اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان عزیز من سوال 56 رو با تعدادی از دوستان خبره و اساتید مطرح کردم.نتیجه هم غیر استاندارد بودن و مبهم بودن منظور طراح بود.قطعا در مواجهه با این سوال، صندلی تاشو تکنفره یه رویکرد سلیقه ای هست.طراحی ایستگاههای موقت معمولا یه استانداردهایی دارن و معمولا به تنها چیزی که توجه نمی شه حفظ استقلال و حیطه شخصیه.اگر غیر از این بود حتما یه ایستگاه اتوبوس ایده آل باید از کابین های تک نفره تشکیل بشه.یا سیستم خنک کننده نشیمنگاهی!!!(اگر قصد طراح از مسائل اجتماعی همون اخلاق اجتماعی و مسائل فرهنگیه).
من حاضرم در این مورد با کسایی که با این جواب موافقند، با توجه به مقاله ها و کتابها و رویکردهای طراحی شهری و نظرات اساتید طراحی صنعتی مناظره داشته باشم.
اگر هم موافق باشید می تونیم اعتراض داشته باشیم به سازمان سنجش.اگرچه تأثیری نداشته باشه ولی به هر حال وظیفه ما غیر از این نمی تونه باشه.

منتقد طراحی صنعتی  :
21:34   |   1392/12/2  
خب نظر شما هم درسته
تاشو بودن مشکل سازه اومدیم یه کاربر اصلا دست نداشته باشه باید با دندونش صندلی رو باز کنه یا دستش پر از زنبیل خرید و کیف و کتاب باشه
اینجا طراح سوال فقط یک فاکتور رو در نظر گرفته "مسائل اجتماعی"
می دونید چیه ؟
مشکل اساسی اصلا اینه که سوالات ارشد کلا مطابق با نیازهای جامع جامعه بیشتر مواقع طراحی نمی شه و سلیقه استاد به نیاز های اجتماعی و فردی ارجحیت داده می شه
البته اختلاف دیدگاه هم یه موضوع طبیعی هست
نمی شه وتوقع داشت تمام آدمها به یک محصول نظر کاملا مشترکی داشته باشند
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
21:40   |   1392/12/2  
عالی بود مثالتون.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مه بو به پارسیا:
21:49   |   1392/12/2  
کجای معلولیت کسی که ناتوانی براش میاره خنده داره ؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
22:00   |   1392/12/2  
ای بابا! چرا این حرفو می زنید؟ صرفا نوع مثال زدنشون که هیچ وقت به ذهن من خطور نمی کنه واسم جالب بود.اینها هم اسمایلی هست.بار مثبت داره نه مسخره...سخت نگیرید! نظر شما چیه خانوم پارسیا؟
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
ببخشید دوباره هایپراکتیویم گل کرد
می خواستم سوال کنم به نظر شما چرا دانشگاه شریف طراحی صنعتی نداره؟ ارشد منظورم هست؟
خدا کنه امسال هم مثل پارسال ظرفیت ها رو ببرند بالا
فکر کنم دانشگاه شریف قابلیت و امکانات دوره ارشد رو داشته باشه؟
منتقد طراحی صنعتی  :
00:00   |   1392/12/1  
بیخیال حالا مهندس یا طراح یا طراح مهندس یا مهندس طراح
اینا همه مناقب دنیوی هست

برو به هر چه تو داری بخور دریغ مخور
که بی‌دریغ زند روزگار تیغ هلاک
مهندس فلکی راه دیر شش جهتی
چنان ببست که ره نیست زیر دیر مغاک
به راه میکده حافظ خوش از جهان رفتی
دعای اهل دلت باد مونس دل پاک
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
16:17   |   1392/12/1  
حالا معلوم شد منبع اطلاعاتت کجاست! خخخخخ
قضیه جهل مرکبه!
مهندس! تو سایت اشتباه زدن...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
17:42   |   1392/12/1  
مطالبی که شامل دریافت اخطار یا مسدود شدن نام کاربری میشند رو اینجا مطالعه کنید:
http://www.newdesign.ir/index.asp?p=aboutsite&page=2
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
15:16   |   1392/12/2  
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان همفکری بفرمایید
واسه من که سابقه طراحی و نقاشی داشتم و تا حدودی دستم به کشیدن آشناست کدوم رو پیشنهاد می کنید؟
کلاس یکی از آموزشگاه های مشخص رو برم
خصوصی بگیرم
خودم بشینم کتاب بخونم یاد بگیرم
مه بو به پارسیا:
23:11   |   1392/12/1  
متین جان
جزوه ارگونومی آقای ن
مبانی آقای م
متن بدون شرح
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
23:33   |   1392/12/1  
من زیر بار این یکی مورد نمیرم.باور کنید تبلیغه.تجربه بچه های دیگه می تونه کافی باشه.همین جا بحثشو باز می کنیم تا بدونیم چکار کنیم.قرار نیست همه بتونن توی کلاسها شرکت کنن.
در ضمن اگر کلاسهاشون هم مثل آزمونهای آزمایشیشون باشه فقط بابت دلگرمی خوبه...نه بیشتر!
من موافقم با کلاس رفتن و قوی کردن مهارتها...ولی اگر اینجوری تبلیغ بشه بزودی واقعیت پیدا می کنه و قبولی منحصر می شه به کلاسها و تایید عده به خصوصی.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
23:37   |   1392/12/1  
اساتیدی که دارند این کار رو می کنند قابل تحسینند. ولی چاره کار برای اینکه تعلیم و تعلم انحصاری نشه، اینه که همه به صورت شبکه تجربیاتشون رو به هم منتقل کنند.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
saraart :
10:06   |   1392/12/2  
آقای سلطانی هر چند سال یکبار بر اساس شیت بندی بعضی از استادای بعضی از آموزشگاه ها (که شیت هاشون منحصر به خود همون استاد هست) بچه ها با رتبه نه چندان خوب تو کنکور عملی قبول میشن.حالا اینکه متد شون خوبه یا نه رو نمیدونم.
اما اینکه چرا استادا یه نوع شیت بندیو به بچه هاشون پیشنهاد میکنن که همه همون یجور تو کنکورشون انجام میدن و هدفشون استادا از این کار چیه رو نمیدونم.(امضا هست یا نه -الله و اعلم)
یادم نمیاد ما تو کلاس های طراحی یا راندوی دانشگاه هممون مثل هم شیت بسته باشیم نمره بر اساس خلاقیت بود نه شبیه استاد کار کردن.
ولی این گفته شنیده میشه که بعضی از استادایی که شیت های کنکور عملیو تایید میکنن بر اساس اسم استاد نمره میدن (چون شیت بندی که استادای اموزشگاه ها یا جاهای ذیگه یاد میدن امضای خود استاده)
یکی از اساتید ما که جز افرادی که نمره کنکور عملی میده با یکی از اساتید همین آموزشگاه ها کلا مشکل داشت میگفت من به هر کی که بر اساس استاد... شیت ببنده حالا خوب یا بد نمره صفر میدم؟
کلا غرض ورزی هم چاشنه ی نمره دادن استادای کنکور عملی هست.
البته باز بگم واقعا کار استاد ها و بچه هایی که قبول شدن تحسین بر انگیزه مطمعنا
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 1
نمی پسندم 0
من سوالات کنکور ارشد رو تازه دیدم. سوالات طراحی فنی خیلی عالی و استاندارد طراحی شده. واقعا انتظارش رو نداشتم و از اینکه سازمان سنجش اینقدر تونسته در این بخش به ایده آل نزدیک بشه جای امیدواریه.
[بی نام] :
01:17   |   1392/12/2  
سلام آقای شیخ پور، سوالای امسال بیشتر شبیه سوالای پیار سال بود درسته ؟
به نظرتون برای رتبه ی زیر 10 چه درصدایی باید داشته باشیم؟
با این درصدا رتبه چند میشه حدودا ؟
20
55
40
50
البته میدونم نمیشه گفت ولی حالا حدس شما را میخوام بدونم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
01:58   |   1392/12/2  
با درصدهای سال های قبل، به نظرم حدود 20 و حتی شاید زیر 10 هم بشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
از دوستان عزیزی که تجربه شرکت در آزمون مرحله دوم(عملی) رو داشتن سوال دارم خیلی ساده.
سایز کاغذها و تعداد صفحات...و اگر یه اشاره ای هم به جنس کاغذ داشته باشن ممنون میشم.فکر می کنم برای انتخاب ابزار و تکنیک کار خیلی این "جنس کاغذ" تأثیر داره.
saraart :
21:01   |   1392/11/29  
پارسال اشتنباخ بود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
21:33   |   1392/11/29  
نمی خوام بگم کلاس و استاد خوب تأثیر نداره داره اما به شرط اینکه شاگرد خودش هم تلاش کنه
این که می گن امضای استادا تو تایید شدن شیت های عملی مهمه فکر می کنم یک جمله تبلیغی باشه
متاسفانه آموزشگاهها برای جذب بیشتر مشتری از فنون بازاری استفاده می کنند
بالاترین نمره عملی امسال 50 بوده که بهش اشاره کردید شبانه دانشگاه تهران قبول شده با رتبه دو رقمی که البته در کنار استفاده از کلاس اساتید تلاش و کوشش و مهارت بالایی داشته
وگرنه پس تمام شاگردان این استاد باید با نمره 50 قبول می شدند امسال
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
کیارش رهایی:
23:45   |   1392/11/29  
البته بالاترین رو نمیدونم ولی ما یه نمره عملی 54 و یه نمره عملی 64 تو کلاسمون داریم
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
23:00   |   1392/12/1  
آموزشگاهها برای جذب بیشتر مشتری از فنون بازاری استفاده می کنند
موافقم.اگر کلاسی تکنیک شما رو قوی تر کنه طبیعتا تأثیر داره.ولی جای خاص یا استاد خاصی نمی تونه قبولی و درصد بالا رو تضمین کنه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
نظرتون راجع به این عکس؟
چیزی مفهوم میشه؟
http://upload7.ir/imgs/2014-02/96259761233609113993....

هدی نظری:
18:07   |   1392/11/30  
خیلی خوب شده...اگه عباس با فونت فارسی یا سیاه مشقی چیزی شبیه این میبود خیلی بهتر تر بود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
20:56   |   1392/11/30  
فقط به خاطر شباهت اسمی به آدیداس
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
22:48   |   1392/12/1  
تصویرش انتزاعی هست. ولی چون تو این موضوع خیلی کار زیاد شده، تصویرش میتونه انتزاعی تر از این هم باشه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام بچه ها من و خیلی ترسوندید از پاسخ نامه
اما من اعتراضی به پاسخ نامه ندارم....

منم نمیدونم چرا بعضی سوال ها پاسخشون چیزی شده که من با دانشم نمیتونم درک کنم. اما این رومی گذارم روی مفهمومی و سلیقه ای بودن هنر.
من اعتراضم به مشخص نبودن منابع و سوال های کنکوره....

با احترام و دوستی
مه بو به

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
☺☻♥سلــــــــام♥☻☺
جواب نیمه متمرکز ها هم ک اومد.
کسی نمیخواد بگه کدوم دانشگاه قبول شــــده؟!؟!!؟؟!
shah shah:
14:07   |   1392/11/17  
سلام علی آقا. لطفا درصدهای امسال بچه ها رو هم تو لینک( http://www.newdesign.ir/search.asp?id=1045&rnd=4098 ) بذارید ک بعد ها بقیه هم بتونن استفاده کنن.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
الی ناز اقایی:
23:45   |   1392/11/23  
سلام بچه ها ببخشید دیر جواب میدم مشغول کارای ثبت نام بودم فقط بگمتون دصدامو زود زود میذارم در ضمن من الان خرجم زیادشده شما باید بهم کادو بدید نه من
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
shah shah:
13:20   |   1392/11/24  
ای بابا برامون شارژ نخریدی ک هیچ طلبه کارم شدی؟
.
حالا شیرینی هم ندادی اشکال نداره ولی لـــــــدفن درصدا رو زود بذار ک منم علم و صنعت میخواااام
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
الی ناز اقایی:
11:11   |   1392/12/1  
رفتم درصدامو دیدم یکم بد بود ولی نمیدونم چرا قبول شدم ادبیات60 دینی 65 عربی0زبان 20 درک هنر 30 ریاضی 45 رسم فنی 50 اونای دیگه یادم نیس فقط مواد5 زدم یکی دیگشم 18 زدم منطقه3 زیرگروه79 شدم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 1
نمی پسندم 0
علی آقا ببینیمتون
علی شیخ پور قاسمی نیا:
22:31   |   1392/11/30  
ساعت 6 یادت نره
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
واقعا چرا رشته طراحی صنعتی رو حتی اساتید یا فارغ التحصیلان بهترین دانشگاههای فنی ایران هم نمی شناسند؟
چرا؟ چه باید کرد؟ چگونه؟