فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1389/10/10
تعداد بازديد : 6574

کانسپت جدید سری 6 بی ام و در نمایشگاه MotorShow پاریس 2010 رونمایی شد. این نمونه نه تنها از تمامی خصوصیات سری 6 مانند ظاهر زیبا و قدرتمند، کاپوت کشیده و طراحی ویژه سقف بهره می برد، که سقف تمام شیشه ای نیز برای آن پیش بینی شده است. خودرو با دو در و فضای داخلی کافی برای چهار سرنشین طراحی شده و طراحی داخلی آن برای دارندگان نمونه های قبلی بی.ام.و بسیار آشنا است.

این اولین بار است که چراغ های جلوی بی.ام.و تمام ال.ای.دی و با به کارگیری فناوری تازه ای طراحی می شوند. نور سفید و پرقدرت چراغ ها به سادگی جاده را در شب روشن می کند. علاوه بر این با گردش فرمان جهت حرکت چراغ ها عوض خواهد شد. برای افزایش امنیت در رانندگی امکان استفاده از نور حلقه خارجی چراغ ها در روز پیش بینی شده است.

بی ام و کوپه سری 6 بی ام و کوپه سری 6

طراحی داخلی همان طراحی آشنای نمونه های اسپرت بی.ام.و است. کیفیت و ارگونومی به دقت در آن لحاظ شده و هر یک از اجزا دقیقا همان جایی قرار داده شده اند که باید باشند. هماهنگی رنگ ها و ترکیب خوب رنگ بندی نیز جالب توجه است. رنگ بندی فضای داخلی به گونه ای است که محل استقرار راننده را از سایر سرنشینان، با به کار گیری رنگ، متمایز می کند.

بی ام و کوپه سری 6 بی ام کوپه سری 6

سیستم هدایت ثانویه اتومبیل یک پنل کنترل آی.درایو 25.5 سانتیمتری خواهد بود که در مرکز بخش کنترل اتومبیل نصب خواهد شد. فضای داخلی به تهویه مطبوع، کنترل دما و سیستم الکترونیکی انتخاب دنده مجهز است و سیستم صوتی اتومبیل یک نمونه اختصاصی با کیفیت فوق العاده است که فقط برای این مدل طراحی شده است.

موتور این نمونه نیز مانند «ام-6 کوپه»، 10 سیلندر است و 507 اسب بخار قدرت دارد. نقطه ثقل پایین این نمونه، کاپوت کشیده و فضای مناسب برای راننده به آن شتابی قابل توجه خواهد داد.

رینگ های 50 سانتیمتری بی.ام.و کوپه از آلیاژ آلومینیوم تهیه شده اند. با اینکه طراحی رینگ از نمونه های اسپرت پیشین اقتباس شده اما تهیه طرح سه بعدی و شکل قرار گرفتن هر یک از پره های آن زمان بر بوده و به اجزای بسیاری نیاز داشته است.

در چراغ های عقب هم دو لامپ ال.ای.دی تعبیه شده، اما در نهایت شکل چراغ ها در شب همانند طراحی های پیشین است. از دیگر تغییرات خوب این نمونه می توان به بهبود شکل صندوق عقب خودرو اشاره کرد که این مدل را به نمونه بهتری نسبت به مدل های پیشین تبدیل می کند.

بی ام و کوپه سری 6 بی ام و کوپه سری 6

حقیقت این است که نمونه مفهومی تازه چندان هم مفهومی نیست. این نمونه ترکیبی درهم از سری 6 با کمی تغییر در جزئیات است که می توانیم سال آینده همین روزها انتظار ورود اتومبیل های اف-13 مبتنی بر طراحی آن را به بازار داشته باشیم. نمونه دیگری از سری 6 به نام اف-12 اوایل بهار آینده وارد بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که آقای نادر فقیه زاده، طراح پر افتخار ایرانی، در تیم طراحی این نمونه، نقش اساسی را بر عهده داشته است.

نادر فقیه زاده نادر فقیه زاده

برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر به این آدرس مراجعه نمایید:
http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/concept_6series/gallery/index.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=789&rnd=602

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما