اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
با عرض پوزش از مدیر سایت، دوست عزیز آقای قاسمی نیا که از این صفحه به عنوا یک تریبون استفاده می کنم.
بنده در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران هستم و پایانامه کارشناسی خود را شهریور 87 به راهنمایی آقای مهندس پورطالبی دفاع کرده ام. اما اخیرا متوجه شدم یکی از دانشجویان دانشگاه الزهرا ماه گذشته پایانامه بنده را به نام خودشون ارائه داده اند و دفاع کرده اند!! مسلما این یک نمونه منحصر بفرد و نادر بوده و هیچ یک از ما به استعداد و پای بندی حرفه ای اساتید محترم گروه طراحی صنعتی این دانشگاه و دانشجویان بسیار مستعدش شکی نداریم و همین جا از تمامی این عزیزان عذر خواهی میکنم. اما بنا به اهمیت مطلب لزوم برخورد جدی، مناسبت طرح شدن را داشت. بنده مطمئن هستم اساتید محترم این دانشگاه نهایت همکاری را برای برخورد حداکثری با این دانشجوی خطاکار و جلوگیری از تکرار چنین موردی در هر دانشگاهی خواهند نمود.
امیرمسعود فریدی زاد:
   |   1388/7/14  
آقای حکیمی عزیز از شماهم بسیار سپاسگذارم. قلم شیرین دوستان یکم به آدم تسلی میده و خشم رو تبدیل به صبرمیکنه. از شکیبایی جناب شیخ پور هم که اجازه طرح این شکوائیه رو داد و سانسور نشد متشکرم. قصد اذیت و آزار کسی نیست، اما این برخورد ها که هیچ کدوممون هم دوسش نداریم برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارایی لازمه. فکر میکنم این دانشجو هم به اشتباهش پی برده و به اندازه کافی متنبه شده؛ و بنده هم در پی اون هستم با تعاملاتی با گروهشون مشکل ایشون حل بشه.
امیدوار هستم دیگه هیچ وقت شاهد تکرار چنین رفتارایی توی جامعه طراحی صنعتی نباشیم.
خانم رباب فکر میکنم خوبه بنده که الان کامنت میزارم، به عنوان یک عضو کوچک ورود شما را خوش آمد بگم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
   |   1388/7/16  
واقعا متاسف شدم این خبر رو شنیدم...باورنکردنیه! (جعل پایان نامه)
در خارج اگه شما یه مقاله بدید برای چاپ...فقط "یک جمله"، یا "یه عبارت خاص"، در وسط مقاله، آورده شده باشه که مال خود مولف نبوده باشه (و منبعشو هم ذکر نکرده باشه) یا بدون اجازه رسمی از مولف، اون جمله رو اورده باشه و بعد از مثلا دو سال بفهمند که اون یه جمله کوچیک از فلان کتاب/نویسنده/اقتباس یا اورده شده بود، مقاله رو سریعا disqualified میکنن.(خصوصا در مقالات علوم انسانی که دستاورد کاری، همون ترکیب عناوین و ساخت کلماته، محتوا و "جعل پروژه ی طراحی" که جای خود دارد و شاهکاریست در نوع خود!!)
مهم تر، این آدم رو ناراحت میکنه که چقدر جامعه ی ما در این نوع موارد بی اخلاقه و اساسا اینکار رو "دزدی" نمیدونه، حداکثر، "تقلب" کلمه ایه که به اینکار اطلاق کنن، اونم کجا؟تو جامعه ای که تقلب پیوست زرنگ بودن به کاربرده میشه.
بهرحال به نظرم نیازی نبود که بابت طرح موضوع از مدیرسایت عذرخواهی کنید، که بسیار هم کار به جایی کردید.
ببینید در حال حاضر هیچ سقفی وجود نداره که دانشجویان و دانش آموختگان طراحی صنعتی رو پوشش بده تا بتونن موارد و مشکلاتشون رو در داخل این جامعه (جامعه ط.ص) با هم در میون بذارن، حداکثر زوری که برای رسوندن این نوع اخبار به گوش کف این جامعه میشه گذاشت، مطرح کردن تو یکی دو سایت نیمه تخصصی اینور و اونوره.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
احسان درگزی:
   |   1388/7/16  
زخم کهنه باز مکن ای دوست
که در این درد، بسی ناگفته پنهان است
شکوه این کار بگوی بر همت خویش
که دست دشمن از آن کوتاه و نالان است
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
امیرمسعود فریدی زاد:
   |   1388/7/17  
آقا یا خانم slu از همدردی شما سپاسگذارم. به قول جناب درگزی از این زخم کهنه بگزریم بهتره. با وجود اثبات گناه ایشون بنده به خاطر درخواست های خانوادشون از دانشگاه درخواست کردم با رعفت با ایشون برخورد بشه، نتیجه هم این شد که ایشون دوباره پایانامه بگزرونه و فکر هم میکنم کمیته انضباطی نشه. فقط امیدوارم این بار استاد راهنماشون بادقت بیشتر عمل کنه و نزاره موضوعی رو همین امروز پروپوزال بده و تا سه روز اینده دفاع بشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
[بی نام]    |   1388/7/16  
سلام، من 3 تا سوال دارم که امیدوارم بتونین درموردشون کمکم کنید..
1. منبعی رو به عنوان معرفی متریال های بومی ایران و خواصشون میشناسید؟
2. یه مطلب راجع یه نوع نیروگاه خوندم که اصلا نمیتونم پیداش کنم دیگه. توی این نیروگاه 2ساختمان در دو طرف یک لوله خروجی هوا وجود داره. هوا توی اون 2 ساختمان بخاطر بسته بودنشون گرم می شه و هنگام خروج از لوله بلندی که در بین اونها وجود داره تولید انرژی می کنه، اگه اشتباه نکنم یه ربطی هم به آلمان داشت. اسم یا منبعی اگه میشناسید مشتاقانه در انتظار دونستنشم.
3. در بادگیر های مناطق کویری، لوله ورود و خروج هوا یکیه؟؟
ممنون
علی شیخ پور قاسمی نیا:
   |   1388/7/17  
- در مورد نیروگاه هایی که با هوای گرم کار می کنند power tower رو سرچ کنید و ببینید آیا نیروگاه هایی که تو تصاویر هست همونیه که میگین؟
- در مورد تفاوت بادگیرهای ایرانی با این نیروگاه ها، این نکته قابل توجه هست که چطور به جای اینکه هوای گرم از پایین به بالا بره، هوای سرد از بالا به پایین میاد؟ جوابش این هست که دریچه های بالای بادگیرها رو به آسمان نیست. بلکه به صورت افقی و در مسیر باد هست و در نتیجه نیروی اصلی مورد توجه در معماری بادگیرها همون طور که از اسمش معلومه نیروی باد هست و نه اختلاف چگالی هوای سرد و گرم و در نتیجه ورودی از بالا، و خروجی همان فضای اتاق در پایین بادگیر هست. هرچند که فکر می کنم در مواقعی که باد نباشه، تبادل جریان هوای سرد و گرم از همون یک مسیر انجام میشه، ولی نه با بازدهی که از یک بادگیر انتظار میره.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
حدیث بابائی    |   1388/7/15  
مثل بقیه نرم افزارای ترجمه نیاز به ویرایش حسابی داره.translate.google.com
Phoenix :
   |   1388/7/15  
منم با خانم بابائی موافقم، ترجمه فارسیشو باید دوباره ترجمه کرد.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی    |   1388/7/15  
در ضمن بعضی از دوستان در مورد "لپ تاپ" و "دوربین دیجیتال" سوال می کنند:
● لپ تاپ VAIO VGN-FW390 برای یه طراح صنعتی یک سیستم ایده آل و مناسبه (البته کلا تمام صفحات LCD ضمن اینکه ارگونومیک نیستند، در نشان دادن رنگ ها به صورت غیر واقعی بهترین استعداد را دارند!)
● دوربین دیجیتال برای کارهای دانشگاه: sony cyber shot
● دوربین دیجیتال برای کارهای تقریبا حرفه ای (مثلا یک A5 حسابی با رزولوشن 300 dpi برای آفست): Canon (بیشتر از هشت مگاپیکسل عملا به درد نمی خوره)؛
● دوربین دیجیتال برای کارهای حرفه ای: Nikon (هشت مگاپیکسل به بالا).

احسان درگزی:
   |   1388/7/15  
در مورد رنگ LCD موافقم، یه کاتالوگ 40 صفحه ای منو به لجن کشد
40 صفحه کاتالوگ با LCD بستم که بعد از چاپ با یک تسونامی گرافیکی مواجه شدم
اصلا روم نمیشه به کسی نشون بدمش، چه برسه به عنوان رزومه بدم دست مردم
احتمالا باید یه نمکی پیدا کنم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
احسان درگزی    |   1388/7/15  
A5 که خیلی کوچیکهههه


   می پسندم 0
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی    |   1388/7/15  
***قابل توجه دوستانی که دارند پایان نامه می بندند***
یک آدرس مفید برای ترجمه آنلاین متون: ترجمه متون طولانی فارسی به 50 زبان و برعکس در سایت گوگل: translate.google.com

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
[بی نام]    |   1388/7/14  
سلام عرض میکنم خدمت بچه های طراحی صنعتی وجا داره که یه تشکر جانانه بکنم به خاطر سایت خوبتون چون من به این رشته علاقه داشتم وتنها سایتی که من را واقعا با این رشته آشنا کرد همین سایت بود و خوشحالم که الان یکی از بچه های طراحی صنعتی هستم.

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
Phoenix    |   1388/7/13  
خانم هیوا سلام.
منم تقریبا شرایط شما رو برای ورود به دانشگاه دارم. نکاتی به ذهنم اومد شاید براتون مفید باشه.
1 - در هر رشته ای این شما هستین که موقعیت شغلی رو خلق می کنین، هیچ رشته ای به خودی خود موقعیتی نداره. دنبال استخدام شدن نباشین به جایی برسین که خودتون کارآفرین باشین.
2 - رشته طراحی صنعتی منعطف ترین رشته ایه که من تا حالا دیدم. این جمله از آقای رون آراد یکی از طراحان صنعتیه بنام هست: دیدگاه من این است که اگر طراح هستید می توانید هر چیزی را طراحی کنید. این یعنی نامحدود بودن، یعنی خلاقیت محض. من توی این رشته به هیچ عنوان خشکی نمیبینم. یه سر به سایتهای معروف طراحی صنعتی بزنین و نمونه کار ها رو ببینید من این سایتها رو بهتون پیشنهاد میدم
www.inewidea.com و www.yankodesign.com
3 - گفتین که خیلی خیلی طراحی صنعتی رو دوست دارین ولی با حرفای بقیه دلسرد شدین. یک کم بیشتر فکر کنید شاید این دوست داشتن نباشه، شاید یک هیجان زودگذر باشه ؟ برداشت شما از طراحی صنعتی چیه که خیلی خیلی دوسش دارین، اینو واسه خودتون مشخص کردین ؟
4 - به دانشکده های طراحی صنعتی مراجعه کنین، از نزدیک با بچه ها و اساتید صحبت کنین، برداشتها و عقایدتون رو با اونا در میون بذارین. بهتر ببینین، بیشتر بپرسین. و در آخر ببینین که آیا هنوز به این رشته علاقه دارین یا نه ؟
موفق باشین .

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
هیوا    |   1388/7/12  
سلام به همه.دوستان! من خیلی خیلی دوست داشتم طراحی صنعتی بخونم.ولی همه بهم میگن موقعیت شغلی نداره.اونم واسه یه دختر.خودمم احساس میکنم خیلی رشته ی خشکیه.من پیش دانشگاهی هنرم.یه جورایی دلسرد شدم.دوستان!شما که بزرگان طراحی صنعتی هستید و در جریانید بگید من چه کنم؟بخونم؟نخونم؟سخته؟
علی شیخ پور قاسمی نیا:
   |   1388/7/12  
سوالات متداول در باره تحصیل رشته طراحی صنعتی رو از آدرس زیر مطالعه کنید. اگر سوالات ریزتری ذاشتید باز هم بپرسید:
http://www.newdesign.ir/search.asp?id=280&rnd=1997
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
احسان درگزی:
   |   1388/7/12  
شک نکن که این رشته بدرد شما نمی خوره
چون...
1_ کسی باید این رشته رو بخونه که برای انتخابش شک نکنه و عاشقش باشه
2_ و کسی میتونه عاشق این رشته باشه که این رشته را خوب بشناسه که شما به عنوان پیش دانشگاهی هنر اگه فکر میکنی طراحی صنعتی رشته خشکیه پس اصلا طراحی صنعتی رو نشناختی
3_ نکته مهم تر اینکه به گذشته خودت نگاه کن و دنبال 2 فاکتور مهم خلاقیت باش
اول: کار دستی ساختن، دوم: خراب کردن اسباب بازی های خودت و دیگران
که با این روحیه ای که توی متن سوالت بود من بعید میدونم
...ببخشید که خیلی رُک صحبت کردم...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
احسان درگزی    |   1388/7/12  
همه میدونید که سایت TED یک سایت تخصصیه و سمینار های علمی برگزار میکنه
متاسفم که عکس و اسم ندا آقا سلطان به اینجا هم رسید
سمینار تکنولوژی Web و تأثیر آن در رسیدن به جهانی بهتر با سخنرانی گلدن بران
http://www.ted.com/talks/gordon_brown.html#