خلاصه پایان نامه: طراحی طلا و جواهرات با هدف صادرات به عنوان موضوع محوری در دستیابی به معیارهای طراحی جهانی آن جهت تقویت این رشته و صنعت در کشور در این پروژه مورد توجه بوده است. در این راستا، تحقیقات کتابخانه ای در قالب پژوهش های انجام شده و تحقیقات میدانی اولیه از متولیان و دست اندرکاران این حرفه در کشور صورت گرفت و نقاط قوت و ضعف آن مشخص گردید. در نتیجه¬ی این تحقیقات، بازار امارات به عنوان بازار هدف تعیین شده و ویژگی¬های آن اختصاصا مورد بررسی قرارگرفت. همچنین برای دستیابی به معیاری جهت طراحی بین المللی، بررسی ویژگی¬ها و فطریات مشترک انسانی به عنوان منبع اصلی ایده¬پردازی انتخاب شد. همزمان با بررسی میدانی بازار هدف و محصولات برندهای بین المللی، پرسشنامه ای تدوین شد و در بازار امارات و همچنین میان گروه های مختلف افراد در سطح بین المللی به صورت اینترنتی توزیع گردید و نتایج حاصل، گروه هدف اصلی و مشخصات آن را به دست داد که طراحی بر اساس آن در قالب چندین مجموعه صورت پذیرفت. از نتایج اصلی در هر مرحله، معیارهای نهایی طراحی مشخص و در جدول ارزیابی برای انتخاب بهترین طرح مورد استفاده قرار گرفت. جزئیات طرح منتخب مشخص و ویژگیهای فنی و مدل سه بعدی آن در ابعاد دقیق با مقیاس یک به یک ساخته و پس از مدلسازی با دستگاه و انجام مراحل ساخت، نمونه¬ی اولیه از آن¬ها تهیه گردید.