اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام من دنبال طراحی سیستم دوچرخ جهت سیستم جلوبندی موتورسیکلت ها هستم. هرچند این سیستم خیلی پیش از این طراحی شده ولی نظر من اینه با توجه به اینکه هنوز خیلی ها توی کشور ما از موتورسیکلتها مخصوصا انواع موتورهای رایج 125 و 150 به جهت کاری استفاده می کنن بد نیست با استفاده از یک سیستم جلوبند مناسب و طراحی صندلی و فرمان یه خودرو ساده کم هزینه و راحت رو مورد استفاده قرار داد البته من یه سری طراحی در این خصوص انجام دادم که متاسفانه نتونستم آپولود کنم. لطفا نظر بدین

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام خدمت بچه های طراحی صنعتی.
من دانشجوی برق قدرتم.راستش در مورد کار و رشته شما هیچ اطلاعاتی ندارم.
یه مقدار اطلاعات مختصر در مورد مراحل ساخت یه قطعه از طراحی تا اخرین مرحله رو بهم بدین و اینکه ساخت یه قطعه پلاستیکی تقریبا ساده که از نظر ابعاد نزدیک به یه موزاییک باشه(واسه زیر ساخت پنل های ال ای دی برای روشنایی تابلو های تبلیغاتی)از مرحله اول تا اخر حدودا چه قدری هزینه برمیداره؟
ببخشید میدونم سوالم خیلی مبتدیانست اما اگه امکانش هست کمکم کنین
آلاله مقدم:
09:17   |   1390/6/27  
خواهش می کنم.
1. به صرفه تر بودن مواد بستگی به انتظارات شما از اون و امکانات تولید کننده قطعه داره.
2. بر اساس دقت مورد نیاز برای قطعه نهایی، هم روش تولید متفاوت می شه و هم پروسه تولید قالب و مواد قالب. برای تولید قالب های بزرگ با دقت کم ضریب خطا و صافی سطح مورد نیاز مسلما با قالب با جزئیات و دقیق متفاوته. تعداد قالب های مورد نیاز برای قطعه هم تأثیر زیادی در هزینه ی تولید داره، برای همین، طراحان موقع طراحی فرم برای قطعات معمولا قطعه رو طوری طراحی می کنند که تعداد قالب مورد نیاز برای تولید اون به حداقل برسه.
3. خیر!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مهدی صفری:
03:23   |   1390/6/28  
شما می تونید از تایلهای ترموفرمینگ (در تابلوسازی) که راحتر میشه پیدا کرد استفاده کنید، چون هزینه شروع به کار شمارو به میزان زیادی پایین میاره و فعلا نیاز به ساخت قالب ندارین، در صورتیکه بخواین قالب بسازین به ایمیل من مشخصات قطعه رو بفرستین تا هزینه قالب و زمان ساختشو بهتون خبر بدم.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
23:22   |   1390/6/30  
در مورد این تایل ها بیشتر برام توضیح بدین ممنون میشم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
javad ghavaed:
06:36   |   1390/7/5  
سلام دوست عزیز
اگر دانشجویی و تو دانشگاهتون رشته ساخت و تولید دارید یه سری به بچه های ساخت و تولید بزن مخصوصا اوناییکه گرایششون قالبه، اگر هم دسترسی به اونها نداری یه سری به سایت مجله ساخت و تولید بزن اونجا میتونی با شرکتهای تولید قطعه و قالب پلاستیک ارتباط برقرار کنی،اینم لینکش
http://www.irmpm.com/
ا
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 1
سلام
خدا قوت
دوستان اگر کسی می دونه بنده رو در پیدا کردن و به دست آوردن کتاب آموزش خود آموز نرم افزار Alias استاد حسن فرهنگ راهنمایی کنه.
ممنون
نازیلا محمد قلیزاده:
05:33   |   1390/7/4  
سلام
این لینک رو دیدین؟
http://honarsoft.com/index.php?option=com_content&vi...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
نازیلا محمد قلیزاده:
05:34   |   1390/7/4  
البته لنکش به این صورت خطا می ده ولی توش اینو نوشته بود:
برای خرید مستقیم می توانید با شماره 09355062566 تماس بگیرید. ویا به کتابفروشی های زیر مراجعه نمائید.
انتشارات الیاس
تهران خیابان انقلاب نبش 12 فروردین پلاک 1310
تلفن 66405084-66955878
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
12:54   |   1390/7/5  
مشکل لینک برطرف شد.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
خدا قوت
می خواستم بدونم کسی می دونه کتاب خودآموز نرم افزار Alias استاد حسن فرهنگ رو چگونه گیر بیارم متاسفانه برای دانلود از سایت شان نمی دونم چرا غیر فعال شده و اکتیو نیست.
ممنون.

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
درخواست کوچیکی از دوستان دارم
واسه موضوع تزم یک پرسشنامه اولیه آماده کردم که اگه لطف کنید و چند تا کلیک کنید خیلی من رو کمک کردین.
اینم لینک پرسشنامه:
http://www.iidi.ir/main/form/view.php?id=7
ممنون

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام! خسته نباشید!
من به مشکل جدی تو طراحی برخوردم!
متریال رو چه جوری باید با مداد رو کاغذ پیاده کرد؟ خصوصا چیزایی مثل استیل و اینا. یا مدل های مختلف سایه زنی برای چیزای مختلف، با مداد کشیدن خیلی سخته اونم تو فرمت برگه A4. ممنون میشم راهنماییم کنید. یه چیز دیگه، اگه سوالای این دوسال اخیرم بزارید ممنون میشم چون اینایی که تو سایت هست قدیمیه.
علی شیخ پور قاسمی نیا:
22:22   |   1390/6/20  
CD کتاب های طراحی رو در فروشگاه سایت ببینید. آدرس دانلود کتاب ها هم داده شده.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
سارا :
09:31   |   1390/6/21  
ممنون آقای شیخ پور، کدوم به درد من میخوره برای کارشناسی؟ بیشتر برای ارشد بودن
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
13:32   |   1390/6/22  
منظور من این بود:
http://www.newdesign.ir/shop.asp?order=6
البته این DVD هم هست که شامل کتاب های بالایی هم میشه:
http://www.newdesign.ir/shop.asp?order=21
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
سارا :
02:27   |   1390/7/1  
ممنون، در اولین فرصت می گیرمشون!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
برای یک طراح موفق (هم درزمینه ی ایده پردازی وهم خلق اون ایده)شدن چه بایدکرد؟؟.ازهمه ی شما(همه)خواهش می کنم هرنظری دارید بگید.
با تشکرفراوان
منتقد :
09:12   |   1390/6/25  
در ضمن طراحهای موفق(که توی ایران من ندیدم) معمولا دارای ضریب هوشی بالای 130 هستند و کسی که این ویژگی رو داره خودش راه موفقیتش رو پیدا میکنه و نیازی به راهنمایی این و اون نداره.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
07:51   |   1390/6/26  
ممنونم ازراهنمایی تون وهمچنین انتقادواضحتون.فقط من خواستم لااقل کسانی که چندتاپیرهن بیشتراز ماپاره کردن،تجربه هاشون روبه اشتراک بذارن،وگرنه چه بسا طراحانی باضریب هوشی بالاهمین الان هم توی همین ایران خودمون وجوددارن ومابی خبریم!به هرحال بازم ممنونم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
07:58   |   1390/6/26  
در ضمن من راهنمایی خواستم چون اول راهم ،پس پرسیدن عیب نیس ندانستن عیب است
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
08:17   |   1390/6/26  
قسمت اول حرف آقای منتقد رو خیلی قبول دارم چون فقط با انجام دادن/تجربه کردن می شه پیشرفت کرد و طراح شد و بعد هم به مرور طراح بهتری شد.
با قسمت دوم مخالفم چون ضریب هوشی بالا خودش سبب پیشرفت نیست، چه بسیار کسانی که ضریب هوشی های بالا هم داشتن و به هیچ جا نرسیدن یا راهشون رو به دلیل نشیندن حرف دیگران اشتباه رفتن. طراح خوب الان نیازی به ضریب هوشی آنچنانی نداره، (البته طراحانی که می خوان در سنین جوانی سوپر استار بشن جدا، ولی من سوپر استارهای جوان طراحی رو بهترین طراحان نمی دونم.)
الان روند های طراحی مشارکتی و... وجود دارند که اگر درست انجام بشن، ما از ضریب هوشی بسیاری می تونیم برای طراحیمون استفاده کنیم و فقط مهمه که مسیر و طرز فکر رو بلد باشیم و باز تجربه کنیم و راه های بهتر رو یاد بگیریم و باز یادگرفته هامون رو در حین کار تجربه کنیم.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
دوستان من به یک یا چند سایت در مورد خود اموز رندر محصولات به وسیله ی فوتوشاپ نیاز دارم.البته بدون نیاز به تبلت. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
صالح برادران امینی:
23:35   |   1390/6/26  
این لینک ها شاید کمک کنه، اما با موس هم میشه کار تبلت رو فعلا که در دست نیست یه جورایی انجام داد، (از کنترل پنل سرعت و دقت موس رو می شه تغییر داد تا باهاش راحت تر کار کنید.) با چند بار حرکت در مسیری که می خواین Brush رو بکشید و بعد فشردن دکمه و کشیدن همون مسیر، کار تبلت رو می تونین انجام بدین هر چند سخته و چند باری تمرین می خواد.
http://archive.cardesignnews.com/studio/tutorials/04...
و این
http://www.idsketching.com/category/video/
اگر Internet Download Manager داشته باشید یا دانلودر دیگری که فایلهای فلش رو می تونه دانلود کنه، می تونید فیلم هارو دانلود هم بکنید.
در Youtube بیشتر کارها برای تبلت بود، اگر تمرین کردین دیدین می شه با موس هم کار کرد اونجا هم Rendering in Photoshop سرچ کنید.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
23:45   |   1390/6/26  
مباحث جانبی که بعضی هاش در افکت های نهایی به درد می خوره:
http://www.photoshoproadmap.com/Photoshop-tutorials
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
23:45   |   1390/6/26  
مباحث جانبی که بعضی هاش در افکت های نهایی به درد می خوره:
http://www.photoshoproadmap.com/Photoshop-tutorials
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
زهرا نوری:
01:53   |   1390/6/26  
این ویدئوها توی آدرس http://vimeo.com/idsketching هم هست. می تونین لینکشون رو تو سایت http://savevideo.me/ وارد کنین و روی دانلود کلیک کنین. بهتون لینک دانلود با کیفیت های مختلف می ده.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
آیا برای شرکت در مسابقات طراحی خارج از کشور برای جلوگیری از کپی کردن طرح باید طرح تو به صورت بین المللی ثبت کنی ؟
مراحل ثبت طرح های صنعتی به صورت بین المللی چگونه است ؟
مرسی.

علی شیخ پور قاسمی نیا:
06:36   |   1390/6/23  
مرکز بین المللی برای ثبت اختراع وجود نداره. هر کشوری برای خودش داره و برخی اتحادیه های متشکل از چندتا کشورهم ممکنه داشته باشند. معمولا برای اینکه ادعای مالکیت معنوی طرحی رو داشته باشید، داشتن سند رسمی از یک مرکز معتبر کافیه. ولی پیگیری های قضایی احتمالیش رو نمیدونم چجوریه...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
06:37   |   1390/6/23  
ضمنا بسیاری از مسابقات بین المللی جزو شرایط مسابقه اعلام می کنند که مالکیت معنوی طرح ها برای برگزار کننده خواهد بود و اصلا هدف برگزار کنندگان هم معمولا همین هست. برای همین اعلام می کنند که طرح شما نباید قبلا جایی نمایش داده شده باشه یا ثبت شده باشه...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی زین الیان:
12:25   |   1390/6/23  
ممنون آقای قاسمی نیا از راهنمایی تون.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام