همانند امواج دربا به داخل خودرو فرو رفته و بیرون آمده است. این خطوط کاملا به هم مربوط می شوند و در اطراف خودرو کاملا نمایان هستند و چشم بیننده را به گردش در می آورد.

جلو پنجره، چراغ ها، هواکش ها طوری طراحی شده است که هر چه بیشتر ظاهر این خودروی زیبا را خشمگین تر و اسپرت تر نشان دهد.

در قسمت داخلی این خودوری مفهومی بیشتر از چوب مرغوب طبیعی استفاده شده (در قسمت صندلی ها، کناره درها، کنسول و...) و همچنین از صفحه نمایش گری که می تواند اجسام دور را به خصوص در شب به راحتی نشان دهد، استفاده شده است.

مرسدس F800 مرسدس F800

در طراحی داخلی این خودرو کاملا از اصول ارگونومی استفاده شده است تا کاربر بتواند احساس لذت و راحتی در هنگام استفاده را داشته باشد.

در سیستم روشنایی خودرو از لامپ های (ال ای دی) پیشرفته و چند حالته استفاده شده است که بستگی به فشار پدال ترمز نور آنها تغییر می کند.

مرسدس F800

در چراغ های جلو از فیبر نوری استفاده شده است که علاوه بر تنظیم شدت نور دارای کارایی بالایی می باشد و می تواند در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع انگلیسی: http://www.carbodydesign.com/archive/2010/02/mercedes-benz-f800-style

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=637&rnd=2528

نظر بازديدکنندگان (8)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما