فیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: صالح عامری
تاریخ: 1390/1/18
تعداد بازديد : 5241

نانو مواد در معماری، طراحی داخلی و طراحیعنوان: Nano Materials: in Architecture، Interior Architecture and Design
نویسنده(گان): Sylvia Leydecker
شماره شابک: 3764379952
تعداد صفحات: 192
تاریخ انتشار: 2008
انتشارات: Birkhäuser Basel
قیمت: 55 دلار

فناوری نانو به عنوان یکی از فناوری های کلیدی قرن بیست و یکم بسیار مورد توجه قرار گرفته و اهمیت اقتصادی آن به سرعت در حال افزایش است. فناوری نانو قابلیت استفاده در معماری و صنایع ساختمانی، مخصوصاً پوشش های سطحی برای ایجاد خصوصیات کاربردی مثل افزایش استحکام کششی، استفاده در خودتمیزکنندگی، افزایش مقاومت به حریق و سایر موارد را داراست. اضافه کردن نانومواد به مواد رایج و مورد استفاده سبب سبک تر شدن آنها، افزایش قابلیت نفوذپذیری و افزایش مقاومت به سایش می شود. نانومواد تنها برای سقف ها و نمای خارجی ساختمان ها قابل استفاده نیستند. بلکه امکان طراحی اتاق ها و فضاهای داخلی و خارجی را افزایش می دهند، همچنین مواد نانوعایق امکانات جدیدی را برای طراحی به سمت زندگی بومی باز کرده اند.

در این کتاب پس از پیش گفتار برنده جایزه نوبل آقای Harold Kroto، مقدمه ای در خصوص زمینه های علمی مخصوصاً زمینه هایی که طراحان و معماران نیاز دارند، ارائه شده و مباحث منتقدانه ای در خصوص مزایا و محدودیت های فناوری نانو، صورت گرفته است. علاوه بر این، 16 ویژگی و کاربرد نانومواد که برای طراحی و ساخت مناسب هستند، به صورت جامع و کاملی ارائه شده و در قالب مثال های متعدد طرح های بین المللی نشان داده شده است.

این کتاب برای معماران، طراحان مناظر طبیعی نما، طراحان داخلی، طراحان محصول، مشاوران مواد و مهندسان عمران و ساخت بسیار مفید است.

منبع: ماهنامه شماره 134 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=850&rnd=1500

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما