فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: شهریار رضویان
تاریخ: 1390/3/9
تعداد بازديد : 7085

شرکت تاتا، خودروساز هندی، تا همین چند سال پیش محصولاتی با قیمت پایین و تکنولوژی نه چندان پیشرفته برای بازار شبه قاره هند تولید می کرد و هر از چندگاهی هم نیم نگاهی به صادرات آن ها به بازارهای مشابه کشور خود داشت. ولی عزم راسخ سران تاتا در تبدیل برند خودروسازی تاتا به یک برند بین المللی که با ارائه یکی ارزان قیمت ترین خودروهای تولیدی دنیا با نام نانو آن هم با قیمت 2500 دلار کلید خورد، روحی تازه در کالبد این خودروساز دمید. تاتا در قدم بعدی برند اشرافی جگوار را خریداری کرد تا بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. حالا هم نوبت به موتوشوی بین المللی ژنو رسیده تا شاهد رونمایی از یک مفهومی بدیع با نشان تاتا باشد.

پیکسل تاتا

پیکسل خودروی مفهومی هندی

خودروی کوچک تاتا

نمای ظاهری جذاب این پدیده جدید Pixel نام دارد و به لطف بهره گیری از مشخصه های بارزی همچون شیشه پانورامیک جلو، درب های برشی و چراغ های آینده نگرانه جلو و عقب، پیش نمایشی است از آینده این برند هندی. کابین این خودرو نیز برخلاف ابعاد جمع و جور بدنه بسیار جادار بوده و به گفته مسئولین تاتا فضای کافی برای 4 سرنشین بزرگسال را ارائه می دهد. از جمله بارزترین مشخصه های کابین ساده ولی در عین حال آینده نگرانه پیکسل نیز می توان به بهره گیری از مواد با کیفیت و همچنین سیستم اطلاعات و سرگرمی آن اشاره کرد.

تاتا برای پیشرانه این اتومبیل یک موتور 3 سیلندر 1٫2 لیتری توربودیزل در قسمت عقب را در نظر گرفته که مجهز به فناوری استاپ/ استارت می باشد. هنوز اطلاعات عملکردی این خودرو منتشر نشده ولی تاتا مدعی است مصرف سوخت پیکسل در سیکل ترکیبی برابر با 3٫4 لیتر در 100 کیلومتر بوده و در هر کیلومتر هم فقط و فقط 89 گرم آلاینده زیست محیطی CO2 تولید می کند.

در نهایت نیز باید به تجهیز پیکسل به سیستم Zero Turn Torodial Traction-Drive اشاره کرد که شعاع چرخش این خودروی کوچک شهری را به رقم قابل توجه 2.6 متر کاهش می دهد!

نمونه اسکچ های طراحی خودروی پیکسل

پیکسل - اسکچ

پیکسل تاتا

خودروی مفهومی تاتا

برای مشاهده سایر تصاویر و فیلم های این خودرو به وب سایت http://www.tatapixel.com مراجعه نمایید.

منبع فارسی: http://www.cariran.ir/content/1191

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=875&rnd=6909

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما